Jag använder själv bronsspelare på bänken och jag hoppas ironiskt nog att det kommer in restriktioner så att bronsspelare inte kan utnyttjas för att minska lagbetyget.
Enda anledningen till varför jag kör med bronsspelare är för att om jag inte gör det så möter jag "megalag" som bokstavligen har bättre spelare på varenda position jämfört med mig.
Hamnade med 2-3 topp 100 spelare förra helgen och deras lagbetyg var 82-83 men deras sämsta spelare hade jag bokstavligen inte haft råd med även om jag så skulle sälja halva mitt lag
Ang FUT Champs:
Det var för 2 veckor sedan jag sålde bokstavligen hela mitt PL lag, cirka 30 spelare totalt.. fick väl kanske allt som allt 6-700 000 mynt tillbaka, men då sålde jag nästan allt som går att sälja, inklusive brukskort.
Jag byggde upp ett La Liga lag som jag nu kanske spelat över 150 matcher med på 14 dagar.. de ser riktigt bra ut men behöver köpa en vänsterytter (Overmars), har sparat ihop till 250 000 mynt men kommer behöva ytterligare 100, 000 för att kunna köpa honom.
Vann division 2 med 7-2 i facit.
Känns som jag har självförtroendet på plats och taktiken känns stabil!
Mitt tips på spelare:
Jag köpte Asenjo (MV) specialkort (86 rated).. han är, brutal. Nästan så man får skämmas ibland över vilka tokräddningar han står för. Jag har kört med Lloris, Petr Cech, Schemichel (specialkort - 86 rated)... men ingen kommer i närheten av Asenjo. Han är extremt overpowered och räddar allt. Extremt bra reflexräddningar, extremt bra på att gå ner på marken och rädda skott som går längs marken.. han är underbar och värd varenda mynt (kostade mig 30 000)!!
Megaflopp:
Carrasco (specialkort - 86 rated).
Jag vet att det är individuellt vilka spelare som spelar bra, allt beror på dig som individ och din spelstil. Men Carrasco var verkligen urusel för mig, han hade extremt dåliga skott och sköt alltid 10 meter ovanför mål, medan Iborra (specialkort) kunde dundra in 2-3 mål från distans utan problem. Carrasco var snabb, men hade inte den explosivitet som jag hade velat, han var även fysiskt svag och missade många målchanser.
Jag sålde han efter kanske 100 matcher!