2017-02-19, 12:45
Medlem
Tjena, kör på ett pl lag där den dyraste har kostat 30.000. Ligger i div 3 och har spelat sen nov. Håller inte på och köper och säljer en massa för att få coins. Borde jag spela dragigt för att få ihop bra kort och coins? Har aldrig lyckats kvalificerat mig till WL iheller. Är väll inte tillräckligt bra, men ändå ganska nöjd att jag lyckats ta mig till div 3 hittills iaf. Min fråga är om jag borde spela mera draft och därigenom få bra kort som jag kan sälja?
Tack på förhand!
Citera
2017-02-19, 13:36
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifakungen66
Jag är i division 1-2 och när jag kör weekend league då kommer jag inte ens till Guld 3...

De är något speciellt med wl. Ligger också mellan div 1-2 och brukar varva två elvor i säsonger. Men nu i wl funkade det inte alls så fick satsa på en elva och då kom jag upp i 18 segrar. Men det satt jäkligt långt inne. De känns som spelet beter sig helt annorlunda i wl jämfört med säsonger.

Nu håller jag på o bygger för nästa wl.

https://www.futbin.com/17/squad/1893107

Tips på spelare tas gärna emot, jobbar med väldigt låg budget.
Citera
2017-02-19, 13:42
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loopi
Tjena, kör på ett pl lag där den dyraste har kostat 30.000. Ligger i div 3 och har spelat sen nov. Håller inte på och köper och säljer en massa för att få coins. Borde jag spela dragigt för att få ihop bra kort och coins? Har aldrig lyckats kvalificerat mig till WL iheller. Är väll inte tillräckligt bra, men ändå ganska nöjd att jag lyckats ta mig till div 3 hittills iaf. Min fråga är om jag borde spela mera draft och därigenom få bra kort som jag kan sälja?
Tack på förhand!

Lirar du i div 3 är de nog inte för att du är för dålig som gjort att du inte tagit dig till wl. Jag har som dig ett lag för en relativt billig peng. Mina två elvor är nog inte värd mer än 200k. Men jag tycker kvalet till wl är svårare än själva wl. Även om jag hade de kämpigt den här helgen. Har aldrig spelat draft så där kan jag inte uttala mig om. Men tycker du borde försöka på wl, det är med blandade känslor man spelar den
Citera
2017-02-19, 13:51
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Packade nyss IF Gabbiadini! Frågan är då om man bör sälja nu eller hålla sig kall? Jag är lite inne på att chilla, då han borde vara mer värd än de 28 000 som han går för just nu på Xbox 360?
Aldrig sälja IF som går för under typ 40k samma vecka som de finns i paket. Det är min "regel" iaf. Exempelvis fick jag IF Torres i paket som då samma dag gick för 20k, väntade och sålde för typ 32k. Nu har han ökat lite mer än så tom.

Jag pratar om PS4-priser btw. Men ja tror Gabbiadini ökar. Han har iofs. en OTW så vet inte riktigt hur det påverkar.

Det enda dåliga med att vänta är om en IF får en SIF eller SIF får en TIF. Men har det nånsin hänt att en spelare fått IF och SIF veckan efter?

Var orolig för mina TIF Bernardo Silva, att han skulle få en fjärde IF men sålt alla utom en nu som jag använder för runt 50k styck. Just det han lär ju få winter upgrade. Hoppas den påverkar hans IF.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-02-19 kl. 13:54.
Citera
2017-02-19, 14:49
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Aldrig sälja IF som går för under typ 40k samma vecka som de finns i paket. Det är min "regel" iaf. Exempelvis fick jag IF Torres i paket som då samma dag gick för 20k, väntade och sålde för typ 32k. Nu har han ökat lite mer än så tom.

Jag pratar om PS4-priser btw. Men ja tror Gabbiadini ökar. Han har iofs. en OTW så vet inte riktigt hur det påverkar.

Det enda dåliga med att vänta är om en IF får en SIF eller SIF får en TIF. Men har det nånsin hänt att en spelare fått IF och SIF veckan efter?

Var orolig för mina TIF Bernardo Silva, att han skulle få en fjärde IF men sålt alla utom en nu som jag använder för runt 50k styck. Just det han lär ju få winter upgrade. Hoppas den påverkar hans IF.

Jaaa, då tänker vi likadant i så fall. Detta var för övrigt mitt andra IF-kort som jag har packat någonsin, om jag inte räknar med untradable-versionen av IF Lanzini. Då började jag ändå med fut i Fifa 12... Sist jag packade ett IF-kort var alltså Rojo i FIFA 14.
Citera
2017-02-19, 14:52
Medlem
Shanklygatess avatar
Vore så skönt om ea gjorde så man inte kan nyttja det här med att låta datorn försvara. Många som skulle få lägga om hela sitt spel då
Citera
2017-02-19, 15:02
Medlem
Hur fungerar det inför kommande WL om man som jag vann div 2 nyss? Är man kvalificerad då även att de ligger en pågående WL just nu?
Citera
2017-02-19, 15:08
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Vore så skönt om ea gjorde så man inte kan nyttja det här med att låta datorn försvara. Många som skulle få lägga om hela sitt spel då

Du tänker på när man spelar med "press"? Jaa, det är klart att dom skulle kunna ändra om det, men jag tror inte att lösningen är att ta bort funktionen. Kanske borde pressspelet påverka spelarnas fitness ännu mer? Det gjordes ju en sån förändring i Fifa 16, men det är ju enbart spelare med rejält låg stamina som inte fixar hela matcherna om de har full fitness.
Citera
2017-02-19, 15:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Du tänker på när man spelar med "press"? Jaa, det är klart att dom skulle kunna ändra om det, men jag tror inte att lösningen är att ta bort funktionen. Kanske borde pressspelet påverka spelarnas fitness ännu mer? Det gjordes ju en sån förändring i Fifa 16, men det är ju enbart spelare med rejält låg stamina som inte fixar hela matcherna om de har full fitness.

Nej jag tänker på när man har en forward som "vald" gubbe och sen låter datorn försvara med mittfält och backlinje. Alltså de som bara står o glor och inte gör någonting alls i försvarspelet. Fast kanske bara är jag som är för dålig för o kunna utnyttja de fullt ut
Citera
2017-02-19, 16:46
Medlem
Hmm, ligger i Div 1 i säsonger.

Spelar WL nästan varje gång jag kan. Inga problem kvala in alls.

Däremot i WL så går det trögt. Hade fram tills idag 8 av 17 vinster. Spelade då med alla möjliga 4-3-3 uppställningar.

Testade nu att lira med 5 backslinje. Helt plötsligt har man 5 raka vinster... Jag vinner bollinnehav me 60-40 minst varje match, laget är härligt kompakt osv. Aldrig testat 5 backslinje tidigare.

Känns sådär att 5 backslinje ska vara så OP. Men har väl med att "autoförsvaret" hjälper dig mer än vad man tror. Nu försöker jag alltid styra så mkt som möjligt själv. Men kanske gör det mkt ändå?

Spelade en match mot en vän som jag vet jag tar 9 av 10 matcher.
Han valde 5 backslinje. Och jag kunde fasen inte få in bollen... körde över honom spelmässigt. ändå vann han med 2-0.

Sen körde vi returmatch och han fick välja en annan "vanlig" uppställning. Jag behöll mitt lag och uppställning. 5-0 till mig. Behöver inte säga ngt men kanske.
Senast redigerad av Krokofant12 2017-02-19 kl. 16:49.
Citera
2017-02-19, 18:33
Medlem
haammpes avatar
vann över hashtag tass inatt låg under med 2-0 i halvlek, vänder till 2-4. så jävla stolt.
https://gyazo.com/329681d2654468367bba40b1d19e8c22

https://www.twitch.tv/videos/123065100

00:24 om ni vill se matchen
Citera
2017-02-19, 18:34
Medlem
De kemistilarna med tre egenskaper ger inte lika mycket ökning som de med två va? Jag tänker på ankare mot skugga t ex. Får spelaren mer i snabbhet med skugga-kortet gentemot ankare-kortet? Jag har köpt Hummels senaste IF-kort och den enda egenskapen jag vill att han ska öka mest på är snabbheten. Är det katalysator eller skugga som gäller då? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in