2017-03-16, 22:57
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Fick en flaska. Fick igenom bokningsbekräftelsen och uppdaterade sen sidan och då var dom totalt slut. Så tog nog max 30 sek.

Herregud. Nåväl, de senaste veckorna har varit dyra. Tröstar mig med en Serpent Stout
Citera
2017-03-17, 02:03
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Herregud. Nåväl, de senaste veckorna har varit dyra. Tröstar mig med en Serpent Stout

Samma här. Beställningar från Beergium, Boxbeers, kihoskh och bolagets lanseringar. Dyrt som fan men värt det när man sitter på detta efter denna månad:

Prairie Bomb
Prairie Paradise
Prairie BA Bibel Belt
Prairie Phantasmagoria
Avery Vanilla Bean Stout
Cantillon Rosé de Gambrinus
Cantillon Kriek
Mikkeller Beer Geek Desserrt
Sixpoint Puff
Sixpoint Resin
Founders Porter
Founders Dirty Bastard
Clown Shoes Space Cake
Clown Shoes Coffee Pecan Pie Porter
Rogue HazelNut Brown Nectar

Sen alla öl i små partier osv. Det blir dyrt som helvete. Ibland vore det bättre att samla kastanjer eller något.
Citera
2017-03-17, 06:10
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Sen alla öl i små partier osv. Det blir dyrt som helvete. Ibland vore det bättre att samla kastanjer eller något.

Var glad att du inte intresserat dig för vin istället. Då hade det blivit dyrt på riktigt
Citera
2017-03-17, 07:04
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Trilla över en härlig smakrik spännande folköl
Martens Lager Frisk smak med järnsmak rekommenderas..
Citera
2017-03-17, 08:46
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Var glad att du inte intresserat dig för vin istället. Då hade det blivit dyrt på riktigt

Jo det är ett av mina viktigaste argument här hemma. När sambon tycker det drar iväg en aning med öl så nämner jag bara vin.
Citera
2017-03-17, 10:30
Medlem
onzycs avatar
Köpte ni något nu i släppet då?

För egen del blev det Founders Frootwood, boon, trinity, beerbliotek, clown shoes, new belgium och den där holländska imperial stouten från kees.

Ganska trist släpp tycker jag. Founders köper man ju alltid rent pliktskyldigt. Dom andra hamnade i varukorgen mest för att prova.
Citera
2017-03-17, 10:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Köpte en del från släppet men det jag tycker verkar mest spännande är den där imp stouten från Kees. Aldrig hört om bryggeriet innan.
Citera
2017-03-17, 10:54
Medlem
Första gången jag köper något på ett systembolaget-släpp. Det blev en Boon Oude Geuze och ett par Midtfyns för avsmakning och lagring.
Citera
2017-03-17, 11:19
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Köpte ni något nu i släppet då?

Tog det rätt lugnt. Har lagt mycket pengar på öl på sistone och hinner inte dricka allt ändå så höll tillbaka. Köpte Vat 109 från Boon, DIPA'n från Dugges/Wiper and True och surisen från Trinity. Blev också ett par av årets upplaga av GBG Beer Week från Beerbliotek, även om Session IPA kan vara en av de tråkigaste ölstilarna. Det blir ju aldrig bättre än "bra för att vara så låg ABV" liksom. Nåja. Ser väl mest fram emot Boon och Trinity.
Citera
2017-03-17, 13:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Tog det rätt lugnt. Har lagt mycket pengar på öl på sistone och hinner inte dricka allt ändå så höll tillbaka. Köpte Vat 109 från Boon, DIPA'n från Dugges/Wiper and True och surisen från Trinity. Blev också ett par av årets upplaga av GBG Beer Week från Beerbliotek, även om Session IPA kan vara en av de tråkigaste ölstilarna. Det blir ju aldrig bättre än "bra för att vara så låg ABV" liksom. Nåja. Ser väl mest fram emot Boon och Trinity.
håller med. alla vill hypa session ipa som nästa grej. jag tycker det är skit.

precis som du säger, "det är ju bra för att vara låg alkohol", då är det en kompromiss, jag kan lika gärna vara utan.
Citera
2017-03-17, 13:46
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
håller med. alla vill hypa session ipa som nästa grej. jag tycker det är skit.

precis som du säger, "det är ju bra för att vara låg alkohol", då är det en kompromiss, jag kan lika gärna vara utan.

Ja, och när jag läser mitt eget resonemang vet jag inte ens varför jag köpte den. Får hoppas att den duger som matöl. Nåväl.
Citera
2017-03-17, 15:05
Medlem
Fick beställa 3st Frootwood och 2st Lips of Faith Anne-François eftersom mitt bolag knappt får in någonting. Kommer nog köpa ett par av stoutsen senare också. Dugges/Wiper var slut på webblagret så den får jag skippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in