2017-03-12, 21:16
Medlem
eshkoshkas avatar
http://www.futhead.com/17/squads/5143772/

Så ser offensiven ut men spelas som 41212 och Eriksen som CAM. Vill gärna utveckla laget och behöver tips.

Finns det något bra alternativ till Shaqiri? Hur är Coutinho i jämförelse med Eriksen? Är De Bruyne något att hänga i julgranen i år? Kommer spelas som CM.

Tar gärna emot tips på mittbackspar. Lirar idag Smalling och Matip men det kanske finns bättre lämpade där ute?

Har 140k tillövers.
Citera
2017-03-13, 00:32
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Jävlar vad SIF Balotelli stigit i pris. Köpte för typ 58k för inte så länge sen. Går för 90k nu på PS4.

Säljer jag mitt andralag (där Balotelli är)
och kör tredjelaget som andralag istället har jag råd med Ronaldo. Värt? Inte sett många som spelar med honom.
Citera
2017-03-13, 02:01
Medlem
En till noobfråga så här på kvällskvisten när jag ändå är igång. Så här ser mitt squad ut just nu:
https://gyazo.com/186327c537b177de9a29e7cd7077d3ca (100 lagkemi och alla på 9-10 personlig kemi i 4-3-3)

Jag är ganska dålig på fifa och har inte så bra koll, men är det dumt av mig att sätta mina fyra offensiva spelare med kemistilen hunter?
Jag bara tänker på pace & shooting, har ingen koll på hur viktigt det andra är.
Är det viktigt med long shot t.ex på någon spelare, t.ex finisher på dybala som är längst bak i banan? Någon spelare som bör ha annan roll än att göra mål? Heading kanske är viktigt också? Men för vem isåfall?

Har även märkt att Gomez pace är så pass hög så jag tappar mycket extra stats när jag sätter på hunter på honom (+12 acceleration försvinner åt ingenting), dock så får han ju maxad 99 pace genom att ha hunter på. Hur ska man tänka då?

Sedan har jag anchor på alla andra spelare förutom bonucci som jag har shadow på, då jag tänkte att han var så långsam och behövde det mest. Men kanske också blir fel då jag tappar fysik på honom?

Skaffade fifa i januari i år och har aldrig spelat något fifa innan detta så kanske gör helt fel
Senast redigerad av Flankert 2017-03-13 kl. 02:09.
Citera
2017-03-13, 07:03
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Hur mkt har ni fått lägga på sbc higuain vs sbc lacazette? vetifan vilken av dem jag vill göra har typ 180k o röra mig med .
Citera
2017-03-13, 07:49
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Hur mkt har ni fått lägga på sbc higuain vs sbc lacazette? vetifan vilken av dem jag vill göra har typ 180k o röra mig med .

Tror jag gick +-0 på Lacazette tillslut. Men det tog väl en 3 månader också ;-)
Citera
2017-03-13, 08:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Tror jag gick +-0 på Lacazette tillslut. Men det tog väl en 3 månader också ;-)

Förvånande hur dyra franska lagen är ändå. Har 7 lag kvar, alla dem kommer vara en ekonomisk minusaffär att göra i pack value. Skulle jag ha enorm pack luck är det såklart plus, men just nu inte intressant.

Har för övrigt kört danska ligan nu. Det kostar ändå en slant att investera, plus tid... räkna med 50-80k beroende på hur många rare silver man orkar köpa. Men men, pengarna igen om eller när den kommer.
Citera
2017-03-13, 08:31
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förvånande hur dyra franska lagen är ändå. Har 7 lag kvar, alla dem kommer vara en ekonomisk minusaffär att göra i pack value. Skulle jag ha enorm pack luck är det såklart plus, men just nu inte intressant.

Har för övrigt kört danska ligan nu. Det kostar ändå en slant att investera, plus tid... räkna med 50-80k beroende på hur många rare silver man orkar köpa. Men men, pengarna igen om eller när den kommer.

Ska på den igen jag också snart. Lika bra att köpa allt ;-) Har nog gjort 5-600 000 på japanska och italienska den här gången utöver sbc-korten.

Men sitter här å inväntar min MOTM-Zlatan till rimligt pris så jag vet hur mycket cash jag har tills nästa liga-sbc!
Citera
2017-03-13, 08:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ska på den igen jag också snart. Lika bra att köpa allt ;-) Har nog gjort 5-600 000 på japanska och italienska den här gången utöver sbc-korten.

Men sitter här å inväntar min MOTM-Zlatan till rimligt pris så jag vet hur mycket cash jag har tills nästa liga-sbc!

500-600k på att sälja överskottet? Köper du varenda kort som går i hela ligan eller? Jag har inte gjort i närheten av den sortens pengar på att sälja överskottet. Fast du kanske syftar på det du får i packs med?

Jag är nöjd om jag har ca 15 spelare i varje lag och täckning i alla lagdelar. Dvs minst en RB/LB/RM/LM, minst 2 CB och minst 2 CDM/CM/CAM, minst 1 ST och 1 GK.

För övrigt - Stuhr Ellegaard lär bli dyr om Allsvenskan kommer. Enda keepern i Elfsborg och rare silver. Har köpt på mig 2 st.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-03-13 kl. 08:38.
Citera
2017-03-13, 08:39
Medlem
Raxies avatar
Citat:
500-600k på att sälja överskottet? Köper du varenda kort som går i hela ligan eller? Jag har inte gjort i närheten av den sortens pengar på att sälja överskottet. Fast du kanske syftar på det du får i packs med?

Jag är nöjd om jag har ca 15 spelare i varje lag och täckning i alla lagdelar. Dvs minst en RB/LB/RM/LM, minst 2 CB och minst 2 CDM/CM/CAM, minst 1 ST och 1 GK.

För övrigt - Stuhr Ellegaard lr bli dyr om Allsvenskan kommer. Enda keepern i Elfsborg och rare silver.

Köper Nästan alla. Är det två kassa bronsmålvakter så skippar jag den ena - och ibland så finns det nån silverspelare som inte Går att köpa för Discard+100 coins.

Men menade med packsen också. På bösspelarna som blev över gjorde jag kanske 250~

*Tycker det är en rätt avslappnande grej att sitta med i soffan på kvällarna när frugan kollar på tv ;-) Hjärndött men med lite endorfintillskott när man checkar av ett lag.
Senast redigerad av Raxie 2017-03-13 kl. 08:44.
Citera
2017-03-13, 09:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Köper Nästan alla. Är det två kassa bronsmålvakter så skippar jag den ena - och ibland så finns det nån silverspelare som inte Går att köpa för Discard+100 coins.

Men menade med packsen också. På bösspelarna som blev över gjorde jag kanske 250~

*Tycker det är en rätt avslappnande grej att sitta med i soffan på kvällarna när frugan kollar på tv ;-) Hjärndött men med lite endorfintillskott när man checkar av ett lag.

Ambitiöst! Jag är som sagt nöjd med att ha prickat av 15 spelare typ. Spanar självklart efter positioner laget har underskott på också och ser till att köpa dem. Har laget inga RMs fixar jag alla RBs t.ex. och CMs för att täcka upp, har laget bara en av en position köper jag den (och hoppas kunna lösa SBC utan den, för att sälja kortet för maximal profit). Händer att man kan sälja en LB för 10k t.ex.

Tyvärr är folk rätt heta på att buda i tyska ligan, annars hade det funnits rejält med slantar att tjäna i lag som Freiburg, Ingolstadt med mera. Kommer såklart tjäna bra med pengar när de kommer oavsett men hade kunnat tjäna ännu mer om man vunnit buden med 200 coins.
Citera
2017-03-13, 09:46
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ambitiöst! Jag är som sagt nöjd med att ha prickat av 15 spelare typ. Spanar självklart efter positioner laget har underskott på också och ser till att köpa dem. Har laget inga RMs fixar jag alla RBs t.ex. och CMs för att täcka upp, har laget bara en av en position köper jag den (och hoppas kunna lösa SBC utan den, för att sälja kortet för maximal profit). Händer att man kan sälja en LB för 10k t.ex.

Tyvärr är folk rätt heta på att buda i tyska ligan, annars hade det funnits rejält med slantar att tjäna i lag som Freiburg, Ingolstadt med mera. Kommer såklart tjäna bra med pengar när de kommer oavsett men hade kunnat tjäna ännu mer om man vunnit buden med 200 coins.

Indeed! Har lite guldspelare jag använt till andra SBCer som jag måste köpa tillbaka nu i veckan lr så också. - och det lär ta sin lilla stund!

Men(!) MOTM-Zlatan trillade in för under millen iaf! så nu fick man lite ny energi!

Svårgissat nästa gång med ligaSBCerna. Australienska och Saudiska blir båda ligorna en SBC-spelare med åtminstone skaplig rating. Al Soma och den här urugayanen med nåt namn som börjar på F, så dom är nog helt klart möjliga också. Även om jag tycker det är dags för en skandinavisk liga.
Citera
2017-03-13, 09:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Indeed! Har lite guldspelare jag använt till andra SBCer som jag måste köpa tillbaka nu i veckan lr så också. - och det lär ta sin lilla stund!

Men(!) MOTM-Zlatan trillade in för under millen iaf! så nu fick man lite ny energi!

Svårgissat nästa gång med ligaSBCerna. Australienska och Saudiska blir båda ligorna en SBC-spelare med åtminstone skaplig rating. Al Soma och den här urugayanen med nåt namn som börjar på F, så dom är nog helt klart möjliga också. Även om jag tycker det är dags för en skandinavisk liga.

Jag försöker använda guldspelare med låg rating som går för discard för SBC så jag "slipper" fylla på. Kommer det en league SBC där de behövs kommer de ju bara ligga högt i några dagar. Pallar inte hålla koll på vilka spelare jag förbrukat i SBCs och när jag ska köpa tillbaka dem... använder hellre discardspelare till SBC som är enkla att ersätta om behovet uppstår. Använd aldrig silver eller rare silver för att lösa SBC om det går att undvika, typ.

Aussie och Saudi känns rimligt också. Förhoppningsvis blir de billiga att lösa... jag vetefan om jag orkar köpa på mig dem med. Har ändå fnulat mig igenom Japan nu, knappt haft en spelare i klubben - och ändå kunnat lösa alla lag billigt via bid och sälja paketen. Kanske hade kommit lite billigare undan om jag varit förberedd (och kunnat sälja överskottet till överpris), men jag känner ingen större ångest för att jag missade den.

När upplever du bästa tidpunkten att lösa league SBC i förhållande till när det släpps? Min upplevelse är att kvällen det släpps är det jävligt många som säljer. Det går att buda hem silverspelare ganska billigt om man orkar ligga på. Efter någon vecka är det mycket svårare att buda hem spelare billigt och många har blivit pricefixade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in