Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Nej det gör det ju inte. Om man då tänker sig att S.P säkert har väääääldigt dåligt minne och inte kommer ihåg någonting så blir ju den tekniska bevisningen väldigt betydelsefull.
En sak är ju att bevisa genom DNA eller liknande att han faktiskt har varit i bostaden. Det är ju en något mer komplicerad sak att bevisa att han faktiskt har begått morden

Bevisa! Bevis...
Jag tänkte försöka motbevisa det. Jag anser att MGM är oskyldig till dådet. Jag använder samma bevismaterial som de gör som påstås bevisa att han är skyldig.
1. Polisen har kunnat följa hans irrfärder i skogen efter klockan 22... Han har gått 10 kilometer i totalt mörker, utan något som helst ljus, troligen med bara telefonen som ledljus, så länge den hade batteri, alltså.
Jag har själv gått hem, en sen kväll från grannen, när elektriciteten var borta i området. Inga bilar syntes till. Inget syntes!!! Jag måste gå nästan i diket för att kunna veta var min avtagsväg fanns. Skulle jag ha tvingats gå genom en skog då - så skulle jag inte ha kunnat nå någonstans innan det blev så ljust så att jag kunde se något.
Jag räknar med att det tar mycket längre tid att ta sig genom en skog, utan att man vet var stigarna finns, än det tar att gå längs en väg. Om han dessutom har gått i cirklar, så har denna promenad tagit hela natten och kanske ända fram till förmiddagen.
MGM har inte haft möjlighet att byta kläder. De kläder han hade på sig på kvällen, hade han fortfarande på sig när han kom till sjukhuset.
Det enda blod som finns på dem är hans eget.
Om han var mördaren borde kläderna vara täckta av offrens blod.
Skulle de vara det, skulle polisen ha sagt det - självklart! Det finns ingen orsak att hålla inne med sådant.
Om det inte finns offrens blod på MGM-s kläder, så borde polisen släppa honom och söka efter någon annan.