Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Jag beklagar exponerads sjukskrivning om jag förstår det rätt.
Stör mig på "ryssvänlig". Det är allmänt positivt att vara vänligt inställd till nära grannländer och exponerad själv misstänker jag vara vän till lite allt möjligt fint som amerikanernas militärindustriella komplex och deras maktelit. Det är osunt. Sök dig till vanligt folk istället är mitt tips.
Antisemitism. Använd inte ordet tack, utan att utveckla. Det bara märks att du är obildad och dum.
Journalister. Svenska journalister är medlöpare, några är riktiga svin så den sunt lagde blir journalistfientlig till slut. Inget konstigt med det. Frågan är vad du är för en pervers typ med tanke på dina värderingar.
Högern. Ja för fan, du är vänster och får förbli ensam där.
Osv.
Du förstår det i och för sig inte helt rätt, men det har mindre betydelse. Tråden handlar väl mer om granskning sverige än om mig
Du stör dig på ryssvänlig och tycker inte jag ska använda ordet antisemitism utan att utveckla.
Det här är vad GS-Johan säger om GS-Fabian i en intervju.
"”Johan” förklarar den positiva synen på Ryssland i första hand har med en enskild medarbetare att göra.
– ”Erik” har det. Men själv vet jag inte. Jag har ingen speciell uppfattning. Vi bör känna till vår historia med Ryssland, som är komplicerad. Vi behöver inte blunda för den. Men vi behöver inte heller blunda för de problem som finns inom Nato. Ryssland är inte det största problemet för Sverige.
I skärmavbilder, från en intern portal som är byggd för att pitcha idéer om framtida ringningar, visar Eskilstuna-Kuriren vad för typ av framtida reportage som planeras. I vart fall två pitchar förefaller på ett eller annat sätt vara kopplat till antisemitism och judar. ”Johan” förklarar att det är ”Erik” som har det intresset, att uppmärksamma frågor med en sådan slagsida.
– ”Erik” intresserar sig mycket för olika konspirationsteorier, säger ”Johan” något svävande på rösten."