2017-03-19, 12:37
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Att inte folket vill ha Clinton bryr sig hon inte om, en sjukdom är en sjukdom, och så blodtörstig efter makt som Clinton varit genom historian så är risken stor att hon ställer upp igen.

Vägen tillbaka, först borgmästare New York, sedan 2020?

Häxan, Huma Abedin och hennes medicinman för ett par dagar sedan på St Patricks day. Kolla in Huma.

Hillary at St Patricks Event spotted with her medical handler and Huma

https://twitter.com/JackPosobiec/status/843340265461092352
2017-03-19, 12:50
Medlem
E.Merckxs avatar
I morgon börjar den otroligt viktiga hearingen av Domare Neil M. Gorsuch för the United States Supreme Court.

Schemat:

https://jonathanturley.org/2017/03/18/gorsuch-hearing-to-start-monday-turley-to-testify-on-thursday/comment-page-1/

Förhoppningsvis får President Donald Trump nominera minst en domare till för the United States Supreme Court.
2017-03-19, 12:55
Medlem
När tänker Donald Trump ställa Obama till svars för sin illegala avlyssning och vilka åtgärder behöver göras mot Storbrittaniens underrättelsetjänst?
2017-03-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
I morgon börjar den otroligt viktiga hearingen av Domare Neil M. Gorsuch för the United States Supreme Court.

Schemat:

https://jonathanturley.org/2017/03/18/gorsuch-hearing-to-start-monday-turley-to-testify-on-thursday/comment-page-1/

Förhoppningsvis får President Donald Trump nominera minst en domare till för the United States Supreme Court.

Vad minoriteterna kommer pressa honom på travelban, skicka ut illegala och muren.

Annars tror jag han är ganska populär med folket av de underökningar jag sett och borde gå igenom rätt snabbt.
2017-03-19, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Eller så är fruktplockare en metafor för lågbetalda, enkla tjänstejobb av många olika slag där arbetstagaren inte är en nettoskattebetalare. Men om man inte ens kan skriva ett par stycken utan särskrivningar är det nog en lite för komplex tanke.

Att glida undan med ursäkten att det var en metafor kanske funkar i din fantasivärld. Men vi kan gärna använda din metafor, vilket betyder att du tror att halva staten kommer att bestå av lågbetalda enkla tjänstejobb. Igen, du lever i en fantasivärld utan någon somhelst förankring i verkligheten.
2017-03-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Att glida undan med ursäkten att det var en metafor kanske funkar i din fantasivärld. Men vi kan gärna använda din metafor, vilket betyder att du tror att halva staten kommer att bestå av lågbetalda enkla tjänstejobb. Igen, du lever i en fantasivärld utan någon somhelst förankring i verkligheten.

Du använder en halmgubbe genom att du tar dina egna siffror "halva staten" och sedan försöker klistra på min åsikt. Jag har inte nämnt någon specifik siffra.

Det jag säger är att Kalifornien kommer att få stora problem med att få budgeten i balans när de enkla, lågbetalda jobben som generar låga skatteintäkter ökar i andel. Detta är en självklarhet för alla som kan lite om ekonomi.

Det är möjligt att du bor i mammas källare och aldrig har betalat en räkning i ditt liv och att det här låter som rena grekiskan för dig, men det är i så fall ditt problem.
2017-03-19, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du använder en halmgubbe genom att du tar dina egna siffror "halva staten" och sedan försöker klistra på min åsikt. Jag har inte nämnt någon specifik siffra.

Det jag säger är att Kalifornien kommer att få stora problem med att få budgeten i balans när de enkla, lågbetalda jobben som generar låga skatteintäkter ökar i andel. Detta är en självklarhet för alla som kan lite om ekonomi.

Det är möjligt att du bor i mammas källare och aldrig har betalat en räkning i ditt liv och att det här låter som rena grekiskan för dig, men det är i så fall ditt problem.

Haha, du försöker glida undan vad du egentligen sa, och det jag påvisade med en massa bla bla bla.
Enligt din logik, så skulle andelen lågbetalda jobb öka något katastofalt i förband med att antalet latinamerikaner ökar i staten. Det verkar som du har svårt att förstå att jobben ökar inte bara för att invandringen skulle öka. Det är precis vad du påstår, och för att ha en examen i ekonomi så måste ju till och med själv inse hur korkat det låter
Senast redigerad av wint3riscoming 2017-03-19 kl. 15:09.
2017-03-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Haha, du försöker glida undan vad du egentligen sa, och det jag påvisade med en massa bla bla bla.
Enligt din logik, så skulle andelen lågbetalda jobb öka något katastofalt i förband med att antalet latinamerikaner ökar i staten. Det verkar som du har svårt att förstå att jobben ökar inte bara för att invandringen skulle öka. Det är precis vad du påstår, och för att ha en examen i ekonmi så måste ju till och med själv inse hur korkat det låter

"Haha, du försöker glida undan vad du egentligen sa"
Du blir alltså sur när jag skjuter ned dina halmgubbar.

"Enligt din logik, så skulle andelen lågbetalda jobb öka något katastofalt i förband med att antalet latinamerikaner ökar i staten."
Om invandringen ser ut på samma sätt som den har gjort hittills kommer de lågbetalda jobbens andel att öka.

"Det verkar som du har svårt att förstå att jobben ökar inte bara för att invandringen skulle öka."
En del kommer givetvis inte att få jobb alls, utan leva på bidrag. Men det hjälper knappast ditt argument. Det leder bara till ännu större problem med att få budgeten att gå ihop.
Senast redigerad av borskungen 2017-03-19 kl. 15:21.
2017-03-19, 16:13
Medlem
Aftonbladet:

Citat:
Motsättningarna i Vita huset blev tydliga tidigare i veckan. Efter ett besök i Michigan ställdes Donald Trump inför ett val: Resa till New York för att se Broadway-pjäsen ”Come From Away”, som beskriver utlänningars generositet, eller åka till Nashville för en patriotisk hyllning av Andrew Jackson, USA:s sjunde president?
Efter påtryckningar från Steve Bannon valde Trump att skippa storstaden för att i stället lägga ner en blomsterkrans vid Jacksons grav.

Nästan så man fäller lite tårar.

Otroligt fint Trump väljer att hedra Amerikansk kultur och historia istället för någon liberal skit på Broadway.
2017-03-19, 16:16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
När tänker Donald Trump ställa Obama till svars för sin illegala avlyssning och vilka åtgärder behöver göras mot Storbrittaniens underrättelsetjänst?

Man kunde önska att han försöker driva detta vidare, men det räcker för honom att kasta ur sig dumheter en gång. Sedan kastar han sig vidare, de svagbegåvade anhängarna kommer bara ihåg vad han sagt, inte om det stämmer eller ej. De intellektuellt överlägsna motståndarna försöker bemöta nästa dumhet. Som han lämnar bakom sig. Osv.
2017-03-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Otroligt fint Trump väljer att hedra Amerikansk kultur och historia istället för någon liberal skit på Broadway.
När du talar om "amerikansk kultur och historia" syftar du månne på Indian Removal Act eller Jacksons stöd för slaveri?
2017-03-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
När du talar om "amerikansk kultur och historia" syftar du månne på Indian Removal Act eller Jacksons stöd för slaveri?

Nej talar om Gustav III slavhandel sluta leka fin.

Jackson var en Amerikans hjälte och Trump verkar köra på samma bana.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in