2017-03-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jo, min gissning ang väskan är att den nog stod vid ytterdörren och att den åkte med av bara farten när de gick.
Det stärker misstanken om att den ena var en kvinna. En man sliter näppeligen med sig en kasse när han ger sig iväg. Det hemarkiv som fanns i kassen hade en karl tagit under armen. Men inte en kvinna - hon tar en kasse och lägger grejerna i.
Citera
2017-03-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men storlek 38 kan man väl rimligtvis ha i grundskole ålder? Det finns väl många högstadieungar som är närpå 170cm och avsevärt längre och då trippar man knappast omkring i storlek 34 såvitt man inte är missbildad? Det finns småväxta vuxna män också.

I övrigt kan det vara som du antar. Att en gått inne i huset och rotat medan den andre ev är ute och uppehåller Tor? Tor kanske vänder sig för att han uppfattat något och därav det blir det blir "nödvändigt" att slå ned honom.

Det som talar emot att det skulle vara en impulshandling från någon han är bekant med är väl just det om det skulle gälla att någon vet om pengarna och det är orsaken om man inte ska ha ihjäl Tor måste man väl anta tt han skulle vara vimsig och inte koppla ihop ev förlust av pengar han hämtat ut för särskilt ändamål med att han fått besök av någon?
Skulle Tor ha kunnat vara ute och pratat med någon för honom obekant? Jag håller det inte för otroligt, det beror nog på hur denne presenterat sig och varför han är där. Även vresiga gubbar kan vara artiga.
Glömmer ni inte att Gerd befann sig i huset nu? Vilken ordning mördades då Gerd i?
Citera
2017-03-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartier
Har man ens bemödat sig kontrollera Tors dotters skonummer för att i alla fall kunna avfärda henne? För det räcker ju inte som bevis. Är det bara jag som tycker det är väldigt udda att hon efter en tid valde att bosätta sig i huset? Jag tror de allra flesta (inklusive jag själv) skulle valt annan bostad. Att pengarna fanns kvar spelar ju ingen roll om om hon ändå var ensam arvinge – hon fick ju dem i alla fall. Om det nu var hon. Efter att ha lyssnat på tidningen Allehandas förvånansvärt välgjorda pod visade det sig ju finnas ett nästan oräkneligt antal personer med goda skäl att röja honom ur vägen, och det finns förmodligen fler än dem.
Nej du är inte ensam i dina funderingar.
Citera
2017-03-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Det är konstigt att mördarna tog med sig Tors hemarkiv där han förvarade sina handlingar och att testementet inte låg däri. En fråga som gnager är varför låg testamentet inte i denna arkivpärm där övriga handlingar förvarades?
Det sägs på podden i Mittnytt att testamentet antingen fanns i huset eller i verkstaden enl dottern. Konstigt
Jag hört ingenting om testamentet. Berätta gärna om testamentet. Sen, en fråga:hörde att Tor var pensionerad polisman,samt att hans bror också är pensionerad polisman. Stämmer detta? Kan bli intressant.
Citera
2017-03-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Jag hört ingenting om testamentet. Berätta gärna om testamentet. Sen, en fråga:hörde att Tor var pensionerad polisman,samt att hans bror också är pensionerad polisman. Stämmer detta? Kan bli intressant.

Nä, det var väl bara Tors bror som varit polisman?
Citera
2017-03-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Det är konstigt att mördarna tog med sig Tors hemarkiv där han förvarade sina handlingar och att testementet inte låg däri. En fråga som gnager är varför låg testamentet inte i denna arkivpärm där övriga handlingar förvarades?
Det sägs på podden i Mittnytt att testamentet antingen fanns i huset eller i verkstaden enl dottern. Konstigt
En fråga. Vet man om Tors mark , och annat egendom som han hade, vilket marknads värde handlar det om? Uppskattningsvis?
Citera
2017-03-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Nä, det var väl bara Tors bror som varit polisman?
Vad var Tor, yrke?
Citera
2017-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Alla anhörigas dna är kontrollerat. Skulle de ha hittat Barbros skoavtryck så skulle det ju inte vara något konstigt alls då hon ofta var där. De 38or som hittades var dessutom av en väldigt ovanlig modell som inte ens såldes i sverige. Så skulle Barbro ha några sådana så skulle det nog ha kommit in ett tips om det.

Sen att hon väljer att bo där är antagligen för att hon är uppväxt i huset. Sen är det väl ekonomiska skäl också, samt att hon verkar ju vara en naturmänniska och trivs i skogen med jakt och sådant som följer med gården.

Hade hon varit inblandat i detta så hade hon säkerligen inte varit så drivande med att ställa upp i alla tv program och poddar. Utan hennes medverkan så skulle de ju inte kunna komma och filma på gården. Hade ju räckt med att hon säger att hon vill lägga den tiden bakom sig.
Vad tror du vad är motivet och vem kunde mördat Tor? Bekanta-konflikt, affären-stora pengar, familjen-arvet, kärleksaffären-svartsjuka etc.. Och varför du tror att dotterns medverkande i tv program bevisar att hon är oskyldig? Borde man inte vara professionellt skeptisk och misstänksamt mot alla möjliga gärningsmän och kontrollera noggrannare alla?
Citera
2017-03-12, 10:59
Medlem
Citat:
Vad var Tor, yrke?

Vore det inte klädsamt att du berättade var du hört att Tor var pensionerad polisman?
Citera
2017-03-12, 11:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Vore det inte klädsamt att du berättade var du hört att Tor var pensionerad polisman?
http://www.allehanda.se/angermanland/harnosand/vannerna-har-svart-att-forsta
Citat:
- Han jobbade tidigare åt Televerket. Tyvärr drabbades han av en arbetsskada som gjorde att ha miste synen på ena ögat.
Citera
2017-03-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Det var ju bara rykte, men du vet att han var inte polis,så säg till mig vad var hans yrke, vad var han? Jag undrar, är det nåt fel med detta att man undrar?
Citera
2017-03-12, 11:16
Medlem
Citat:
Det var ju bara rykte, men du vet att han var inte polis,så säg till mig vad var hans yrke, vad var han? Jag undrar, är det nåt fel med detta att man undrar?

Det är inte fel att undra men att sprida rykten vind för våg är inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in