2017-03-16, 16:58
  #54385
Medlem
Glädjande men jag har inte hunnit analysera siffrorna ännu. 22,2% ligger nära sanningen. Det som ser allra bäst ut är att SD snart är ifatt S....trots alla gamla röstberättigade som lever kvar i 1950-talet och där dom får "hjälp" med röstningen.

Denna "hjälp" skall tolkas som fusk. Däremot är det inte glädjande om M blir för små. Jag gillar varken S eller M men det måste finnas en balans.

Det som imponerar är den jämna långsamma uppgången. Jag vet inte exakt vad SD har gjort rätt, men dock gjorde MK några starka framträdanden och till slut tror jag att också stackars Jimmie kommer att vinna kvinnornas hjärtan, när dom ser hur andra mobbar honom.

Låt oss fira!! ....
2017-03-16, 17:13
  #54386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det som imponerar är den jämna långsamma uppgången. Jag vet inte exakt vad SD har gjort rätt, men dock gjorde MK några starka framträdanden och till slut tror jag att också stackars Jimmie kommer att vinna kvinnornas hjärtan, när dom ser hur andra mobbar honom.

Låt oss fira!! ....
Jag tror det handlar om sverigebilden utomlands som totalt har havererat. Svenskar är oerhört känsliga för det. Så länge Sverige hade gott rykte utomlands så fanns det ett motstånd att rösta på ett parti som ansågs försämra sverigebilden genom sina "fascistiska rötter". Nu är det snarast omvänd logik som gäller, och jag ser därför inte längre något naturligt tak för stödet för SD.
2017-03-16, 17:46
  #54387
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag är inte så säker på det. Förr ljög man upp MP ,nu är det centern man ljuger upp.
PK vill visa att det straffar sig att samarbeta med SD. nog finns det vissa ur reinfeldts gäng som säkert gapar om Centern när partiet närmar sig SD,men väljarna ville ha det här närmandet.
Så centern hålls upp och M torde inte alls fallit så mycket som man påstår.
Skulle inte förvåna mig om man lagt lite av moderaternas nedgång på S dessutom..

En analys jag håller med om även om det innebär att jag då tror att OI är inte enbart inkompetenta utan också har en agenda.


Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Glädjande men jag har inte hunnit analysera siffrorna ännu. 22,2% ligger nära sanningen. Det som ser allra bäst ut är att SD snart är ifatt S....trots alla gamla röstberättigade som lever kvar i 1950-talet och där dom får "hjälp" med röstningen.

Denna "hjälp" skall tolkas som fusk. Däremot är det inte glädjande om M blir för små. Jag gillar varken S eller M men det måste finnas en balans.

Det som imponerar är den jämna långsamma uppgången. Jag vet inte exakt vad SD har gjort rätt, men dock gjorde MK några starka framträdanden och till slut tror jag att också stackars Jimmie kommer att vinna kvinnornas hjärtan, när dom ser hur andra mobbar honom.


Låt oss fira!! ....

Jag tror det handlar mycket om hur samhället utvecklats senaste 3-7 åren. Det går inte att jämföra SD i politiken i dag med NyD på 90-talet. Förutsättningarna är helt annorlunda. Hade inte SD funnits hade sannolikt lika många gått till SvP när de fanns. Nu fanns SD som inte var lika extrema och steget dit var enklare, även om det var stort DÅ att rösta SD och erkänna det. Jag kommer ihåg en kund jag hade 2010 som bar en T-shirt med SD och svenska flaggan. Han stack verkligen ut!

Sedan hoppas jag att du har fel angående kvinnorna. Jag hoppas de väljer sverigevänliga sidan pga hur samhället utvecklats och inte som tycka synd. Det ena är intellektet det andra är känslor. Känslor är flyktigare...






Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror det handlar om sverigebilden utomlands som totalt har havererat. Svenskar är oerhört känsliga för det. Så länge Sverige hade gott rykte utomlands så fanns det ett motstånd att rösta på ett parti som ansågs försämra sverigebilden genom sina "fascistiska rötter". Nu är det snarast omvänd logik som gäller, och jag ser därför inte längre något naturligt tak för stödet för SD.

Egentligen har det väl bara funnits ett tak - 100%? Golvet har väl alltid varit Sentios senaste mätning?
2017-03-16, 18:10
  #54388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror det handlar om sverigebilden utomlands som totalt har havererat. Svenskar är oerhört känsliga för det. Så länge Sverige hade gott rykte utomlands så fanns det ett motstånd att rösta på ett parti som ansågs försämra sverigebilden genom sina "fascistiska rötter". Nu är det snarast omvänd logik som gäller, och jag ser därför inte längre något naturligt tak för stödet för SD.

Om nu SD:s historiska rötter skulle vara så förfärliga, varför letar då inte Löfven & co fram t.ex. uttalanden från Sveriges statsministrar om SD.
Alltså vad Carlsson, Bildt och Persson ansåg på 80-90 talen om det förskräckliga hotet SD!

Personligen hörde jag talas om SD första gången ca 2005, men bor i Småland och tidigare var SD endast aktiva i Skåne.
2017-03-16, 18:16
  #54389
Medlem
Nu är jag klar men vissa resultat här är konstiga. 3,1% för MP stämmer (naturligtvis) inte. Det går inte att önsketänka bort alla miljömuppar. Från Muppar och V har 0,8% gått till S och vänsterpartierna totalt har då minskat 0,1%... .....

Jag håller med om att SD vunnit något på den solkade Sverigebilden, bara man inte trycker för hårt på den.
Tyvärr är S just nu för stora ( i korken) och det är inte bra. Skall det riktigt skaka i Sverige behöver S minska lite till och SD bli största parti.

Snart försöker Novus och SCB trycka ned SD...beställnings jobb.... ....Inga drev hjälper nu mot SD och jag ser fram emot Statstelevisionens gråtmilda valvaka 2018... ....
2017-03-16, 19:06
  #54390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu är jag klar men vissa resultat här är konstiga. 3,1% för MP stämmer (naturligtvis) inte. Det går inte att önsketänka bort alla miljömuppar. Från Muppar och V har 0,8% gått till S och vänsterpartierna totalt har då minskat 0,1%... .....

Många mp-muppar har blivit c-muppar senaste året.
2017-03-16, 19:30
  #54391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Många mp-muppar har blivit c-muppar senaste året.

Ja där har du rätt. Jag glömde den faktorn, C:s ökning beror inte bara på övergång från M.

Vid ännu mer oro i Sverige tror jag att en del från C återgår till M men vi kommer aldrig att bli av med MP som jag ser det.

Viktigt för framtiden blir att SD kan ta från S. Siffrorna nu behöver nog analyserar mycket mer. Den olösliga pensionsfrågan blir en nöt där kanske SD kan vinna mark utan att förlora ungdomarna i opinionen.
2017-03-16, 19:46
  #54392
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Många mp-muppar har blivit c-muppar senaste året.
Vilket visar vilka bisarra och politiskt okunniga(ointresserade?) personer det rör sig om då partierna inte är lika någonstans..förutom att dom förespråkar fri invandring men under olika premisser.
2017-03-16, 20:32
  #54393
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Inizio, Mars:

S 25,7% (+0,7)
V 7,1% (-0,2)
Mp 3,1% (-0,6)

SD 22,2%!! (+0,7) Tangerat rekord och klart näst största parti!!

M 17,6% (-2,2)
C 12,1% (+1,2)
L 4,7% (-0,7)
Kd 4,0% (-0,2)

Härligt med så höga siffror och tangerat rekord för Sverigedemokraterna. Härligt med ett kraftigt försvagat M och ett miljömuppsparti på 3,1%! Härliga tider!!

Vem har beställt undersökningen?
2017-03-16, 20:47
  #54394
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vilket visar vilka bisarra och politiskt okunniga(ointresserade?) personer det rör sig om då partierna inte är lika någonstans..förutom att dom förespråkar fri invandring men under olika premisser.

Inställningen till invandringen är den gemensamma nämnaren, och den verklighetsfrånvända utopismen är det som lockar. Ifall du säger att det finns en motsättning i att C hyllar Ayn Rand och libertarianism medan MP förespråkar miljöskatter på all mänsklig verksamhet kommer dessa människor bara att blinka, stirra tomt rakt igenom dig en sekund innan de utbrister "men tänk på barnen i Afrika..." eller någon annan inlärt ordbajsande utan tillstymmelse till egen tankeverksamhet.

Så länge Lööf är en stereotyp "modern, stark kvinna" som tror på något maximalt utopiskt, idealistiskt och flummigt uppfylls alla deras behov, som i stort sett går ut på att måla en så perfekt och verklighetsfrämmande framtidsbild som möjligt så att de kan fortsätta leva som barn med konsekvensfri hedonism medan allt blir bättre i framtiden med minimal ansträngning.

MP fick sin en törn då de fick stå och gråta i TV när de konfronterades med verkligheten. Deras utopi är således inte längre trovärdig. C står för den nya utopismen, som kommer hålla ända tills Annie Lööf tvingas ta ansvar för sina idéer. Då kommer dessa väljare att migrera igen till något ännu mer verklighetsfrämmande (Djurens Parti? Feministiskt Initiativ?) vilket fortsätter ända tills samhället havererar.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vem har beställt undersökningen?

Inizio är Aftonbladet.
2017-03-16, 20:48
  #54395
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vem har beställt undersökningen?

Aftonbladet (Schibsted)
2017-03-16, 20:55
  #54396
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Inställningen till invandringen är den gemensamma nämnaren, och den verklighetsfrånvända utopismen är det som lockar. Ifall du säger att det finns en motsättning i att C hyllar Ayn Rand och libertarianism medan MP förespråkar miljöskatter på all mänsklig verksamhet kommer dessa människor bara att blinka, stirra tomt rakt igenom dig en sekund innan de utbrister "men tänk på barnen i Afrika..." eller någon annan inlärt ordbajsande utan tillstymmelse till egen tankeverksamhet.

Så länge Lööf är en stereotyp "modern, stark kvinna" som tror på något maximalt utopiskt, idealistiskt och flummigt uppfylls alla deras behov, som i stort sett går ut på att måla en så perfekt och verklighetsfrämmande framtidsbild som möjligt så att de kan fortsätta leva som barn med konsekvensfri hedonism medan allt blir bättre i framtiden med minimal ansträngning.

MP fick sin en törn då de fick stå och gråta i TV när de konfronterades med verkligheten. Deras utopi är således inte längre trovärdig. C står för den nya utopismen, som kommer hålla ända tills Annie Lööf tvingas ta ansvar för sina idéer. Då kommer dessa väljare att migrera igen till något ännu mer verklighetsfrämmande (Djurens Parti? Feministiskt Initiativ?) vilket fortsätter ända tills samhället havererar.



Inizio är Aftonbladet.
Jo. C:s klocka kommer också att slå en vacker dag när dom måste ställas till svars på något sätt vad dom egentligen vill. Det är som du säger just nu dom som lockar drömmare bäst och slipper jobbiga frågor från media. Detta kommer dock ändras på sikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in