2017-03-16, 12:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
20-27 Mars
http://www.fifauteam.com/fifa-17-fut-birthday-anniversary-guide/
lite info där. lovas gratis packet och massor med sbc hm...

Låter ju som att 83+84 + IF (ev MOTM) kort är bra att ha på hand inför måndag om det blir liknande FUTMAS daily SBC.

Ska köpa på mig några discard IFs på lördag söndag tänker jag.
Citera
2017-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
ska prova denna elva nästa wl:
https://www.futbin.com/17/squad/2446562

Hur är dybala? hade han även fungerat som cm?
Blir nog att spara till messi istället för salah, hade funkat med dybala som cm och higuain som anfallare.
Någon annan spelare ni hade tryckt in?

Startar du i en annan formation? Valt fel Perisic? Själv hade jag aldrig kört hans CAM-kort som LW på 2 kemi (blir väl 4 med loyalty och tränarkort). Man kan kolla på Futhead hur statsen ser ut med olika kemi. Sätter man hans 87-kort med 4 kemi och hans 86-kort med 10 i kemi så blir dem nästan lika bra.

Sen hade jag nog valt TIF Mertens istället för SIF Dybala. Samma pris men Merten har bättre stats på allt förutom fysiken. Inte testat Dybala men Mertens e riktigt go! Alternativt haft en stor & stark anfallare som Higuain då du har rätt bra med speed på kanterna. Hade nog valt bort Bonaventura, tyckte väl hans kort var helt OK men inte mer. Där hade jag nog övervägt IF Hamsik/IF Parolo. Just den formationen som du vill spela med?

Annars ser det riktigt bra ut. IF Manolas är den bästa backen jag spelat med iår, så jävla bra.
Citera
2017-03-16, 12:59
Medlem
Fyfan! Jag köpte typ Torres för 25k... Nu 150k! Synd bara att den jäveln gör så satans mycket mål att man inte vill sälja honom
Citera
2017-03-16, 13:33
Medlem
När får man champions rewardsen?
Citera
2017-03-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
När får man champions rewardsen?

Som varje vecka, 19.00.
Citera
2017-03-16, 13:43
Medlem
Fifa Update:

https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5zqavh/fifa_17_patch_changes/

Vad tror ni "Added new squad restriction options to FUT Champions such as player type." betyder? Att man inte kan köra 45-rated målvakter på bänken längre?
Citera
2017-03-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Startar du i en annan formation? Valt fel Perisic? Själv hade jag aldrig kört hans CAM-kort som LW på 2 kemi (blir väl 4 med loyalty och tränarkort). Man kan kolla på Futhead hur statsen ser ut med olika kemi. Sätter man hans 87-kort med 4 kemi och hans 86-kort med 10 i kemi så blir dem nästan lika bra.

Sen hade jag nog valt TIF Mertens istället för SIF Dybala. Samma pris men Merten har bättre stats på allt förutom fysiken. Inte testat Dybala men Mertens e riktigt go! Alternativt haft en stor & stark anfallare som Higuain då du har rätt bra med speed på kanterna. Hade nog valt bort Bonaventura, tyckte väl hans kort var helt OK men inte mer. Där hade jag nog övervägt IF Hamsik/IF Parolo. Just den formationen som du vill spela med?

Annars ser det riktigt bra ut. IF Manolas är den bästa backen jag spelat med iår, så jävla bra.

Oj, ja det ska vara hans lw.
Har kört hamsik innan och han har funkat. Ville prova bona pga nästan samma stats och bona är billigare.
Hade higuain innan men tyckte dybala var riktigt skön när jag hade honom i draften.
Även haft mertens men alldeles för klen.
Får nog prova 11an idag innan wl drar igång så får jag se då.
Tack för synpunkterna.
Och som du säger! Manolas är kung.
Serie a är nog den mest prisvärda iår med mest all-around spelare. Kan verkligen rekommendera det
Senast redigerad av laxus 2017-03-16 kl. 14:27.
Citera
2017-03-16, 14:21
Medlem
Herculandes avatar
Jag använder själv bronsspelare på bänken och jag hoppas ironiskt nog att det kommer in restriktioner så att bronsspelare inte kan utnyttjas för att minska lagbetyget.

Enda anledningen till varför jag kör med bronsspelare är för att om jag inte gör det så möter jag "megalag" som bokstavligen har bättre spelare på varenda position jämfört med mig.

Hamnade med 2-3 topp 100 spelare förra helgen och deras lagbetyg var 82-83 men deras sämsta spelare hade jag bokstavligen inte haft råd med även om jag så skulle sälja halva mitt lag

Ang FUT Champs:

Det var för 2 veckor sedan jag sålde bokstavligen hela mitt PL lag, cirka 30 spelare totalt.. fick väl kanske allt som allt 6-700 000 mynt tillbaka, men då sålde jag nästan allt som går att sälja, inklusive brukskort.

Jag byggde upp ett La Liga lag som jag nu kanske spelat över 150 matcher med på 14 dagar.. de ser riktigt bra ut men behöver köpa en vänsterytter (Overmars), har sparat ihop till 250 000 mynt men kommer behöva ytterligare 100, 000 för att kunna köpa honom.

Vann division 2 med 7-2 i facit.

Känns som jag har självförtroendet på plats och taktiken känns stabil!

Mitt tips på spelare:

Jag köpte Asenjo (MV) specialkort (86 rated).. han är, brutal. Nästan så man får skämmas ibland över vilka tokräddningar han står för. Jag har kört med Lloris, Petr Cech, Schemichel (specialkort - 86 rated)... men ingen kommer i närheten av Asenjo. Han är extremt overpowered och räddar allt. Extremt bra reflexräddningar, extremt bra på att gå ner på marken och rädda skott som går längs marken.. han är underbar och värd varenda mynt (kostade mig 30 000)!!

Megaflopp:
Carrasco (specialkort - 86 rated).

Jag vet att det är individuellt vilka spelare som spelar bra, allt beror på dig som individ och din spelstil. Men Carrasco var verkligen urusel för mig, han hade extremt dåliga skott och sköt alltid 10 meter ovanför mål, medan Iborra (specialkort) kunde dundra in 2-3 mål från distans utan problem. Carrasco var snabb, men hade inte den explosivitet som jag hade velat, han var även fysiskt svag och missade många målchanser.

Jag sålde han efter kanske 100 matcher!
Senast redigerad av Herculande 2017-03-16 kl. 14:31.
Citera
2017-03-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag använder själv bronsspelare på bänken och jag hoppas ironiskt nog att det kommer in restriktioner så att bronsspelare inte kan utnyttjas för att minska lagbetyget.

Enda anledningen till varför jag kör med bronsspelare är för att om jag inte gör det så möter jag "megalag" som bokstavligen har bättre spelare på varenda position jämfört med mig.

Hamnade med 2-3 topp 100 spelare förra helgen och deras lagbetyg var 82-83 men deras sämsta spelare hade jag bokstavligen inte haft råd med även om jag så skulle sälja halva mitt lag

Ang FUT Champs:

Det var för 2 veckor sedan jag sålde bokstavligen hela mitt PL lag, cirka 30 spelare totalt.. fick väl kanske allt som allt 6-700 000 mynt tillbaka, men då sålde jag nästan allt som går att sälja, inklusive brukskort.

Jag byggde upp ett La Liga lag som jag nu kanske spelat över 150 matcher med på 14 dagar.. de ser riktigt bra ut men behöver köpa en vänsterytter (Overmars), har sparat ihop till 250 000 mynt men kommer behöva ytterligare 100, 000 för att kunna köpa honom.

Vann division 2 med 7-2 i facit.

Känns som jag har självförtroendet på plats och taktiken känns stabil!

Mitt tips på spelare:

Jag köpte Asenjo (MV) specialkort (86 rated).. han är, brutal. Nästan så man får skämmas ibland över vilka tokräddningar han står för. Jag har kört med Lloris, Petr Cech, Schemichel (specialkort - 86 rated)... men ingen kommer i närheten av Asenjo. Han är extremt overpowered och räddar allt. Extremt bra reflexräddningar, extremt bra på att gå ner på marken och rädda skott som går längs marken.. han är underbar och värd varenda mynt (kostade mig 30 000)!!

Megaflopp:
Carrasco (specialkort - 86 rated).

Jag vet att det är individuellt vilka spelare som spelar bra, allt beror på dig som individ och din spelstil. Men Carrasco var verkligen urusel för mig, han hade extremt dåliga skott och sköt alltid 10 meter ovanför mål, medan Iborra (specialkort) kunde dundra in 2-3 mål från distans utan problem. Carrasco var snabb, men hade inte den explosivitet som jag hade velat, han var även fysiskt svag och missade många målchanser.

Jag sålde han efter kanske 100 matcher!

Kan inget annat än instämma. Fick Asenjo som månadspris. Grym målvakt! Var skeptisk i början men han växer Carrasco är helt eländig. Har SIF 87 rated. Gör inte mycket nytta alls. Men jag hittar heller ingen ersättare direkt. Har du någon med explosiv snabbhet?
Citera
2017-03-16, 15:11
Medlem
Osborns avatar
Vem hade ni valt att bygga ert lag runt?
https://www.futbin.com/17/compare/17598/18033

Har lite beslutsångest
Citera
2017-03-16, 15:11
Medlem
Sitter nu på detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/2449615

Jag har ca 200k att spendera på upgrades + pengarna för försäljning av spelaren/spelarna som ska ersättas.

Vad tycker ni jag borde göra?

Ingame ser formationen ut så här: https://www.futbin.com/17/squad/2449690

Misstänker att jag borde ta bort kante och Mkhit mot något, då jag redan har gueye där på centrala mittfältet, och mkhit har absolut inte levererat som jag trodde (hade Kevin de bruyne innan)
Citera
2017-03-16, 15:18
Medlem
Herculandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Kan inget annat än instämma. Fick Asenjo som månadspris. Grym målvakt! Var skeptisk i början men han växer Carrasco är helt eländig. Har SIF 87 rated. Gör inte mycket nytta alls. Men jag hittar heller ingen ersättare direkt. Har du någon med explosiv snabbhet?

Hehe alltid kul med folk som upplevt samma på spelet!

Jag kör med Bale på Högerkanten och han är äckligt effektiv om motståndaren lämnar stora luckor på kanten. Annars har jag ingen jätte snabb spelare. Kör med Griezmann på topp och han är inte direkt snabb.. men jag brukar å andra sidan inte leva på kontringsspel så det kvittar för mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in