2017-03-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Hahaha! Oväntat att sossarna heltidsavlönar en snubbe att sitta och spamma tråden om Granskning Sverige.
Inte nog med att vi tvingas ringa makthavare på vår fritid. Vi betalar alltså också för att du skall sitta och spamma tråden om folkrörelsen Granskning Sverige.
"Exponerad" är helt enkelt lite mer "värd" än oss andra slavar som tvingas försörja denne lyxaktivist.

Varför så missunnsam. Jag missunnar inte dig att skriva i den här tråden Jag har inte heller något emot att någon som är sjukskriven ringer till politiker eller sjukhus och ställer frågor. Men jag tycker man kan tala om hur den antisemitiska journalistfientliga ryssvänliga högern finansierar sina medieprojekt.
Citera
2017-03-12, 21:03
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Svaret på frågan om hat.
Antisemitism och rasism är hat.
Sprider man antisemitism och rasism då sprider man hat.

att ifrågasätta judar och invandringen är varken antisemitism eller hat. Hur kan du få det till de? Och varför skulle man inte få ifrågasätt det? Är det någon slags oskriven regel i vita länder?
Citera
2017-03-12, 21:49
Bannlyst
Citat:
Varför så missunnsam. Jag missunnar inte dig att skriva i den här tråden Jag har inte heller något emot att någon som är sjukskriven ringer till politiker eller sjukhus och ställer frågor. Men jag tycker man kan tala om hur den antisemitiska journalistfientliga ryssvänliga högern finansierar sina medieprojekt.

Jag beklagar exponerads sjukskrivning om jag förstår det rätt.

Stör mig på "ryssvänlig". Det är allmänt positivt att vara vänligt inställd till nära grannländer och exponerad själv misstänker jag vara vän till lite allt möjligt fint som amerikanernas militärindustriella komplex och deras maktelit. Det är osunt. Sök dig till vanligt folk istället är mitt tips.

Antisemitism. Använd inte ordet tack, utan att utveckla. Det bara märks att du är obildad och dum.

Journalister. Svenska journalister är medlöpare, några är riktiga svin så den sunt lagde blir journalistfientlig till slut. Inget konstigt med det. Frågan är vad du är för en pervers typ med tanke på dina värderingar.

Högern. Ja för fan, du är vänster och får förbli ensam där.

Osv.
Citera
2017-03-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag beklagar exponerads sjukskrivning om jag förstår det rätt.

Stör mig på "ryssvänlig". Det är allmänt positivt att vara vänligt inställd till nära grannländer och exponerad själv misstänker jag vara vän till lite allt möjligt fint som amerikanernas militärindustriella komplex och deras maktelit. Det är osunt. Sök dig till vanligt folk istället är mitt tips.

Antisemitism. Använd inte ordet tack, utan att utveckla. Det bara märks att du är obildad och dum.

Journalister. Svenska journalister är medlöpare, några är riktiga svin så den sunt lagde blir journalistfientlig till slut. Inget konstigt med det. Frågan är vad du är för en pervers typ med tanke på dina värderingar.

Högern. Ja för fan, du är vänster och får förbli ensam där.

Osv.

Du förstår det i och för sig inte helt rätt, men det har mindre betydelse. Tråden handlar väl mer om granskning sverige än om mig

Du stör dig på ryssvänlig och tycker inte jag ska använda ordet antisemitism utan att utveckla.
Det här är vad GS-Johan säger om GS-Fabian i en intervju.

"”Johan” förklarar den positiva synen på Ryssland i första hand har med en enskild medarbetare att göra.

– ”Erik” har det. Men själv vet jag inte. Jag har ingen speciell uppfattning. Vi bör känna till vår historia med Ryssland, som är komplicerad. Vi behöver inte blunda för den. Men vi behöver inte heller blunda för de problem som finns inom Nato. Ryssland är inte det största problemet för Sverige.

I skärmavbilder, från en intern portal som är byggd för att pitcha idéer om framtida ringningar, visar Eskilstuna-Kuriren vad för typ av framtida reportage som planeras. I vart fall två pitchar förefaller på ett eller annat sätt vara kopplat till antisemitism och judar. ”Johan” förklarar att det är ”Erik” som har det intresset, att uppmärksamma frågor med en sådan slagsida.

– ”Erik” intresserar sig mycket för olika konspirationsteorier, säger ”Johan” något svävande på rösten."
Citera
2017-03-13, 03:13
Medlem
Citat:
Varför skulle ryssfientlighet vara universellt mer etiskt än att vara antisemitisk? Med dina egna måttstockar så är du ryssfientlig och vill utrota ryssar.

Citat:
Svaret på frågan om hat.
Antisemitism och rasism är hat.
Sprider man antisemitism och rasism då sprider man hat.
Så varför är du då rasistisk och hatisk mot ryssar?
Citera
2017-03-13, 06:59
Medlem
Johan Andersson deltar en längre stund i helgens Ingrid och Conrad. Är i slutet av programmet som han är med ca 30 minuter. Mycket intressanta resonemang.
Citera
2017-03-13, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Varför skulle ryssfientlighet vara universellt mer etiskt än att vara antisemitisk? Med dina egna måttstockar så är du ryssfientlig och vill utrota ryssar.

Så varför är du då rasistisk och hatisk mot ryssar?

Jaså. Vill jag det? Är jag det?
Du tycker alltså att det är mer intressant att i den här tråden fundera kring min person än trådens ämne.
Jag har väl i och för sig inte dragit in ämnet i tråden men jag anser att Ryssland ska lämna Ukraina

Det jag inte gillar är att andra länder i lönndom försöker skada Sverige. Ryssarna kan tycka att granskning sverige är ett lämpligt sådant verktyg, ryskvänligt och dunkelt.
Anser inte du att Putilovaffären borde ses som ett varnande exempel?
Citera
2017-03-13, 10:12
Medlem
Citat:
. Ryssarna kan tycka att granskning sverige är ett lämpligt sådant verktyg, ryskvänligt och dunkelt.
Se där, när man inte vet vad man ska säga, kan man alltid skylla på ryssarna. Troligare, i syfte att skada Sveriges försvarsförmåga, om något, är att det är ryssarna som i 20-30 år stött och sett till att Sverige har fått jordens klantigaste och dummaste etablissemang. Går man lite på djupet bland tokfeminister, HBQT-organisationer, invandrarorganisationer, global-liberaler av Alpa typ, Reinfeldt-moderater och Tro och vetande-sossar skulle det inte förvåna mig det minsta om man kan hitta kopplingar till Ryssland.
Senast redigerad av Fnysington 2017-03-13 kl. 10:30.
Citera
2017-03-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Se där, när man inte vet vad man ska säga, kan man alltid skylla på ryssarna. Troligare, i syfte att skada Sveriges försvarsförmåga, om något, är att det är ryssarna som i 20-30 år stött och sett till att Sverige har fått jordens klantigaste och dummaste etablissemang.

Ja, eller invandrarna
Men du har kanske inte tagit del av rapporten som visar hur Ryssland agerar mot Sverige med desinformation efter övergreppen mot Ukraina
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402390.2016.1273830?journalCode=fjss20

Det är bra att Eskilstunakuriren granskade granskning sverige. Det finns frågetecken kvar både om gs och kring andra anonyma delar av trollfabrikernas nätverk.
Citera
2017-03-13, 10:45
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Se där, när man inte vet vad man ska säga, kan man alltid skylla på ryssarna. Troligare, i syfte att skada Sveriges försvarsförmåga, om något, är att det är ryssarna som i 20-30 år stött och sett till att Sverige har fått jordens klantigaste och dummaste etablissemang. Går man lite på djupet bland tokfeminister, HBQT-organisationer, invandrarorganisationer, global-liberaler av Alpa typ, Reinfeldt-moderater och Tro och vetande-sossar skulle det inte förvåna mig det minsta om man kan hitta kopplingar till Ryssland.

Inte någon av de journalister som inspelas, tar ju avstånd från kommunismen!
Citera
2017-03-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Inte någon av de journalister som inspelas, tar ju avstånd från kommunismen!
Nej det sitter nog i ryggmärgen hos dessa degenererade medelklassare, och det har ju även spridit sig till global-liberalerna likaså, som känner mer lojalitet med Afa än med en traditionell liberal-konservativ - vilket inte minst Eskilstuna-kurirens många huvudlösa ställningstaganden bevisar. Nu är ju inte ryssar kommunister längre, men de auktoritära dragen omfamnas fortfarande, precis som de omfamnas av Eskilstuna-kuriren och de andra organisationerna som jag räknade upp i min förra kommentar. Jag tror nog att ryssarnas historiska skuld för det svenska kaoset och den svenska anti-intellektualiseringen är större än vi tror. Lyckligtvis är ryssarna, till skillnad mot deras mer korkade svenska motsvarigheter, anti-muslimska, vilket ändå får sägas vara positivt och konstruktivt - iaf för Rysslands egen del.
Citera
2017-03-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ja, eller invandrarna
Men du har kanske inte tagit del av rapporten som visar hur Ryssland agerar mot Sverige med desinformation efter övergreppen mot Ukraina
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402390.2016.1273830?journalCode=fjss20

Det är bra att Eskilstunakuriren granskade granskning sverige. Det finns frågetecken kvar både om gs och kring andra anonyma delar av trollfabrikernas nätverk.
Det är riktigt, man har säkert infiltrerat troll fabriker som Eskilstuna-kuriren och liknande. Hela det svenska etablissemanget är ju en stor troll-fabrik. Vilket inte minst bevisas nu när fjällen försvinner från ögonen på allt fler och det svenska kaoset framstår i all sin grandiosa härlighet. Alltså, situationen är så illa så det måste ju vara ryssarna, för vilka andra kan det vara...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in