En till noobfråga så här på kvällskvisten när jag ändå är igång. Så här ser mitt squad ut just nu:
https://gyazo.com/186327c537b177de9a29e7cd7077d3ca (100 lagkemi och alla på 9-10 personlig kemi i 4-3-3)
Jag är ganska dålig på fifa och har inte så bra koll, men är det dumt av mig att sätta mina fyra offensiva spelare med kemistilen hunter?
Jag bara tänker på pace & shooting, har ingen koll på hur viktigt det andra är.
Är det viktigt med long shot t.ex på någon spelare, t.ex finisher på dybala som är längst bak i banan? Någon spelare som bör ha annan roll än att göra mål? Heading kanske är viktigt också? Men för vem isåfall?
Har även märkt att Gomez pace är så pass hög så jag tappar mycket extra stats när jag sätter på hunter på honom (+12 acceleration försvinner åt ingenting), dock så får han ju maxad 99 pace genom att ha hunter på. Hur ska man tänka då?
Sedan har jag anchor på alla andra spelare förutom bonucci som jag har shadow på, då jag tänkte att han var så långsam och behövde det mest. Men kanske också blir fel då jag tappar fysik på honom?
Skaffade fifa i januari i år och har aldrig spelat något fifa innan detta så kanske gör helt fel