2017-03-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vart hittar du källan på att Barbro hade handskar?
Vad jag vet så drog hon tröjjan över handen när hon öppnade ladugårdsdörren för hon misstänkte att något hemskt hade hänt och ville ej förstöra bevis. Hade de hittat hennes avtryck på handtaget hade det ju inte varit konstigt alls då det var hon som hittade dem.
Du har rätt Fredrik. De var tröjan...Lyssnade igår snabbt alla poddar....Mitt fel...
Citera
2017-03-13, 09:01
Medlem
Familjen borde utredas omedelbart för att ta bort misstankar från de(eller att fälla nån). Det var arvet onekligen het ämne hos familjen. Tor och Vidar pratade inte med varandra i 35 år pga arvet....Å andra sidan, Tur var lite speciell. Han kunde göra konstiga grejer. Han hade 10 000 kr kontanter hos sig när han mördades, som ingen kunde spåra, (alltså på nån sätt svarta pengar). Han kunde haft affären med "konstiga människor" som slutat tragisk...Men borde inte dottern veta om det? Nån borde veta nånting ...
Idag är mordet en gåta. I och med att familjen är sent utred kommer spekulationer att försätta och misstankarna kommer ryktas även mot familjen utan att man vetta vem är mördare....Fallet är avslutad olöst. Synd!
Citera
2017-03-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Känns klart.
Du har kommit till samma slutsats antar jag. Inte så mystiskt och svårlöst om man håller sig till fakta. Skönt med en klartänkt person - bra jobbat!
Citera
2017-03-13, 16:34
Medlem
Bara att gratulera om ni hittat en teori som inbegriper finkläderna, 10 000 i plånboken, fulgubben i fantombilden, Gerds väska, tysktillverkade skor, röd matt volvo som ej går att anträffa, blå volvo samt dna som inte går att träffa nånstans.

Törs man fråga om eran teori på varför ingen dnaträff kommer?

Det enda rimliga är ju att Börje Öhman slog ihjäl dem med tjänstebatongen och sedan styrde utredningen med järnhand och medvetet klantade till allt. Slängde in en massa stickspår som taxiåkande ryssar, svart pengautlåning, svartjobbande balter, bråk om jakträtter.
Citera
2017-03-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Jag sprider inte ryktet utan vill komma framme till sanningen och fakta för att diskvalificera falska rykte, och det är väl bra? Det var fråga om detta stämmer eller inte, jag vill vetta sanningen bara.Varför är du så upprörd om man vill vetta sanningen ?

Varför tror du att jag är upprörd? Jag säger att det inte är bra att sprida rykten och information som inte stämmer, vilket du gör. Tål du inte att andra ifrågasätter dig?
Citera
2017-03-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Bara att gratulera om ni hittat en teori som inbegriper finkläderna, 10 000 i plånboken, fulgubben i fantombilden, Gerds väska, tysktillverkade skor, röd matt volvo som ej går att anträffa, blå volvo samt dna som inte går att träffa nånstans.

Törs man fråga om eran teori på varför ingen dnaträff kommer?

Det enda rimliga är ju att Börje Öhman slog ihjäl dem med tjänstebatongen och sedan styrde utredningen med järnhand och medvetet klantade till allt. Slängde in en massa stickspår som taxiåkande ryssar, svart pengautlåning, svartjobbande balter, bråk om jakträtter.
Många pusselbitar som du nämner troligen har inte nånting med mordet och bara vilseleder dig. Först, försök att samla fakta samt info som är med ytterst stor säkerhet sann.
- Analysera Tor och hans omgivning (vem är Tor? Pensioner som är relativt rik, har mycket värde i mark,men han gjorde inga stora affären som pensioner. Han var lite ful gubbe, blåste egen bror på arvet och hans bror avbryter all kontakt med honom pga detta i 35 år(tills Tor var mördad). Vid mordtillfället Tor hade 10 000 kontanter vilka går inte att spåra, pengar hand till hand(kanske svarta pengar, kunde blåsa egen bror- kunde göra svarta affären, eller?), hade relativt bra relation med två döttrar, hade samma tjej i många år, var försiktig mot främlingar.....Gör ett bild vem är Tor och sen samla bara säkert info om vad som hänt.
- Det var minst två personer där ner han mördades, en man och en kvinna. Han mördades med slag i nacken, det var inte bråk/fajt ansikte mot ansikte....osv...
Och när du har klart bild om honom och hans omgivning, du kommer att ha ett eller flera rätt misstanke, så småningom, med rätta pusselbitar/informationer (polisen borde hämtat och borde ha de) du kommer att veta med ytterst stor säkerhet vad som hänt, och slutligen måste man bevisa händelsen. Jag tror att jag har rätt misstanke... Du då?
Citera
2017-03-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Varför tror du att jag är upprörd? Jag säger att det inte är bra att sprida rykten och information som inte stämmer, vilket du gör. Tål du inte att andra ifrågasätter dig?
Då har jag missuppfattat dig. Men jag påstår ingenting utan frågar om visa information stämmer eller inte.
Citera
2017-03-13, 20:36
Medlem
Har ni er teori dra den eller sluta snacka massa jävla skit!
Citera
2017-03-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Herregud vilket svammel och osanningar av Flashback159 / Clostarwano. Har aldrig sett er kommentera "M*x L*dèn" spåret utan ni vill hela tiden få blickarna mot familjen Öberg vilket det inte finns några som helst belägg för. Det ni redogör är bara som GW skulle sagt struntprat!

Ni säger att Tors bror (polisen) skulle vara inblandad; Ni har då missat en punkt som är helt avgörande nämligen att polisens småbarn var sjuka (eller om det var han minns inte) den dag mordet skedde så Gerd kunde inte passa barnbarnen.

Skulle han då åkt dit för att mörda både Tor och Gerd (som han enligt uppgifter hade väldigt bra kontakt med) det är helt osannolikt.

Detta är en bra sammanfattning hur mordet med all sannolikhet gått till:

Och du pratar om svammel! Vad svamlar du om? Vilken polis pratar du om? Gerd skulle passa SINA barnbarn och det stämmer att det blev inställt. Hennes son och pappan till barnen är inte det minsta polis. Tors bror, f d polis, är väl närmare 80 bast. Vad har han med Gerds barnbarn att göra?
Citera
2017-03-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Och du pratar om svammel! Vad svamlar du om? Vilken polis pratar du om? Gerd skulle passa SINA barnbarn och det stämmer att det blev inställt. Hennes son och pappan till barnen är inte det minsta polis. Tors bror, f d polis, är väl närmare 80 bast. Vad har han med Gerds barnbarn att göra?

Jag blandade ihop han fd polisen med Gerds son fel av mig.
Citera
2017-03-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Har ni er teori dra den eller sluta snacka massa jävla skit!
Det är klart att de som är intresserade av händelsen och kommenterar kan man dela i två grupper.
- En grupp misstänker mest familjen (familjen hade onekligen infekterad relation pga arvet. Tor lurade egen bror Vidar på arvet, Vidar sedan bryter alla kontakter i 35 år med sin bror pga detta. Dotter Barbro först anklagar Vidar att han mördat Tor. Misstankar kommer att ryktas mot de så länge man hittar inte mördare.
-Annan grupp, som tror att familjen är oskyldig, anser att nån affären gick snett och att Tor mördades av nån som Tor hade affären med. Möjligt, och där bör dottern ha kännedom med vilka hade Tor affären. Möjligt att man vet vilka är de, men kunde inte bevisa nåt. Och även detta teorin kommer att finnas och blir bara teori så länge man hittar inte mördare.

Ingen av de två teorier är bevisad eller diskvalificerad så naturligtvis finns de som tror på en eller annan teori.Men varför är du upprörd Itchii över detta? Och kan du förklara "sluta snacka massa jävla skit!". Har man rätt att resonera själv eller man måste tänka som du och tror i den teori som du tror på? Tänker man inte som du, då snackar man massa jävla skit? Varför är du så upprörd? Alla väl vill hitta sanningen för att den som gjorde denna brått åker fast. Ingen vill döma oskyldiga och ingen vill häller gömma skyldiga?
Citera
2017-03-14, 00:57
Medlem
Cartiers avatar
Vet någon vad Barbro arbetade med, om hon gjorde det? Det är inte lätt att bedöma utefter de bilder som finns hur stor hon är. Men nog ser hon lite manhaftig ut med skjorta och tatuering ovanför ena bröstet. Kanske hade hon samma humör som Tor och kanske var det därför Tor vände ryggen till i tron att hon inget skulle göra. Det vore intressant att veta hur många slag det handlar om oavsett det rör baksida yxa eller slägga. Troligen det första.

Men om hon är den skyldiga måste hon besökt gården minst två gånger och det är heller inte troligt hon skulle tagit risken att försöka ta ut pengar ifrån sitt eget arv i bankomat – även om det inte är uteslutet. Att hon däremot presumerar att något hänt utan att ha sett något och använder tröjan för att öppna dörrar betraktar jag som ytterst suspekt.

Vet någon vilken relation hon hade till Tors bror (polisen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in