2017-03-16, 02:01
Medlem
Men vad bevisar dna överallt?
Bevisar det hans skuld?
Senast redigerad av Znoopet 2017-03-16 kl. 02:09.
Citera
2017-03-16, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Bevisar det hans skuld?

Nä. Man är förstås inte överbevisad då heller. Flaggstången måste vara 11 meter eftersom han tror det och ingen har lyckats få honom att tro annat. 😆

Man får nog döma på indicier....
Men det skulle nog också hålla i detta fall gissar jag.
Citera
2017-03-16, 06:53
Medlem
Citat:
Bevisar det hans skuld?
Hans DNA på fasta föremål på brottsplatsen duger ju rätt bra att bevisa att han varit där, och dödar ju då trovärdigheten för historier som placerar honom på alternativa platser.

MGM är beroende av trovärdiga historier med alternativ förklaring till vad han gjorde och hans frihet att snickra ihop alternativa förklaringar krymper ju då rätt drastiskt.
Citera
2017-03-16, 07:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Bevisar det hans skuld?

Beroende på vart man finner dna, så kan det säga rätt mycket.
Det mest konklusiva vore ju om man fann hans dna på kropparna.
Det skulle säga rätt mycket?

sedan finns det ju andra former av teknisk bevisning som ihop
med dna-bevisning kan peka åt ett visst håll.

Sedan är det väl intressant vart i rummet man finner blodbesudlingar från MGM.
Det mest konklusiva här vore ju om man fann det på BO, vilket
jag ser som plausibelt om de varit i handgemäng.
Citera
2017-03-16, 08:54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Bevisar det hans skuld?

Nej det gör det ju inte. Om man då tänker sig att S.P säkert har väääääldigt dåligt minne och inte kommer ihåg någonting så blir ju den tekniska bevisningen väldigt betydelsefull.
En sak är ju att bevisa genom DNA eller liknande att han faktiskt har varit i bostaden. Det är ju en något mer komplicerad sak att bevisa att han faktiskt har begått morden
Citera
2017-03-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nej det gör det ju inte. Om man då tänker sig att S.P säkert har väääääldigt dåligt minne och inte kommer ihåg någonting så blir ju den tekniska bevisningen väldigt betydelsefull.
En sak är ju att bevisa genom DNA eller liknande att han faktiskt har varit i bostaden. Det är ju en något mer komplicerad sak att bevisa att han faktiskt har begått morden

Bevisa! Bevis...
Jag tänkte försöka motbevisa det. Jag anser att MGM är oskyldig till dådet. Jag använder samma bevismaterial som de gör som påstås bevisa att han är skyldig.

1. Polisen har kunnat följa hans irrfärder i skogen efter klockan 22... Han har gått 10 kilometer i totalt mörker, utan något som helst ljus, troligen med bara telefonen som ledljus, så länge den hade batteri, alltså.

Jag har själv gått hem, en sen kväll från grannen, när elektriciteten var borta i området. Inga bilar syntes till. Inget syntes!!! Jag måste gå nästan i diket för att kunna veta var min avtagsväg fanns. Skulle jag ha tvingats gå genom en skog då - så skulle jag inte ha kunnat nå någonstans innan det blev så ljust så att jag kunde se något.

Jag räknar med att det tar mycket längre tid att ta sig genom en skog, utan att man vet var stigarna finns, än det tar att gå längs en väg. Om han dessutom har gått i cirklar, så har denna promenad tagit hela natten och kanske ända fram till förmiddagen.

MGM har inte haft möjlighet att byta kläder. De kläder han hade på sig på kvällen, hade han fortfarande på sig när han kom till sjukhuset.
Det enda blod som finns på dem är hans eget.
Om han var mördaren borde kläderna vara täckta av offrens blod.
Skulle de vara det, skulle polisen ha sagt det - självklart! Det finns ingen orsak att hålla inne med sådant.

Om det inte finns offrens blod på MGM-s kläder, så borde polisen släppa honom och söka efter någon annan.
Citera
2017-03-16, 17:33
Medlem
Har dom dna testat taxi chauffören?
Citera
2017-03-16, 18:07
Medlem
Znoopet och Torppet.
Jag tror att vi ältat dessa frågor några varv redan om ni läser igenom tråden.
Naturligtvis kan ni spekulera hur mycket ni vill men jag tror nog att er kompis är skyldig.
Kommissarie Beck verkar ju sitta på säker information (enligt honom åtminstone). Åklagare och Polis verkar väldigt säkra också. Låt oss vänta på FUP och passa under tiden på att skaffa nya kompisar för den här lär ni inte kunna leka med på ett tag.
Nu var jag dryg men inget illa menat.
Citera
2017-03-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Znoopet och Torppet.
Jag tror att vi ältat dessa frågor några varv redan om ni läser igenom tråden.
Naturligtvis kan ni spekulera hur mycket ni vill men jag tror nog att er kompis är skyldig.
Kommissarie Beck verkar ju sitta på säker information (enligt honom åtminstone). Åklagare och Polis verkar väldigt säkra också. Låt oss vänta på FUP och passa under tiden på att skaffa nya kompisar för den här lär ni inte kunna leka med på ett tag.
Nu var jag dryg men inget illa menat.

Han är ej min kompis vet inte ens vem "mannen" är ...
Polisen har varit säkra förr.
Det är slumpen att taxi chauffören dyker upp som gör mej intresserad av en alternativ teori oavsett vad polis och "Beck" påstår
Hade ju så klart varit smartare av gm att erkänna att han varit i närheten av platsen likt gm i Lisa Holm fallet.
Men vad kommit fram är ju att han nekar och det är också intressant.
Inte många människor som pallar trycket från polisens förhörsmetoder. Att frånta sin frihet med sociala media är också något som brukar bryta ner en person.
Så en alternativ teori är intressant
Citera
2017-03-16, 22:15
Medlem
Citat:
Det är slumpen att taxi chauffören dyker upp som gör mej intresserad av en alternativ teori oavsett vad polis och "Beck" påstår
Hade ju så klart varit smartare av gm att erkänna att han varit i närheten av platsen likt gm i Lisa Holm fallet.
Inte många människor som pallar trycket från polisens förhörsmetoder. Att frånta sin frihet med sociala media är också något som brukar bryta ner en person.

Gärningsmannen Nerijus i Lisa Holm fallet erkände aldrig och dömdes mot sitt nekande av både TR och HR samt fick hans ansökan om PT avslag av HD.

Han dömdes till livstidsstraff för mordet på Lisa Holm samt livstids utvisning från Sverige. Han är på väg till Litauen för verkställighet i närtid.

[b][i]Han dömdes framförallt på teknisk bevisning i form av DNA på brottsplatsen och DNA på högst (besvärande) ställen på Lisas Holms kläder samt avsaknad av alibi för aktuell tidpunkt.

Där tycks det snarast finnas likheter.
Senast redigerad av Remark 2017-03-16 kl. 22:19.
Citera
2017-03-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gärningsmannen Nerijus i Lisa Holm fallet erkände aldrig och dömdes mot sitt nekande av både TR och HR samt fick hans ansökan om PT avslag av HD.

Han dömdes till livstidsstraff för mordet på Lisa Holm samt livstids utvisning från Sverige. Han är på väg till Litauen för verkställighet i närtid.

[b][i]Han dömdes framförallt på teknisk bevisning i form av DNA på brottsplatsen och DNA på högst (besvärande) ställen på Lisas Holms kläder samt avsaknad av alibi för aktuell tidpunkt.

Där tycks det snarast finnas likheter.

Tack för att du rättade mej

Han påstod väll att han aldrig träffat henne
Men hade han sagt att han gjort det kanske det sett annorlunda ut?
Eller är jag ute å cyklar?
Citera
2017-03-16, 22:40
Medlem
Citat:

Jag vet inte om man ska kalla det "slumpen" att taxin dyker upp. Enligt uppgift i tråden har den ett mål och en tid att passa.

Om det är smartare av MGM att erkänna eller ej törs jag inte spekulera i. Däremot är jag övertygad om att killen är allvarligt sjuk och nog inte är kapabel att avgöra vad som är smart och inte. Han lever i sin egen verklighet och i den är han säkert oskyldig. Tycker han själv.

Sannolikheten att två dårar befinner sig där ute i skogen samtidigt två dagar för jul är för liten för min smak.

Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in