2017-03-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Har alltid köpt suboxone då jag haft en stor tillgång till det, och kan säga nu när jag börjat handla Subutex och generiska Buprenorfin tabletter att naloxonet i -oxonen är orsaken att jag spytt som en gris ibland... Har i princip ingen känsla av illamående nåmer! Plus man slipper vänta lika länge på ruset och bäst av allt, ingen mer äckel-citrus smak!

Största anledningen till att ag bytte till rena Buprenorfin tabletter var just pga jag vart illamående av Suboxone de första 2 timmarna efter att ha tagit min dos. Det illamåendet finns inte längre så måste varit Naloxonet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Ok, tack för era båda utfyllande svar.

Så för de som står och vill köpa sub (valfri plats på jorden) så kvittar det alltså om -tex alt -oxone?

En 8:a sub kan alltså även den vara antingen eller?

Ursäkta min jobbighetsnivå men vill bara förstå.

Precis som Boba F skrev så är det främst Subutex man vill ha när man frågar efter "Sub".
Med undantaget i min stad då dom flesta i programmet här får Suboxone och det tas inte in så mycket Subutex från Frankrike till den här staden längre, antagligen då försäljningen av medicin från LARO alltid har varit ett problem här och var och varannan kotte får Suboxone utrskrivet nuförtiden och det gör att det inte är värt att investera i att sälja Subutex på gatan här. Annat var det för 10-15år sen.
Senast redigerad av Lee Sterling 2017-03-11 kl. 14:22.
Citera
2017-03-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Räcker till vad?

Att få ett rus?

Som redlinez var snabbt med att svara så ja det räcker gott och väl med din tolerans,
det skulle räcka med .1mg. Men kör på .25mg du.
Det slutade med att jag under loppet av dagen tog sammanlagt 0.5mg. Det blev inte bra hursomhelst, av olika anledningar. Mest pga influensa. Har spara 1mg som jag tänker ta typ nästa helg. Går det å röka sub?
Citera
2017-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Största anledningen till att ag bytte till rena Buprenorfin tabletter var just pga jag vart illamående av Suboxone de första 2 timmarna efter att ha tagit min dos. Det illamåendet finns inte längre så måste varit Naloxonet.

Precis som Boba F skrev så är det främst Subutex man vill ha när man frågar efter "Sub".
Med undantaget i min stad då dom flesta i programmet här får Suboxone och det tas inte in så mycket Subutex från Frankrike till den här staden längre, antagligen då försäljningen av medicin från LARO alltid har varit ett problem här och var och varannan kotte får Suboxone utrskrivet nuförtiden och det gör att det inte är värt att investera i att sälja Subutex på gatan här. Annat var det för 10-15år sen.
Har de börjat med suboxone-filmen än i ditt landsting el är det fortf tabletter? Hos oss verkar det som om filmen kommer att ersätta tabl nu inom snar framtid, iaf på vår beroendemottagning.

B
Citera
2017-03-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Har de börjat med suboxone-filmen än i ditt landsting el är det fortf tabletter? Hos oss verkar det som om filmen kommer att ersätta tabl nu inom snar framtid, iaf på vår beroendemottagning.

B
Nej jag har inte hört ett pip om suboxone fimen faktiskt... och det vore konstigt att dom skulle tillåta mig att få rent bupe nu om dom ändå hade planerat att fasa ut alla till denna film.

Jag kan se en logik bakom att fasa ut alla som står på Suboxone till filmen men inte oss som står på rena buprenorfin tabetter... är du säker på att det gäller alla sub patienter? Har ni suboxone tabletter utskrivet hos er?
Här står ju den större majoriteten på Suboxone då det är förstahandsvalet. Ingen som ens nämnde för mig att det fanns rena bupe man faktiskt fick byta till om man bara hade en anledning god att ge överäkaren. Det fick jag reda på genom 2st som själva hade fått byta av olika anledningar.
Men jag gissar att det ligger kvar sedan tiden då Subutex var nytt här och det läckte ut på gatan som ett såll från programmet här i staden som gjorde mängder unga "Subutexberoeende".

Jag ska höra mig för i veckan när jag åker till mottagningen.
Citera
2017-03-12, 13:58
Medlem
Citat:
Nej jag har inte hört ett pip om suboxone fimen faktiskt... och det vore konstigt att dom skulle tillåta mig att få rent bupe nu om dom ändå hade planerat att fasa ut alla till denna film.

Jag kan se en logik bakom att fasa ut alla som står på Suboxone till filmen men inte oss som står på rena buprenorfin tabetter... är du säker på att det gäller alla sub patienter? Har ni suboxone tabletter utskrivet hos er?
Här står ju den större majoriteten på Suboxone då det är förstahandsvalet. Ingen som ens nämnde för mig att det fanns rena bupe man faktiskt fick byta till om man bara hade en anledning god att ge överäkaren. Det fick jag reda på genom 2st som själva hade fått byta av olika anledningar.
Men jag gissar att det ligger kvar sedan tiden då Subutex var nytt här och det läckte ut på gatan som ett såll från programmet här i staden som gjorde mängder unga "Subutexberoeende".

Jag ska höra mig för i veckan när jag åker till mottagningen.

Jag kanske var otydlig, men jag menade att de hos oss som får suboxone idag ska börja få filmen om jag fattat det rätt. Vet en som blivit föreslagen det iaf.

B
Citera
2017-03-13, 00:21
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Erfarenheter av film? Går de att lösa upp för röven att ta mot? Om man i värsta fall måste ta de sublingualt, vilka doshöjningar jämfört med de andra intagsätten snackar vi?

Bumpar mina egna frågor. Om någon kunde svara på åtminstone den sista vore schysst.
Citera
2017-03-13, 16:41
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Bumpar mina egna frågor. Om någon kunde svara på åtminstone den sista vore schysst.
Svårdoserat jmf med tabletter, löser sig snabbt som tusan under tungan. Fick förväntad effekt.
Citera
2017-03-14, 00:13
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Svårdoserat jmf med tabletter, löser sig snabbt som tusan under tungan. Fick förväntad effekt.

På vilket vis är de svårdoserade? Verkar ju rätt simpelt att klippa den rektangulära filmen i lämpligt stora bitar jämfört med pillrena.
Citera
2017-03-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Jag kanske var otydlig, men jag menade att de hos oss som får suboxone idag ska börja få filmen om jag fattat det rätt. Vet en som blivit föreslagen det iaf.

B

Okej då är jag med och det låter mer sense då.

Vad jag har hört och läst om Suboxone fimen vs Suboxone tabletter så ska filmen komma med endel pros, det sägs att den ska ha bättre upptagningsförmåga sublingualt jämnfört med tabletterna.

Det ända jag ser som negativt är fom dom som snortar sina Subox tabletter... man kan teoretiskt extrahera ur buprenorfinet och naloxonet ur filmen men det verkar vara mycket jobb då kan man lika gärna ta dom Sublingualt ELLER rektalt.. Och ja Bupe rektat fungerar!

Skölj munnen med munskölj eller alkohol 15min innan man tar sin medicin sublingualt, alternativt så har du en liten mängda av någon högprocentig alkohol liggandes under tungan sedan lägger din tablett/film i allkoholen och låter alt det ligga där under i 15-20min då får du rätt MYCKET högre oral tillgänglighet och snabbare upptag.
Citera
2017-03-14, 07:47
Medlem
Citat:
Okej då är jag med och det låter mer sense då.

Vad jag har hört och läst om Suboxone fimen vs Suboxone tabletter så ska filmen komma med endel pros, det sägs att den ska ha bättre upptagningsförmåga sublingualt jämnfört med tabletterna.

Det ända jag ser som negativt är fom dom som snortar sina Subox tabletter... man kan teoretiskt extrahera ur buprenorfinet och naloxonet ur filmen men det verkar vara mycket jobb då kan man lika gärna ta dom Sublingualt ELLER rektalt.. Och ja Bupe rektat fungerar!

Skölj munnen med munskölj eller alkohol 15min innan man tar sin medicin sublingualt, alternativt så har du en liten mängda av någon högprocentig alkohol liggandes under tungan sedan lägger din tablett/film i allkoholen och låter alt det ligga där under i 15-20min då får du rätt MYCKET högre oral tillgänglighet och snabbare upptag.
Har faktiskt aldrig hört talas om det där med munskölj. Ska ta och testa det och se om jag märker ngn skillnad, mkt intressant!

Anledningen till filmen är väl just att det inte ska kunnas tas på ngt annat sätt än sublingualt.

B
Citera
2017-03-14, 08:44
Medlem
"Skölj munnen med munskölj eller alkohol 15min innan man tar sin medicin sublingualt, alternativt så har du en liten mängda av någon högprocentig alkohol liggandes under tungan sedan lägger din tablett/film i allkoholen och låter alt det ligga där under i 15-20min då får du rätt MYCKET högre oral tillgänglighet och snabbare upptag."

Källa på det?
Citera
2017-03-14, 08:57
Medlem
uh-huhs avatar
Suboxone innehåller naloxone vilket är ett botemedel mot opiat överdos aka svårare att flumma på i högre doser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in