Citat:
Ursprungligen postat av
Boba F
Har de börjat med suboxone-filmen än i ditt landsting el är det fortf tabletter? Hos oss verkar det som om filmen kommer att ersätta tabl nu inom snar framtid, iaf på vår beroendemottagning.
B
Nej jag har inte hört ett pip om suboxone fimen faktiskt... och det vore konstigt att dom skulle tillåta mig att få rent bupe nu om dom ändå hade planerat att fasa ut alla till denna film.
Jag kan se en logik bakom att fasa ut alla som står på Suboxone till filmen men inte oss som står på rena buprenorfin tabetter... är du säker på att det gäller alla sub patienter? Har ni suboxone tabletter utskrivet hos er?
Här står ju den större majoriteten på Suboxone då det är förstahandsvalet. Ingen som ens nämnde för mig att det fanns rena bupe man faktiskt fick byta till om man bara hade en anledning god att ge överäkaren. Det fick jag reda på genom 2st som själva hade fått byta av olika anledningar.
Men jag gissar att det ligger kvar sedan tiden då Subutex var nytt här och det läckte ut på gatan som ett såll från programmet här i staden som gjorde mängder unga "Subutexberoeende".
Jag ska höra mig för i veckan när jag åker till mottagningen.