2017-03-18, 14:07
Medlem
Raxies avatar
Det trista med att folk kör med samma elva hela tiden är ju att man inte kan bli inspirerad till lagbyggande av att spela matcher.

Samtidigt fattar jag ju att man lirar Shaw-Bailly-Smalling-Walker med Butland och Musa om man förlorar när man lirar med andra lirare.

Inte skoj att torska ju! ;-)
Citera
2017-03-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Antar att du kör RS6 också och inte en tråkig V70.

Vad måste man göra för att testa något som är godkänt för dig? Spanska ligan har jag förstått, men är det allt?

Håller dock med om att det är lite småtrist att många spelar samma lag, men att spelarna är tråkiga, det vetifan. Hur är Varane roligare? Varför är De Marcos roligare?

Spanska ligan var ju ett exempel. Finns ju andra ligor också. Mitt poäng är fortfarande att det måste ju vara roligare att jaga spelare själv. Dvs inte ta ett färdigt koncept och bara sätta ihop.
Citera
2017-03-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Det trista med att folk kör med samma elva hela tiden är ju att man inte kan bli inspirerad till lagbyggande av att spela matcher.

Samtidigt fattar jag ju att man lirar Shaw-Bailly-Smalling-Walker med Butland och Musa om man förlorar när man lirar med andra lirare.

Haha ja det är väl en grund att den elvan mest är att träffa i div4 typ. Ser den aldrig i div1-2 nästan
Citera
2017-03-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

vänder man på det, känner man till spelarna och vet deras styrkor/svagheter kan man också utnyttja det.. man vet att Musa är snabb = sjunk med försvaret.. osv.. gäller att utnyttja de fördelar man har..som sagt har inga problem med att möta dessa lag 24/7 men tycker personligen det är roligare att använda spelare jag gillar IRL samt bygga hybrider..en utmaning i sig att få¨in favoriterna i en och samma elva
Citera
2017-03-18, 14:45
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Håller med till 100,% ang. det ni skriver. Spelar i div1 och lyckas bra där när man får möta på papperet grymma lag. Jag spelar med mitt lag för dryga miljonen. Men sen kommer WL och man får möta Smalling, Shaw, Bailly, Martial och Butland varenda match och plötsligt är mina stjärnspelare korplirare.

Funderar på att lägga av med fifa. Man kämpar för att få det på papperet bästa laget men det spelar ju ingen roll för en nybörjare som är kass på spelet kan köpa in t.ex. Smalling och så spelar det ingen roll.
Citera
2017-03-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Håller med till 100,% ang. det ni skriver. Spelar i div1 och lyckas bra där när man får möta på papperet grymma lag. Jag spelar med mitt lag för dryga miljonen. Men sen kommer WL och man får möta Smalling, Shaw, Bailly, Martial och Butland varenda match och plötsligt är mina stjärnspelare korplirare.

Funderar på att lägga av med fifa. Man kämpar för att få det på papperet bästa laget men det spelar ju ingen roll för en nybörjare som är kass på spelet kan köpa in t.ex. Smalling och så spelar det ingen roll.

ja hela syftet med FUT bygger på att tjäna coins för att ha råd med de bästa lirarna..för att sedan upptäcka att det funkar bättre med Kongo-Kim än Modric..
Diskussionen om momentum/scripting kommer aldrig upphöra och det finns folk som tror på det medan andra förkastar det helt.. svårt o säga vad som gäller men märkligt är det iallafall..
har senaste 3 FIFA haft mellan 2-4m coins men har aldrig köpt spelare som Messi, Ronaldo osv för de vanligtvis inte är värda sina coins.. hellre köpt blåa kort och IF kort där roliga spelare får boost i sina stats...

Men säger väl rätt mycket när man tex snittat 2 mål per match med Ibarbo medan spelare som Suarez osv inte alls fungerat lika bra.. Finns mycket som behövs förbättras med FIFA, tyvärr...servrarna måste väl va prio 1
Citera
2017-03-18, 15:57
Medlem
Raxies avatar
Ni som lirat med superlirarna i spanska ligan.. Tror ni det här kan vara en värd upgrade? Behöver motivation till att göra klart La Liga SBCn..

Från:
https://www.futbin.com/17/squad/2400796
Till:
https://www.futbin.com/17/squad/2493633
Citera
2017-03-18, 16:42
Medlem
Blir så jävla trött på alla som spelar med 5 i backlinjen... varanda jävel som man möter i WL gör ju samma skit! Defensiv, defensiv och defensiv för att sedan vinna på ett nickmål i 90nde. Hur kul tycker ni det är att spela så? Min första WL och spelade bara 15 matcher, och tänker aldrig spela det igen. Vilka liv folk har.

Tack för mig
Citera
2017-03-18, 16:45
Medlem
Är det värt att uppgradera Neymar till IF? Och Casemiro IF till de där blå/oranga kortet med 86 i rate?
Citera
2017-03-18, 17:06
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Spanska ligan var ju ett exempel. Finns ju andra ligor också. Mitt poäng är fortfarande att det måste ju vara roligare att jaga spelare själv. Dvs inte ta ett färdigt koncept och bara sätta ihop.
Jag satte ihop mitt lag själv och det var roligt. Följer PL och då är det väldigt enkelt att börja där. Sen spelar man med det laget tills man kan byta ut det man vill. Inte svårare än så.

e; Hur är Mertens? Ser skoj ut.
Senast redigerad av eshkoshka 2017-03-18 kl. 17:11.
Citera
2017-03-18, 17:06
Medlem
St. Patricks Day-SBCn är ju ren scam. Man förlorar alltid coins på skiten. Knappast värt att köpa ihop ett lag som kostar 100k bara för att få 50k tillbaka. Varför spelar jag ens detta skitspel gjort av världens girigaste och äckligaste spelföretag?
Citera
2017-03-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag satte ihop mitt lag själv och det var roligt. Följer PL och då är det väldigt enkelt att börja där. Sen spelar man med det laget tills man kan byta ut det man vill. Inte svårare än så.

e; Hur är Mertens? Ser skoj ut.

Jo och i PL finns de nästan inga alternativ. Då blir de Smalling osv. Har själv honom i mitt PL lag. Spelar aldrig med det längre iofs eftersom jag är kär i mitt laliga lag :-)

Mertens är grym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in