2017-03-14, 15:41
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Äntligen, så jag har längtat! Fredag släpps Boon Oude Geuze Nr 11750
VAT 109! Ett suröl med sura miner.

Intressant då får man försöka få en sån flaska då. Har ju VAT 79 hemma så då lär man väl smaka 109 också.
Citera
2017-03-15, 00:12
Medlem
appelpipans avatar
Tjenare! Har på sistone börjat intressera mig mer för öl än bara standard Europalager, nordlands guld, Carlsberg, slotts etc. Är rätt insatt i vilka öl sorters som det finns men sen är det ju en djungel att välja öl! Tänkte om man kunde få några tips på bra öl att börja med? Mvh appelpipan.
Citera
2017-03-15, 01:37
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appelpipan
Tjenare! Har på sistone börjat intressera mig mer för öl än bara standard Europalager, nordlands guld, Carlsberg, slotts etc. Är rätt insatt i vilka öl sorters som det finns men sen är det ju en djungel att välja öl! Tänkte om man kunde få några tips på bra öl att börja med? Mvh appelpipan.
Enkelt och framförallt bra att börja med typ Oppigårds öl. Deras olika pale ales är en bra start tycker jag. Lagom mycket humle, alltid bra kvalitet och prisvärt. Bland mörkare öl är Fullers London Porter ett rätt bra instegsöl. Ett steg upp är Oppigårds thurbo stout.
Citera
2017-03-15, 08:08
Medlem
Barytons avatar
Har beställt Belgoklubbens påsklåda och den skall komma nästa vecka.

Jag har sagt att jag tar med mig ölen till påskaftonens knytkalas och undrar vilka ur lådan som skulle passa bäst till den traditionella påsklunchen?

Poperings Hommelbier (Leroy Breweries)
Brusseleir (De la Senne)
St Feuillien Triple (St Feuillien)
Verzet Oud Bruin (Verzet)
Malheur 10 (Malheurbieren)
Triporteur Full Moon 12 (B.O.M.Brouwerij)
Citera
2017-03-15, 20:00
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jaha? är den så sjukt bra?
En Rolls Roys bland suröl. Ett måste att prova. Var på bryggeriet 2015. Sjukt bra sura miner.
Citera
2017-03-15, 23:58
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Läste precis att Fatamorgana har kvalat sig in i fasta sortimentet och kommer att finnas på hyllorna i 150 butiker. Goda nyheter för humleentusiaster. Jag tyckte för övrigt att senaste batchen var den bästa hittills sedan Dugges började brygga den.

Japp, och även andra humliga fin-Ipor som Stigbergets Amazing Haze och Oppigårds New Sweden har kvalat in. Släpp i fasta sortimentet på fredag respektive tisdag!
Citera
2017-03-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appelpipan

Du kan inte gå alltför fel genom att prova på måfå. Standardsortimentet består ändå av ganska säkra kort som har tagits med där av en anledning. Se bara till att testa olika sorter, eftersom du redan känner till dem ganska bra så borde det inte vara några problem. Ett bra sätt är att utföra en "headsup-match" mellan två öl i samma still. D.v.s drick dem samtidigt ur två olika glas. Då lär du dig mer om stilen i fråga då du kan notera vad som förenar ölen och vad som skiljer dem åt.
Citera
2017-03-16, 00:42
Medlem
Loxuss avatar
Nån som ska på Linköping Beer Expo på lördag? Vad ser ni fram emot?
Citera
2017-03-16, 09:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
En Rolls Roys bland suröl. Ett måste att prova. Var på bryggeriet 2015. Sjukt bra sura miner.
får väl ta och prova en då och se om den smäller högre än min personliga favorit, tre fontäner golden blend.
Citera
2017-03-16, 10:03
Medlem
onzycs avatar
Wow dom där 200 flaskorna FW Velvet Merklin gick fort. Någon som han på en flaska?
Citera
2017-03-16, 17:08
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Wow dom där 200 flaskorna FW Velvet Merklin gick fort. Någon som han på en flaska?

Nej jag glömde av...
Citera
2017-03-16, 21:40
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Nej jag glömde av...

Fick en flaska. Fick igenom bokningsbekräftelsen och uppdaterade sen sidan och då var dom totalt slut. Så tog nog max 30 sek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in