2017-03-14, 00:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Gå inte i clinch med honom. Derbyt precis det han vill. Han har lyckats förstöra flera kända trådar med sin tröttsamma semantiska argumentationsteknik
Hans nick säger det mesta.

Låt oss återfå till att diskutera brottet. Jag litar på infon som Kommissarie Beck försett oss med. Jag tror att set finns överväldigande teknisk bevisning. Sen huruvida Simon har problem med verklighetsuppfattningen i den utsträckning att vi pratar psykos typ schizofreni eller om han bara vägrar erkänna det återstår att se. Ska bli mycket intressant att läsa FUP.

Åklagaren verkar vara trygg i sin bevisning. Han är ju dessutom överdrivet frispråkig i media om ärendet och det är ju inte så vanligt. (På tal om det så ser det ut som han har samma designer som uteliggarna i tunnelbanan anlitar) Därför har jag känningar om att S är med största säkerhet skyldig till dådet.
Med tanke på den information som har delgetts tråden så ligger det nära till hands att förstå att S har lite bekymmer med psyket och utav den anledningen ha begått sina handlingar utan att riktigt ha förstått innebörden av dessa.
Citera
2017-03-14, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om jag påstår att en flaggstång är 11 meter lång och resten av Sverige var och en mäter upp den till 12 meter lång så är jag inte överbevisad eftersom ingen har konfronterat mig med den uppgiften. Är det så Du försöker säga????

Ja, du kan ha en förklaring.

Men nu får du väl ändå ge dig Quarrel? Det här blir ju bara löjligt. Med den typen av argumentation är ju ingenting egentligen sant någonsin.
Citera
2017-03-14, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Åklagaren verkar vara trygg i sin bevisning. Han är ju dessutom överdrivet frispråkig i media om ärendet och det är ju inte så vanligt. (På tal om det så ser det ut som han har samma designer som uteliggarna i tunnelbanan anlitar) Därför har jag känningar om att S är med största säkerhet skyldig till dådet.
Med tanke på den information som har delgetts tråden så ligger det nära till hands att förstå att S har lite bekymmer med psyket och utav den anledningen ha begått sina handlingar utan att riktigt ha förstått innebörden av dessa.
Åklagaren var frispråkig i början, men sedan tycks han ha stött på problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om jag påstår att en flaggstång är 11 meter lång och resten av Sverige var och en mäter upp den till 12 meter lång så är jag inte överbevisad eftersom ingen har konfronterat mig med den uppgiften. Är det så Du försöker säga????

Ja, du kan ha en förklaring.

Men nu får du väl ändå ge dig Quarrel? Det här blir ju bara löjligt. Med den typen av argumentation är ju ingenting egentligen sant någonsin.
Har du något argument? Har du aldrig blivit överraskad av en förklaring, en förklaring som du aldrig har kunnat tänka dig?
Citera
2017-03-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren var frispråkig i början, men sedan tycks han ha stött på problem.

Har du något argument? Har du aldrig blivit överraskad av en förklaring, en förklaring som du aldrig har kunnat tänka dig?

Det har jag säkert men i det aktuella exemplet skulle jag tro på resten av Sverige.

Jag tror också fortfarande och stenhårt på att häktad person är gärningsman. Det är för många tillfälligheter för det inte ska vara så enligt mitt sätt att se på saken. Men FUP lär väl visa så småningom.
Citera
2017-03-14, 18:18
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Åklagaren var frispråkig i början, men sedan tycks han ha stött på problem.Har du något argument? Har du aldrig blivit överraskad av en förklaring, en förklaring som du aldrig har kunnat tänka dig?

Vad har åklagaren stött på för problem ?
Finns ingen problematik i detta fallet. S DNA fanns överallt. Det är ju tråkigt att styrkan som vart ditkallad behöver dänga upp en 73 årig gamling. Bedrövliga fjollor.
Citera
2017-03-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraumaura
Finns ingen problematik i detta fallet. S DNA fanns överallt. Det är ju tråkigt att styrkan som vart ditkallad behöver dänga upp en 73 årig gamling. Bedrövliga fjollor.

?
Har missat; vilken styrka behövde dänga upp vilken 73-åring, i vilket sammanhang?
Citera
2017-03-14, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Det har jag säkert men i det aktuella exemplet skulle jag tro på resten av Sverige.

Jag tror också fortfarande och stenhårt på att häktad person är gärningsman. Det är för många tillfälligheter för det inte ska vara så enligt mitt sätt att se på saken. Men FUP lär väl visa så småningom.
Det spelar ingen roll vad du och alla andra tror, man är inte överbevisad förrän man har konfronterats med bevisen och inte har någon förklaring.

Jag tror också att SP är skyldig, men det är fel att som KomissarieBeck påstå att han är skyldig och överbevisad när han inte har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.
Citera
2017-03-14, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte, han tycks ha stött på problem, skrev jag.
Citat:
Källa på att S DNA fanns överallt.
Citera
2017-03-14, 21:08
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel<br /> <br /> Jag tror också att SP är skyldig, men det är fel att som [b
KomissarieBeck[/b] påstå att han är skyldig och överbevisad när han inte har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.

Ursäkta mig,men påstod inte SP att han ådragit sig sina skador i Hudiksvall?(genom advokat) En skada så allvarlig att den kräver operation, men istället för att ta sig till sjukhus for han till skogs. Ett vittne placerar honom ett par 100 meter från brottsplatsen. Jag tycker det är besvärande och köper inte den förklaringen.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-03-14 kl. 21:18.
Citera
2017-03-14, 21:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ursäkta mig,men påstod inte SP att han ådragit sig sina skador i Hudiksvall?(genom advokat) En skada så allvarlig att den kräver operation, men istället för att ta sig till sjukhus for han till skogs. Ett vittne placerar honom ett par 100 meter från brottsplatsen. Jag tycker det är besvärande och köper inte den förklaringen.
Du är ursäktad. Det är besvärande, men bevisar inte mord.
Citera
2017-03-14, 21:56
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Du är ursäktad. Det är besvärande, men bevisar inte mord.

Nej, tänker du dig något i den här stilen;

Jag tror mig se en fågel i trädet men ser i själva verket bara ett löv. Av en händelse finns det en fågel i trädet men det är inte den jag ser. Jag har då sann, rättfärdigad tro om att "det finns en fågel i trädet", men det är inte kunskap för att jag inte vet om den verkliga fågeln som rättfärdigar min tro.
Citera
2017-03-14, 22:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Nej, tänker du dig något i den här stilen;

Jag tror mig se en fågel i trädet men ser i själva verket bara ett löv. Av en händelse finns det en fågel i trädet men det är inte den jag ser. Jag har då sann, rättfärdigad tro om att "det finns en fågel i trädet", men det är inte kunskap för att jag inte vet om den verkliga fågeln som rättfärdigar min tro.
Det kan jag inte minnas att jag skrev. Jag minns dock att jag har spekulerat i att SP var i Råbo för att begå inbrott, mötte mördaren och skadades av denne. Han vill inte avslöja att han planerade, eller begick, inbrott. Därför ljuger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in