2017-03-16, 13:21
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Varför så dryg? Gav enbart min syn på saken eftersom det är en intressant diskussion. Förklarar varför jag anser att i vissa musikaler likt La la land fungerar inte sångerna och de känns framtvingade än "naturliga".

Dryga människa

Problemet här är, bland annat, att det inte är en tråd om vad som gör en bra eller dålig musikal, eller om La La Land är det ena eller det andra. Sen om du upplever mig dryg får det stå för dig. Du kanske inte bör svara på oneliners som bemöter oneliners.
Citera
2017-03-16, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plj
Sämsta film i form av besvikelse måste gå till Fight Club. Helt värdelös film som blivit hypad något enormt.

Förstår inte vad någon kan se i den risiga filmen
Unga män över hela världen älskar filmen på grund av hur sexig Brad Pitt är i den.
Citera
2017-03-16, 13:25
Medlem
Black.Lipss avatar
Den här tråden är förlorad, då det mest gnälls på uppskattade filmer som ni själva inte gillade. Noll objektivitet. Skärp er, det är ett filmforum. Hur kan Fight Club eller A History of Violence vara några av de sämsta filmerna någonsin? Hur ska någon ta det på allvar? Har ni ens sett en riktigt dålig film?
Återkom när ni plöjt igenom lite skräpfilm från 70-80-talet.
Citera
2017-03-16, 13:39
Medlem
Pljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Den här tråden är förlorad, då det mest gnälls på uppskattade filmer som ni själva inte gillade. Noll objektivitet. Skärp er, det är ett filmforum. Hur kan Fight Club eller A History of Violence vara några av de sämsta filmerna någonsin? Hur ska någon ta det på allvar? Har ni ens sett en riktigt dålig film?

Kan utveckla mitt val med att säga att Fight Club är den sämsta filmen med så höga betyg och så mycket hype som jag har sett.

Det är väl inte så intressant att nämna filmer 50-60 år tillbaka i tiden som ingen annan människa har sett?
Citera
2017-03-16, 13:46
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hörru du detta är ingen tråd om vad som gör en film bra eller dålig, du förstår bara inte deras val
Skärp dig.

Citat:
Kan utveckla mitt val med att säga att Fight Club är den sämsta filmen med så höga betyg och så mycket hype som jag har sett.

Det är väl inte så intressant att nämna filmer 50-60 år tillbaka i tiden som ingen annan människa har sett?

Men, vad gör den dålig då? Du kallar den risig, men är det en dålig produktion som sänker den eller föll inte handlingen dig i smaken? Kan du verkligen, helt ärligt, påstå att det är den sämsta filmen du sett?
Du gillade den inte, okej, vad gör den till det sämsta? Förutom att andra gillar den?

Vem har sagt något om 50-60 år tillbaka? 70-talet är inte ens där än.
Citera
2017-03-16, 13:52
Medlem
Pljs avatar
Citat:

Men, vad gör den dålig då? Du kallar den risig, men är det en dålig produktion som sänker den eller föll inte handlingen dig i smaken? Kan du verkligen, helt ärligt, påstå att det är den sämsta filmen du sett?
Du gillade den inte, okej, vad gör den till det sämsta? Förutom att andra gillar den?

Vem har sagt något om 50-60 år tillbaka? 70-talet är inte ens där än.

Majoriteten av inlägg jag har läst i denna tråd har ingen större motivering bakom sina val. Därför tror jag att du helt enkelt inte håller med.

Fight Club är en värdelös film eftersom den inte handlar om någonting. Den börjar bra, bygger upp någon slags röd tråd. Den röda tråden är underground fighting för till synes normala människor.

Den röda tråden slopas kort därefter och filmen går in i något slags "void" stadie, där handlingen helt enkelt inte existerar längre. Schizofreni-detaljen har inte heller den någon större betydelse i filmens gång.

Det var den sämsta filmen jag kan komma på att jag sett just nu helt enkelt.
Citera
2017-03-16, 14:03
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Majoriteten av inlägg jag har läst i denna tråd har ingen större motivering bakom sina val. Därför tror jag att du helt enkelt inte håller med.

Fight Club är en värdelös film eftersom den inte handlar om någonting. Den börjar bra, bygger upp någon slags röd tråd. Den röda tråden är underground fighting för till synes normala människor.

Den röda tråden slopas kort därefter och filmen går in i något slags "void" stadie, där handlingen helt enkelt inte existerar längre. Schizofreni-detaljen har inte heller den någon större betydelse i filmens gång.

Det var den sämsta filmen jag kan komma på att jag sett just nu helt enkelt.

Jag misstänker att du behöver se om filmen och faktiskt koncentrera dig, för det är inte en film där den röda tråden slopas, särskilt om du tror att slagsmålsklubben är den röda tråden.
Eller om du känner dig lat: https://en.wikipedia.org/wiki/Fight_Club#Themes
Citera
2017-03-16, 14:06
Medlem
Pljs avatar
Citat:
Jag misstänker att du behöver se om filmen och faktiskt koncentrera dig, för det är inte en film där den röda tråden slopas, särskilt om du tror att slagsmålsklubben är den röda tråden.
Eller om du känner dig lat: https://en.wikipedia.org/wiki/Fight_Club#Themes

Saken är den att jag har sett filmen mer än 1 gång. En bekant sa precis samma sak, att jag måste se om den. Så jag såg om den och där ristades min åsikt i sten.

Totalt värdelös handlingsmässigt. Det är som att dem i första halvan av filmen har chansen att faktiskt göra den intressant men väljer att hålla den på låg nivå. Andra halvan av filmen är bara användbar som sömnmedel.
Citera
2017-03-16, 14:13
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Saken är den att jag har sett filmen mer än 1 gång. En bekant sa precis samma sak, att jag måste se om den. Så jag såg om den och där ristades min åsikt i sten.

Totalt värdelös handlingsmässigt. Det är som att dem i första halvan av filmen har chansen att faktiskt göra den intressant men väljer att hålla den på låg nivå. Andra halvan av filmen är bara användbar som sömnmedel.

Men, din kritik handlade om att den tappar tråden, vilken den inte gör, eftersom titeln på filmen inte är poängen med filmen. Skriv då istället direkt att du inte gillade den och att den inte lyckades hålla upp ditt intresse, men påstå inte felaktigheter.
Är det den sämsta filmen du sett, eller var den helt enkelt inte för dig? Är det omöjligt att se varför den är uppskattad? Passar den verkligen i en tråd som har titeln: "Den sämsta filmen ni sett, dags att skriva om usla grejer!"

Nej, det här leder ingenvart. Ta hand om dig.
Citera
2017-03-16, 14:16
Medlem
Pljs avatar
Citat:
Men, din kritik handlade om att den tappar tråden, vilken den inte gör, eftersom titeln på filmen inte är poängen med filmen. Skriv då istället direkt att du inte gillade den och att den inte lyckades hålla upp ditt intresse, men påstå inte felaktigheter.
Är det den sämsta filmen du sett, eller var den helt enkelt inte för dig? Är det omöjligt att se varför den är uppskattad? Passar den verkligen i en tråd som har titeln: "Den sämsta filmen ni sett, dags att skriva om usla grejer!"

Nej, det här leder ingenvart. Ta hand om dig.

Ja, ärligt talat så tror jag att det är den sämsta filmen jag har sett. I alla fall top 3.

Jag personligen tittar inte på "dåliga" filmer, allt med rating under 6.5 kastas 9 gånger av 10 innan de börjat.

Den platsar helt klart i denna tråd om du frågar mig, vilket trådskaparen indirekt har gjort.
Citera
2017-03-16, 14:33
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:

Jag personligen tittar inte på "dåliga" filmer, allt med rating under 6.5 kastas 9 gånger av 10 innan de börjat.

Då förstår jag, du har helt enkelt ett rätt stelt intresse för film och går sällan utanför en comfort zone uppbygg av andras betyg. Inte konstigt om du tycker Fight Club är den sämsta filmen du sett, eftersom du helt klart inte vågat dig på något större, eller eget. Att aldrig våga chansa låter hemskt.
Jag skulle börja lida om jag hade din inställning. Diktera vad jag ser enligt någons betyg.
Funkar det för dig visst, men det gör dig knappast mer trovärdig.
Citera
2017-03-16, 14:47
Medlem
mrbooms avatar
Citat:

Håller med, deras inlägg passar bättre i tråden "Omtyckta filmer som suger".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in