2017-03-16, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Investeringsstips sökes

Har varit ganska inaktiv en stund och behöver tips på investeringar har ca 2.5 mille så stort eller smått spelar ingen roll. Är det crash på gång snart eller vad händer i branschen? Är det Klassiska IF metoden som körs just nu och i så fall vilka kör man nu?

Låt höra money makers
Kanske lite tråkigt o det kan ta lite tid men Philip Lahm O Thomas Muller tror jag är 2 riktigt bra spelare att investera i. Lär komma en SBC bundesliga väldigt snart och då lär borde Lahm o Muller skjuta som en sten eftersom att Bayern Munchen lär bli den ända riktigt dyra Truppen att skicka in.
Citera
2017-03-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Investeringsstips sökes

Har varit ganska inaktiv en stund och behöver tips på investeringar har ca 2.5 mille så stort eller smått spelar ingen roll. Är det crash på gång snart eller vad händer i branschen? Är det Klassiska IF metoden som körs just nu och i så fall vilka kör man nu?

Låt höra money makers

Kommer garanterat komma SBC som kräver både 84-ratade spelare och IFs antingen nu vid st patricks day eller/och vid FUT birthday som börjar nästa vecka. Tror IF-Lang och IF-cuellar är billigast just nu ca 11,5k. Bland 84-ratade spelare är Asenjo och Subasic billigast de ligger runt 2k. Vid alla andra SBC har dessa ökat till 4-4,5k och lär så göra även denna gång tror jag.
Citera
2017-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Kanske lite tråkigt o det kan ta lite tid men Philip Lahm O Thomas Muller tror jag är 2 riktigt bra spelare att investera i. Lär komma en SBC bundesliga väldigt snart och då lär borde Lahm o Muller skjuta som en sten eftersom att Bayern Munchen lär bli den ända riktigt dyra Truppen att skicka in.

Riktigt bra tips jag kommer köra all in på. Götze 84 ock Sokratis 85 kort är nog också bra investeringar. Måste sätta en riktig bra investering nu för att ha råd med Cr7 och ett bra lag runt honom innan sommaren. Enda bra jag lyckades med var Alli potm då jag tjänade en halv mille men sen gick jag typ 100k förlust på att en serie A crash aldrig kom och säkert 200k till när Lukaku inte fick potm.

Lägga upp alla sina dyrare spelare för överpriser fungerar otroligt nog. Säkert gjort 200k vinst på det iaf.
Specielt Specialkort med hunter på kan sälja långt över lägsta bin.

Har 25 Kompany i tradepilen köpta för 17,5k nu går han för 12k. Inte riktigt sugen på att sälja av honom för det. Någon som tror han kan gå upp igen eller borde jag kanske bara bita i det sura äpplet och investera de coinsen jag trots allt kan få?
Citera
2017-03-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Riktigt bra tips jag kommer köra all in på. Götze 84 ock Sokratis 85 kort är nog också bra investeringar. Måste sätta en riktig bra investering nu för att ha råd med Cr7 och ett bra lag runt honom innan sommaren. Enda bra jag lyckades med var Alli potm då jag tjänade en halv mille men sen gick jag typ 100k förlust på att en serie A crash aldrig kom och säkert 200k till när Lukaku inte fick potm.

Lägga upp alla sina dyrare spelare för överpriser fungerar otroligt nog. Säkert gjort 200k vinst på det iaf.

Har 25 Kompany i tradepilen köpta för 17,5k nu går han för 12k. Inte riktigt sugen på att sälja av honom för det. Någon som tror han kan gå upp igen eller borde jag kanske bara bita i det sura äpplet och investera de coinsen jag trots allt kan få?

tyvärr får du nog ta den smällen..gjorde samma..köpte en hög med coutinho (cam) när det ryktades att hans upp skulle få som winger.. tappar 10k per kort nu....
Citera
2017-03-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
tyvärr får du nog ta den smällen..gjorde samma..köpte en hög med coutinho (cam) när det ryktades att hans upp skulle få som winger.. tappar 10k per kort nu....

Hm du har nog rätt. Sen kan det nog komma en crash igen på fut-birthday lär ju bli massa specialpacks och grejor.
Citera
2017-03-16, 09:28
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Hm du har nog rätt. Sen kan det nog komma en crash igen på fut-birthday lär ju bli massa specialpacks och grejor.
När är FUT-birthday?
Citera
2017-03-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När är FUT-birthday?

20-27 Mars
http://www.fifauteam.com/fifa-17-fut-birthday-anniversary-guide/
lite info där. lovas gratis packet och massor med sbc hm...
Citera
2017-03-16, 09:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Alla högratade och billiga i big 6 i PL och Dortmund+Bayern lär bli högvilt när PL/Bundes SBC släpps. Bayern lär kräva hög overall, Dortmund förmodligen med, City/Chelsea/Arsenal också. Då kommer kort som Xhaka, Ramsey med mera förmodligen öka en del om overall-kravet blir högt. Så det är klokt att köpa dem nu medan de ligger lågt. Även om overallkravet för säg Arsenal skulle bli 78-79 lär man inte gå back på att sitta med dem iaf. Så risken för förlust är låg anser jag.

Men i dina skor skulle jag satsat mer på de billiga korten, max 5k för att minimera risken för förlust. Jag har visserligen köpt på mig Cech, Silva, Kompany jag med - men bara 1 av varje. De jag istället satsat på 5-10 kort per st är Xhaka, Matic och Ramsey.

Gällande m4stas förra post: att köpa på sig Alexis (LW) och Coutinho (CAM) pre-upgrade var en riktig minusaffär ja. Priset har bombat ner sen dess. Förstår tanken, att efterfrågan skulle öka på kortet när det inte längre fanns i packs och att iaf Coutinho är mer attraktiv centralt än på en kant... men det störtdök verkligen. Enda trösten är att jag bara köpte ett fåtal kort och minimerade förlusten. Coutinho låg på 21-22k som CAM förut, nu 12k. Alexis som LW låg på 85k förut, nu 49k (och den hann jag tack och lov sälja medan den ännu var på 83k).
Citera
2017-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alla högratade och billiga i big 6 i PL och Dortmund+Bayern lär bli högvilt när PL/Bundes SBC släpps. Bayern lär kräva hög overall, Dortmund förmodligen med, City/Chelsea/Arsenal också. Då kommer kort som Xhaka, Ramsey med mera förmodligen öka en del om overall-kravet blir högt. Så det är klokt att köpa dem nu medan de ligger lågt. Även om overallkravet för säg Arsenal skulle bli 78-79 lär man inte gå back på att sitta med dem iaf. Så risken för förlust är låg anser jag.

Men i dina skor skulle jag satsat mer på de billiga korten, max 5k för att minimera risken för förlust. Jag har visserligen köpt på mig Cech, Silva, Kompany jag med - men bara 1 av varje. De jag istället satsat på 5-10 kort per st är Xhaka, Matic och Ramsey.

Gällande m4stas förra post: att köpa på sig Alexis (LW) och Coutinho (CAM) pre-upgrade var en riktig minusaffär ja. Priset har bombat ner sen dess. Förstår tanken, att efterfrågan skulle öka på kortet när det inte längre fanns i packs och att iaf Coutinho är mer attraktiv centralt än på en kant... men det störtdök verkligen. Enda trösten är att jag bara köpte ett fåtal kort och minimerade förlusten. Coutinho låg på 21-22k som CAM förut, nu 12k. Alexis som LW låg på 85k förut, nu 49k (och den hann jag tack och lov sälja medan den ännu var på 83k).

har 6-7 coutinho kvar köpta för runt 30k..försöker mjölka ut så mycket som möjligt så listar dom för 22-24k..haha småpengar i långa loppet men jäkligt fel tänkt hahaha
Citera
2017-03-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag fick det aldrig att stämma med NIF-Naingolan heller och kör Marchisio istället. Han var okej, men sällan på det ställe jag ville ha honom.

4* skills och weak foot är ju alltid välkommet! Dessutom High/High.
Vilken kemistil kör du på honom?
Citera
2017-03-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

De borde väl ändå köra Bundes före premier league kan man tycka, menar varför göra en sbc Kane direkt efter hans Potm. kommer ju vara väldigt ointresant för de flesta. Sen o andra sidan såg vi ju med Emre Can igår att de inte alltid följer sina egna regler om de kan tjäna mer stålar på att göra annorlunda så skulle inte bli förvånad om det blir Aguero istället för Kane då han har väldigt lite specialkort och är populär att spela med.
Citera
2017-03-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Det.Kimball
4* skills och weak foot är ju alltid välkommet! Dessutom High/High.
Vilken kemistil kör du på honom?

Det som många har problem med med Marchisio är just high/high kombinerat med 82 stamina. Han blir rätt trött, rätt fort :/ Iaf om man gillar ett mittfält som ska jaga boll och gillar lirare som Vidal/Kante/Sanches/Nain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in