2017-03-13, 09:20
Medlem
bernad_laws avatar
"Pizzagate" och liknande diskuteras i Konspirationer./Mod
2017-03-13, 10:16
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo.., har fått med mig det, och det är ju inte oväntat.

Så, då kan väl en av två saker ske. Antingen :

1) Bevis presenteras, och saken tas vidare (antar jag) därifrån..

2) Inga bevis presenteras..

Så om man leker med tanken att inga bevis presenteras, vad sker då ?

Trump får skämmas en smula ?

Ingenting kommer att hända. Trumps käft börjar mala i en annan riktning och världen kommer att avskriva hans påstående som ytterligare en verklighetsfrånvarande sak som Trump spottat ur sig. Hans väljarbas bryr sig inte, Trump kommer att komma undan med vad som helst, bara att kolla på fåren i den här tråden. Ingenting är ett problem. Trump är bäst.
2017-03-13, 13:12
Medlem
E.Merckxs avatar
WH kommer att presentera sitt budgetförslag den här veckan. Pentagon ser ut att bli den stora vinnaren:

White House to unveil budget proposal this week; if enacted, will be deepest cuts since end of WW2 (via @FoxFriendsFirst)

https://twitter.com/foxandfriends/status/841228867465494528

#MAGA
2017-03-13, 13:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
WH kommer att presentera sitt budgetförslag den här veckan. Pentagon ser ut att bli den stora vinnaren:

White House to unveil budget proposal this week; if enacted, will be deepest cuts since end of WW2 (via @FoxFriendsFirst)

https://twitter.com/foxandfriends/status/841228867465494528

#MAGA

Inget nytt med andra ord, vi vet redan att de ska kapa budgeten kring boenden för fattigpensionärer, veteraner och handikappade samt upprustning av innerstäder, vi vet även att de rikaste får skattelättnader via Trumpcare osv.

Så det som skulle vara överaskande skulle vara om budgeten även detaljstyrde vart de militära kostnanderna går så även försvaret blir till ett mindre slukhål osv.
2017-03-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inget nytt med andra ord, vi vet redan att de ska kapa budgeten kring boenden för fattigpensionärer, veteraner och handikappade samt upprustning av innerstäder, vi vet även att de rikaste får skattelättnader via Trumpcare osv.

Så det som skulle vara överaskande skulle vara om budgeten även detaljstyrde vart de militära kostnanderna går så även försvaret blir till ett mindre slukhål osv.

Bättre att ge folk jobb så de kan betala in skatt till staten än att ge ut gratis grejer till folk som Obama vilket inte hjälper staten.

USA blev inte världens rikaste och mäktigaste genom att folk fick gratisgrejer.

Bbidra för att få.

Är måttet som gjort USA till vad de är idag.
2017-03-13, 13:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Ingenting kommer att hända. Trumps käft börjar mala i en annan riktning och världen kommer att avskriva hans påstående som ytterligare en verklighetsfrånvarande sak som Trump spottat ur sig. Hans väljarbas bryr sig inte, Trump kommer att komma undan med vad som helst, bara att kolla på fåren i den här tråden. Ingenting är ett problem. Trump är bäst.
Vad som kännetecknar de mindre begåvade Trump-hatarna är förkärlek till halmgubbar

Det handlar om prioriteringar. För mig är det absolut viktigaste exempelvis kriget mot ljugmedia/identitetsvänstern/islam. Och jag bryr mig inte så mycket om Nafta, Obama eller ACA så länge Trump levererar i ovanstående frågor.

Jag förstår att den där med prioriteringar är en alldeles för svårt begrepp för somliga, men försök att komma in i matchen
2017-03-13, 13:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Fareed Zakaria´s intervju med Vladimir Putins talesperson Dmitry Peskov från igår:

ISN'T IT OBVIOUS?? Russia tells WHY they supported TRUMP not Hillary

https://www.youtube.com/watch?v=gkTf-3S-EZA

Nu säger alla libtarder att Peskov ljuger.
2017-03-13, 13:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Bättre att ge folk jobb så de kan betala in skatt till staten än att ge ut gratis grejer till folk som Obama vilket inte hjälper staten.

USA blev inte världens rikaste och mäktigaste genom att folk fick gratisgrejer.

Bbidra för att få.

Är måttet som gjort USA till vad de är idag.

Och därför sänker man skatten endast för de rikaste och bokstavligen kastar ut veteraner och pensionärer på gatan?
2017-03-13, 13:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad som kännetecknar de mindre begåvade Trump-hatarna är förkärlek till halmgubbar

Det handlar om prioriteringar. För mig är det absolut viktigaste exempelvis kriget mot ljugmedia/identitetsvänstern/islam. Och jag bryr mig inte så mycket om Nafta, Obama eller ACA så länge Trump levererar i ovanstående frågor.

Jag förstår att den där med prioriteringar är en alldeles för svårt begrepp för somliga, men försök att komma in i matchen

Vänta så du tycker att det är viktigare att slåss mot nyhetsmedia än att styra upp landet?
2017-03-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och därför sänker man skatten endast för de rikaste och bokstavligen kastar ut veteraner och pensionärer på gatan?

Fast det är demokraternas argument varje gång republikaner är i makten.

Varför tror du USA har 1-2 triljoner dollar utanför USAs gränser, höjer man skatten på rika så flyttar de bara ut sina pengar till andra länder.

Så det är väl bättre att sänka skatten på rika så de spenderar och investerar samt har sina pengar i USA.
2017-03-13, 13:43
Medlem
I dag så kommer Trumps bevis fram. Det ska bli spännande att se. Är det som Kellyanne säger att Obama sitter utanför Trump Tower i en svart van och lyssnar på Donalds micro?
2017-03-13, 14:10
Medlem
CNN Politics‏Verifierat konto

President Donald Trump tells his advisers to plan a lighter schedule of foreign travel than his recent predecessors http://cnn.it/2nf8gQL

Hehe vad var det jag sa Trump hatar att vara utanför USA.

Den legendariska sagan om att han bara orkade med 30 min i sin frus hemland innan det var dags att åka hem till USA verkar vara sann.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in