2017-03-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jaså. Vill jag det? Är jag det?
Du tycker alltså att det är mer intressant att i den här tråden fundera kring min person än trådens ämne.
Jag har väl i och för sig inte dragit in ämnet i tråden men jag anser att Ryssland ska lämna Ukraina

Fast jag utgår ju bara efter din egna logik, med din egna logik så vill man utrota judar om man pekar ut Judiska maktförhållanden, alltså så hävdar du rent konsekvent att du vill utrota ryssar när du anser att det är problematiskt att vara ryssvänlig.

Citat:
Det jag inte gillar är att andra länder i lönndom försöker skada Sverige. Ryssarna kan tycka att granskning sverige är ett lämpligt sådant verktyg, ryskvänligt och dunkelt.
Anser inte du att Putilovaffären borde ses som ett varnande exempel?
Det där är din paranoia som talar.
Här har du ett exempel på ett reellt problem och hot:
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ
Tycker du det är en bra ide att tillåta denna ockupationsmakten i Sverige?
Citera
2017-03-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast jag utgår ju bara efter din egna logik, med din egna logik så vill man utrota judar om man pekar ut Judiska maktförhållanden, alltså så hävdar du rent konsekvent att du vill utrota ryssar när du anser att det är problematiskt att vara ryssvänlig.

Det där är din paranoia som talar.
Här har du ett exempel på ett reellt problem och hot:
https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ
Tycker du det är en bra ide att tillåta denna ockupationsmakten i Sverige?

Det känns som om du tar i för mycket. Jag är nöjd om Ryssland lämnar i Ukraina i fred.

Men för att hålla oss till trådens ämne.
D
GS-Johan pekar på antisemitismen i granskning sverige. Jag tycker inte om antisemitism. Det gör uppenbart du.
Jag tycker inte det är bra att tillåta någon ockupationsmakt i Sverige. Därför tycker jag inte om att Ryssland har "agenter" i Sverige som sprider desinformation.
Citera
2017-03-13, 15:25
Medlem
Citat:
Det känns som om du tar i för mycket. Jag är nöjd om Ryssland lämnar i Ukraina i fred.

Men för att hålla oss till trådens ämne.
D
Fast det gör jag ju, du drog upp "antisemitism" och om hur det är obefogat att peka ut Judiska maktförhålanden, jag motbevisade dig med youtube-klippet som visar att judar och Israel redan idag har mer makt än Ryssarna över Sverige och utnyttjar denna makten.
Men du kollade väl förstås inte ens på klippet kan jag tänka mig.

Citat:
GS-Johan pekar på antisemitismen i granskning sverige. Jag tycker inte om antisemitism. Det gör uppenbart du.
Jag tycker inte det är bra att tillåta någon ockupationsmakt i Sverige. Därför tycker jag inte om att Ryssland har "agenter" i Sverige som sprider desinformation.
Fast dina argument om vad som gör mig eller GS-Johan till "antisemiter" gör ju dig till anti-rysk, du pekar ut dig själv som anti-rysk.
Citera
2017-03-13, 16:32
Medlem
Citat:
Fast det gör jag ju, du drog upp "antisemitism" och om hur det är obefogat att peka ut Judiska maktförhålanden, jag motbevisade dig med youtube-klippet som visar att judar och Israel redan idag har mer makt än Ryssarna över Sverige och utnyttjar denna makten.
Men du kollade väl förstås inte ens på klippet kan jag tänka mig.

Fast dina argument om vad som gör mig eller GS-Johan till "antisemiter" gör ju dig till anti-rysk, du pekar ut dig själv som anti-rysk.

Menar du att det är Israel som finansierar granskning sverige: Det verkar ju lite konstigt eftersom GS-Johan menar att Fabian står för antisemitism. Varför skulle Israel finansiera antisemitism?

Jag vet inte om Johan är antisemit. Jag vet att Johan menar att Fabian är den som står för antisemitism och judefrågan i granskning Sverige. Det gör att antisemitism är en av kärnorna i granskning sverige.

Vill du själv inte vara antisemit så ska du nog strunta i judarna och istället koncentrera dig på staten Israel och dess politik. Precis som ryssarna bör lämna Ukraina i fred bör Israel lämna Palestina, upphöra med ockupationen och stoppa bosättningarna på ockuperad mark.

Det vore bra om granskning sverige redovisade om de finansieras av ryska eller israeliska intressen. Avpixlat sägs ju emellanåt vara proisraeliskt, försöker granskning sverige vara det högerextremistiska alternativet?
Citera
2017-03-13, 18:38
Medlem
Ska bli intressant att se om de frågor som Granskning Sverige ställt till PK-debatten kommer tas upp eller inte. Fabian som ringde till Björn Häger eller vad han heter.
Citera
2017-03-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Ska bli intressant att se om de frågor som Granskning Sverige ställt till PK-debatten kommer tas upp eller inte. Fabian som ringde till Björn Häger eller vad han heter.

Japp, här är klippet:
https://youtu.be/qwrAxEqgwi0

Extra intressant att Mathias Ståhle medverkar, men jag tror - tyvärr - att de dribblar bort detta och vänder Fabians mycket befogade frågor till Granskning Sveriges nackdel på något sätt, de skrattar väl bort det och hittar på egna detaljer, som förlöjligar Fabians kommentarer, som vanligt.

Streamas det live någonstans?
Citera
2017-03-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Japp, här är klippet:
https://youtu.be/qwrAxEqgwi0

Extra intressant att Mathias Ståhle medverkar, men jag tror - tyvärr - att de dribblar bort detta och vänder Fabians mycket befogade frågor till Granskning Sveriges nackdel på något sätt, de skrattar väl bort det och hittar på egna detaljer, som förlöjligar Fabians kommentarer, som vanligt.

Streamas det live någonstans?

Publicistklubben har ofta livesändning men verkar inte va på det viset denna gång av nån anledning
Citera
2017-03-13, 22:55
Medlem
Citat:
Menar du att det är Israel som finansierar granskning sverige: Det verkar ju lite konstigt eftersom GS-Johan menar att Fabian står för antisemitism. Varför skulle Israel finansiera antisemitism?
Gör dig inte löjlig nu. Du vet vad jag syftar på och de andra i tråden kommer knappast förvirras av ditt inlägg som du hoppas på.

Citat:
Jag vet inte om Johan är antisemit. Jag vet att Johan menar att Fabian är den som står för antisemitism och judefrågan i granskning Sverige. Det gör att antisemitism är en av kärnorna i granskning sverige.
Fast med vilka måttstockar är de antisemitiska? Med dina måttstockar så är du ju som sagt anti-ryss, då du har hävdat bestämt att man är antisemit för att man pekar ut Judiska maktförhålanden likt GS.

Citat:
Vill du själv inte vara antisemit så ska du nog strunta i judarna och istället koncentrera dig på staten Israel och dess politik. Precis som ryssarna bör lämna Ukraina i fred bör Israel lämna Palestina, upphöra med ockupationen och stoppa bosättningarna på ockuperad mark.
Fast du nämner ju "ryssarna" och inte staten Ryssland i ett flertal inlägg.

Citat:
Det vore bra om granskning sverige redovisade om de finansieras av ryska eller israeliska intressen. Avpixlat sägs ju emellanåt vara proisraeliskt, försöker granskning sverige vara det högerextremistiska alternativet?
Granskning Sverige finansieras inte av någon främmande makt alls, det är du som är paranoid foliehatt.
Citera
2017-03-14, 00:19
Medlem
KreugerGulds avatar
Den här va bra! Kolla in denna! Det här säger väl allt om Mattson och diamant haha....vilka hycklare!

https://m.youtube.com/watch?v=HUM2pAjJOWg
Citera
2017-03-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linus66
Publicistklubben har ofta livesändning men verkar inte va på det viset denna gång av nån anledning

Okej, har aldrig sett det live men har sett klipp därifrån. Får väl se när det läggs upp någonstans, om det var det konspiratoriska skräp som jag förväntar mig att det skulle vara.
Citera
2017-03-14, 07:26
Medlem
Citat:
Gör dig inte löjlig nu. Du vet vad jag syftar på och de andra i tråden kommer knappast förvirras av ditt inlägg som du hoppas på.

Fast med vilka måttstockar är de antisemitiska? Med dina måttstockar så är du ju som sagt anti-ryss, då du har hävdat bestämt att man är antisemit för att man pekar ut Judiska maktförhålanden likt GS.

Fast du nämner ju "ryssarna" och inte staten Ryssland i ett flertal inlägg.

Granskning Sverige finansieras inte av någon främmande makt alls, det är du som är paranoid foliehatt.

Du kanske ska intervjua GS-Johan för att ta reda på vad han menar när han pratar om antisemitismen i granskning sverige samt GS-Fabian och dennes antisemitism.
Citera
2017-03-14, 15:21
Medlem
Guitarsmokes avatar
Om du läser här Fabian så stooor heder till dig över ditt samtal med Häger. Mänskligt och naket, som en ny nivå av medborgarjournalistik. Expressen trodde väl att de kunde utplåna dig med sin "antibiotikakur", istället tycks de ha gjort dig helt resistent. Mäktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in