Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback159
Vi vet att det var två personer, 38 skor och 45 skor(38 skor är vuxen kvinna, ej grundskolas barn och ej vuxen man och 45 är vuxen man).Du tror att mördarna kommer natten efter mordet och rör lite gran för att se ut som rånmord, men de ville inte ta plånbok med 10 000 kr??? Jag tror inte de. Jag tror att hon skor 38 hade handskar på sig och hade ingen blod på sig, går inne i huset alldeles efter mordet och tar pärmen och väskan . I pärmen och väskan fanns motivet för mordet. Han (45 skor) mördade Tor och Gärd. Bråk och impulsiv mord var det inte. Tor var vänt med ryggen när mördare slog honom i naken. Det tyder att Tor kände mördaren, att Tor uppfattade inte mördare som hot och att Tor uppfattade inte situation som stor bråk eller stor gräll. Bråkar man stort då gör man det ansikte mot ansikte.Mördare väntade att Tor vänder ryggen och då slår han Tor i naken för att mörda Tor. Och sist, varför den 38 skor anmäler inte mördare om det var impulsiv handling av mördaren som hon vittnat och ej planerad mord av de två tillsammans? Eller jag funderar ologisk?
Men storlek 38 kan man väl rimligtvis ha i grundskole ålder? Det finns väl många högstadieungar som är närpå 170cm och avsevärt längre och då trippar man knappast omkring i storlek 34 såvitt man inte är missbildad? Det finns småväxta vuxna män också.
I övrigt kan det vara som du antar. Att en gått inne i huset och rotat medan den andre ev är ute och uppehåller Tor? Tor kanske vänder sig för att han uppfattat något och därav det blir det blir "nödvändigt" att slå ned honom.
Det som talar emot att det skulle vara en impulshandling från någon han är bekant med är väl just det om det skulle gälla att någon vet om pengarna och det är orsaken om man inte ska ha ihjäl Tor måste man väl anta tt han skulle vara vimsig och inte koppla ihop ev förlust av pengar han hämtat ut för särskilt ändamål med att han fått besök av någon?
Skulle Tor ha kunnat vara ute och pratat med någon för honom obekant? Jag håller det inte för otroligt, det beror nog på hur denne presenterat sig och varför han är där. Även vresiga gubbar kan vara artiga.