Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 12:50
  #2353
Medlem
redhotchilis avatar
Kör med camdserver på min smart-TV och är grymt nöjd. Stabilt mer eller mindre hela tiden.

Men själva infon om programmen som står längst ned är felaktig på dom flesta kanaler. Vissa stämmer men dom flesta står det på "ryska" och tiderna stämmer inte med det som visas på kanalerna.

Någon som vet om det går att fixa? Själva programinfon alltså
2017-03-16, 16:01
  #2354
Medlem
Poddes avatar
Använder rapid på mag256 och det fungerar hur bra som helst, nu tänkte jag prova camdserver så skaffade abonnemang och satte till camdserver som portal 2.

Portalen startar och alla kanallistor osv fungerar snabbt och fint, men ingen kanal startar.

Vad kan det vara för fel?

Nån inställning i inner portal?
2017-03-16, 18:02
  #2355
Medlem
Camdserver verkar bara tappa o tappa kanaler, nu är esport + flertalet av US kanalerna borta (bl.a discovery + history)
är det fler som har dom här borta?

börjar vara lite småless på dom och deras usla service

edit: nån som kan fixa rapid trial?
__________________
Senast redigerad av meenkillingmachine 2017-03-16 kl. 18:10.
2017-03-16, 18:42
  #2356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meenkillingmachine
Camdserver verkar bara tappa o tappa kanaler, nu är esport + flertalet av US kanalerna borta (bl.a discovery + history)
är det fler som har dom här borta?

börjar vara lite småless på dom och deras usla service

edit: nån som kan fixa rapid trial?

Jag har rapid med, vissa kanaler är fel/funkar inte & saknar subs med. på mag åtminstone
2017-03-16, 18:44
  #2357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Använder rapid på mag256 och det fungerar hur bra som helst, nu tänkte jag prova camdserver så skaffade abonnemang och satte till camdserver som portal 2.

Portalen startar och alla kanallistor osv fungerar snabbt och fint, men ingen kanal startar.

Vad kan det vara för fel?

Nån inställning i inner portal?

Om du löser det så skriv här tänkte testa en månad med camd på mag också. har rapid atm.
2017-03-16, 19:25
  #2358
Medlem
godboys avatar
Jag måste säga att av allt jag läst i tråden så verkar det vara en väldans massa småstrul med alla "leverantörer". Det har fått mig att inte köpa. Hade det funkat bättre hade jag nog köpt, men jag är fan allergisk mot småstrul, bara hatar det, och det gör att jag avstår. Visst så är det pirat TV, och jag tycker det är bra att man ger de vanliga leverantörerna på tafsen då de också är rätt usla i förhållande till vad man det kostar. Jag själv nöjer mig f n med basutbudet + lite appar, typ Viaplay o någon mer.

Sen blir jag samtidigt med att det är rätt många som gnäller på pirat TV.s instabilitet, för det är ju just privat TV och inga garantier finns.
2017-03-16, 20:48
  #2359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meenkillingmachine
Camdserver verkar bara tappa o tappa kanaler, nu är esport + flertalet av US kanalerna borta (bl.a discovery + history)
är det fler som har dom här borta?

börjar vara lite småless på dom och deras usla service

edit: nån som kan fixa rapid trial?

Vilket svar får du av supporten ang tappen av kanaler?
2017-03-16, 23:12
  #2360
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag måste säga att av allt jag läst i tråden så verkar det vara en väldans massa småstrul med alla "leverantörer". Det har fått mig att inte köpa. Hade det funkat bättre hade jag nog köpt, men jag är fan allergisk mot småstrul, bara hatar det, och det gör att jag avstår. Visst så är det pirat TV, och jag tycker det är bra att man ger de vanliga leverantörerna på tafsen då de också är rätt usla i förhållande till vad man det kostar. Jag själv nöjer mig f n med basutbudet + lite appar, typ Viaplay o någon mer.

Sen blir jag samtidigt med att det är rätt många som gnäller på pirat TV.s instabilitet, för det är ju just privat TV och inga garantier finns.


Själv har jag inte märkt av något strul, en enstaka hockeymatch har hackat litegrann under nån minut. Till skillnad mot cmores egna sändningar som krackelerat fullständigt under vintern! Kör med camdserver och är helnöjd! Kör via kodi å pc/mac, har inhandlat en box till tvn oxå men den har inte dykt upp än
2017-03-17, 15:14
  #2361
Medlem
Vet någon hur man får epg på camdserver om man har gjort en egen ordning i m3u spellistan?
__________________
Senast redigerad av luciono 2017-03-17 kl. 15:40.
2017-03-17, 16:21
  #2362
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag måste säga att av allt jag läst i tråden så verkar det vara en väldans massa småstrul med alla "leverantörer". Det har fått mig att inte köpa. Hade det funkat bättre hade jag nog köpt, men jag är fan allergisk mot småstrul, bara hatar det, och det gör att jag avstår. Visst så är det pirat TV, och jag tycker det är bra att man ger de vanliga leverantörerna på tafsen då de också är rätt usla i förhållande till vad man det kostar. Jag själv nöjer mig f n med basutbudet + lite appar, typ Viaplay o någon mer.

Sen blir jag samtidigt med att det är rätt många som gnäller på pirat TV.s instabilitet, för det är ju just privat TV och inga garantier finns.
Ja fast hade inte iptv och cardsharing funnits så hade ju priserna varit mer humana, så man skjuter ju sig själv lite i foten. Men nu är det iofs helt omöjligt att piratverksamheten skulle försvinna då det finns så mycket pengar att tjäna.

Jag hade lätt betalat 600kr i månaden om man kunde ha både Viasats och Cmore's kanalutbud.

Det du skriver om strul har du helt rätt i, men kom ihåg att det bara kostar en hundring i månaden. Så förstår inte riktigt varför du väljer bort det.
2017-03-17, 16:39
  #2363
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja fast hade inte iptv och cardsharing funnits så hade ju priserna varit mer humana, så man skjuter ju sig själv lite i foten. Men nu är det iofs helt omöjligt att piratverksamheten skulle försvinna då det finns så mycket pengar att tjäna.

Jag hade lätt betalat 600kr i månaden om man kunde ha både Viasats och Cmore's kanalutbud.

Det du skriver om strul har du helt rätt i, men kom ihåg att det bara kostar en hundring i månaden. Så förstår inte riktigt varför du väljer bort det.

Mig veterligen så har Comhem båda paketen. Dock ej 100% säker. Jag tror inte att priserna hade varit lägre med fler riktiga abonnenter. De tar så mycket betalt de kan och jag tror snarare de varit högre om inte piratTV funnits p g a avsaknad av konkurrens. Internt så är det ju kartellbildning mellan bolagen då vissa äger varandra. Nu kör jag appversionerna och det är både bättre fungerade och dessutom ingen bindningstid. Tror nog app- baserad TV är framtiden. Dock kommer nog alltid piratvarianter finnas, på gott och ont. Sen tittar jag inte så megamycket på TV att jag vill ha alla kanaler, även om det är billigt. Framförallt när det är lit buggigt.
2017-03-17, 17:48
  #2364
Medlem
Kör för tillfället rapid.
Tänkte fixa ytterligare ett abbonemang till sovrummet.
Finns det någon annan provider som erbjuder typ samma kanaler som rapid för liknande priser eller mindre, som är någorlunda stabilt?
Hade inte behövt HD-kanaler, då tv'n är 24".
Har kikat lite på IUDTV för 50$ året, nån som testat dem?
Alla förslag är jag tacksam för.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback