2017-03-13, 19:45
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det har jag inte sagt.
Nej, det har du inte. Vad sägs om att komma med en trovärdig teori som passar in i detta fall, där MGM Simon inte vore överbevisad.

Citat:
Han har inte konfronterats med bevisen och fått förklara sig.
Du tänker i banorna att både åklagare samt Simons försvarsadvokat är totalt inkompetenta alltså?
Citera
2017-03-13, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, det har du inte. Vad sägs om att komma med en trovärdig teori som passar in i detta fall, där MGM Simon inte vore överbevisad.
Jag har ingen förklaring, det har jag redan skrivit. Be någon förklara det för dig.
Citat:
Du tänker i banorna att både åklagare samt Simons försvarsadvokat är totalt inkompetenta alltså?
Nej, det tänker jag inte.
Citera
2017-03-13, 20:01
Medlem
5549s avatar
Quarrel, du diskuterar utefter premisserna "jag vet inte, inte du heller, så därför har jag varken rätt eller fel, och inte du heller". Det är omöjligt att föra en diskussion på det viset. Vad är det du vill få fram i din argumentation om att Simon inte är överbevisad? Att ingen av oss sitter på facit? Att du har lika liten insyn i den faktiska utredningen som jag eller någon annan, innan fupen har offentliggjorts?
Citera
2017-03-13, 20:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Quarrel, du diskuterar utefter premisserna "jag vet inte, inte du heller, så därför har jag varken rätt eller fel, och inte du heller". Det är omöjligt att föra en diskussion på det viset. Vad är det du vill få fram i din argumentation om att Simon inte är överbevisad? Att ingen av oss sitter på facit? Att du har lika liten insyn i den faktiska utredningen som jag eller någon annan, innan fupen har offentliggjorts?
Jag invänder mot påståendet att SP är överbevisad och inte har konfronterats med bevisen. Det finns en motsägelse i detta.
Citera
2017-03-13, 20:26
Medlem
Citat:
Det beror på om jag har en förklaring. Dessutom, om jag anses överbevisad med att ljuga, behöver jag inte vara överbevisad om en viss gärning i huset. Jag kan ljuga av annan orsak. Utan konfrontation och chans till förklaring är man inte överbevisad.

Finns väl inget som hindrar honom från att förklara sig och berätta vad som hände. Eller?

Lisa Holms mördare Nejrius hade också en förklaringsbörda om hur alla hans DNA-besudlingar fanns i överflöd på de mest komprometterande ställen t.ex. innanför hennes jeansbyxor. Han höll trots detta fast vid sitt standardsvar "Jag har aldrig sett Lisa Holm" och dömdes till livstids fängelse både i TR som HR samt fick avslag av HD på sin PT ansökan.
Citera
2017-03-13, 20:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag invänder mot påståendet att SP är överbevisad och inte har konfronterats med bevisen. Det finns en motsägelse i detta.

Om jag påstår att en flaggstång är 11 meter lång och resten av Sverige var och en mäter upp den till 12 meter lång så är jag inte överbevisad eftersom ingen har konfronterat mig med den uppgiften. Är det så Du försöker säga????
Citera
2017-03-13, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns väl inget som hindrar honom från att förklara sig och berätta vad som hände. Eller?
Han kan inte förklara sig förrän han har konfronterats med bevisen.
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om jag påstår att en flaggstång är 11 meter lång och resten av Sverige var och en mäter upp den till 12 meter lång så är jag inte överbevisad eftersom ingen har konfronterat mig med den uppgiften. Är det så Du försöker säga????
Ja, du kan ha en förklaring.
Citera
2017-03-13, 20:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja okej, två sidor senare och en totalt onödig diskussion. Jag lämnar denna åt dom som eventuellt känner sig intresserade. Själv väntar jag på FUPen.
Citera
2017-03-13, 20:41
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Han kan inte förklara sig förrän han har konfronterats med bevisen.
Ja, du kan ha en förklaring.

Du Quarell, Du har gjort mig så förbannat frustrerad idag så jag näst intill gick upp i atomer.
Allt för en sådan förbannad bagatell.
Nu gav jag dig en förklaring för att Du skulle komma ur frågan med hedern i behåll.

Kan vi anse denna skiten som avklarad en gång för alla.
Citera
2017-03-13, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du Quarell, Du har gjort mig så förbannat frustrerad idag så jag näst intill gick upp i atomer.
Allt för en sådan förbannad bagatell.
Nu gav jag dig en förklaring för att Du skulle komma ur frågan med hedern i behåll.

Nej, detta är ingen bagatell.
Citat:
Då kan jag passa på att döda alla rykten,spekulationer och övriga rena idiotier som har figurerat i tråden. S*imon är skyldig och överbevisad utan tvivel. Tro mig.

Ja, jag har källa på det men det är inget som jag delar med mig av här men nu kan vi inrikta oss på S.P en gång för alla.
Du påstår att SP är skyldig och överbevisad.
Citera
2017-03-13, 20:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja, snälla! Jag har själv varit medverkande i den här totalt onödiga diskussionen och vill gärna se att tråden återgår till någon sorts normalitet.
Citera
2017-03-13, 23:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag förstår inte varför ni argumenterar mot honom/henne över huvud taget. Alla inlägg härifrån har bara ett enda syfte och det är att försöka göra sig så viktig som möjligt och framstå som en oerhörd intelligent röst och framhäva sig som bra mycket bättre än alla andra här.
Väger man in substansen i inläggen mot de fakta som finns så kommer man snart fram till att användaren har stora brister i sin ambition av att föra tråden framåt utan lägger den största energin på att försöka själv framstå som en oerhörd smart typ som alla bör se upp till. Tråkigt nog för honom så är vi några som genomskådar detta och framställer honom som det pucko som han verkligen förtjänar.

Precis. Gå inte i clinch med honom. Derbyt precis det han vill. Han har lyckats förstöra flera kända trådar med sin tröttsamma semantiska argumentationsteknik
Hans nick säger det mesta.

Låt oss återfå till att diskutera brottet. Jag litar på infon som Kommissarie Beck försett oss med. Jag tror att set finns överväldigande teknisk bevisning. Sen huruvida Simon har problem med verklighetsuppfattningen i den utsträckning att vi pratar psykos typ schizofreni eller om han bara vägrar erkänna det återstår att se. Ska bli mycket intressant att läsa FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in