2017-03-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Oavsett vem som vann igår, det som gör min dag är att Loreen är borta för evigt och att denna pajasjournalist lider!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/Jd3KP/markus-larsson-den-samsta-finalen-i-modern-tid
Förstår vad du menar. (Tror jag.) Han är rapp i käften men blir väl märkvärdig i sin musiksmak alltsomoftast. Tror inte han är riktigt så jäklig som han låter.

Trodde jag var den enda som inte förstått hypen kring Loreen. För mig är hon en i mängden även om hon vill vara lite alternativ. Lyssnade för första gången på Statements för någon timme sedan. För avancerad och tråkig för mig och jag förstår inte riktigt meningen med en sån låt i melodifestivalen.
Citera
2017-03-12, 10:09
Medlem
Sämst låt vann! Då hela framförande var så otrevligt, bara en enda repetitiv egoboost, vill man inte ens att det ska gå bra för den. Hoppas den kommer sist.
Citera
2017-03-12, 10:17
Medlem
Mycket bra att den internationella juryn fick hindra oss från att skicka en tjock intetsägande förortssnubbe till ESC. Det var ju precis det som var anledningen till att juryn infördes, för att hindra oss från att skicka folk som Martin Stenmarck, Anna Bergendahl osv. Vi klarar helt enkelt inte av det ansvaret.

Sen är det uppenbarligen svårt att hitta en bra balans mellan folkets och internationella juryns poäng. Tidigare var det precis tvärtom. De internationella rösterna fördelades som idag, lite 6or hit, lite 12or dit, och det blev ett spann på 0-100 poäng typ. Men då var tittarrösterna inte fördelade efter hur många som röstade, utan den som fick flest tittarröster vann garanterat eftersom de fick enormt mycket fler poäng även om skillnaden var 0,1%.

Sedan följde en bra period när rösterna fördelas på ett rimligt sätt. Det var dock före hjärtrösterna, där alla kids röstar fem gånger på alla låtar och smetar ut resultatet till totalt intetsägande.

Till den som tycker att Norge har ett bra system, så är det väl bara att jämföra Sveriges och Norges resultat i ESC sedan 2011 när Sveriges nuvarande system infördes...

Förresten blir Robin 3-6:a i ESC, helt ok men aldrig nära segern.
Citera
2017-03-12, 10:23
Medlem
catforwardpowers avatar
Hoppas Robin gör brakfiasko nu i ESC, åker ut i semi eller blir i botten i finalen så att det på allvar blir snack om att lägga ner internationella juryn
Citera
2017-03-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Mycket bra att den internationella juryn fick hindra oss från att skicka en tjock intetsägande förortssnubbe till ESC. Det var ju precis det som var anledningen till att juryn infördes, för att hindra oss från att skicka folk som Martin Stenmarck, Anna Bergendahl osv. Vi klarar helt enkelt inte av det ansvaret.

Sen är det uppenbarligen svårt att hitta en bra balans mellan folkets och internationella juryns poäng. Tidigare var det precis tvärtom. De internationella rösterna fördelades som idag, lite 6or hit, lite 12or dit, och det blev ett spann på 0-100 poäng typ. Men då var tittarrösterna inte fördelade efter hur många som röstade, utan den som fick flest tittarröster vann garanterat eftersom de fick enormt mycket fler poäng även om skillnaden var 0,1%.

Sedan följde en bra period när rösterna fördelas på ett rimligt sätt. Det var dock före hjärtrösterna, där alla kids röstar fem gånger på alla låtar och smetar ut resultatet till totalt intetsägande.

Till den som tycker att Norge har ett bra system, så är det väl bara att jämföra Sveriges och Norges resultat i ESC sedan 2011 när Sveriges nuvarande system infördes...

Förresten blir Robin 3-6:a i ESC, helt ok men aldrig nära segern.
Med tjock och intetsägande menar du alltså att musiken och låten spelar nada roll. Bara det är mainstream Hötorg framträdande så. Men det är bara Melodifestivalen så det kan kvitta. Synd på rara ärtor bara.

Misstänker att en del bara inte vill att en förortskille med invandrar- och trasslig bakgrund vinner, en "helylle svensk" ska det vara oavsett hur tråkig och vanlig han eller hon är.
Citera
2017-03-12, 10:35
Medlem
Det blev Armenien och Moldavien som avgjorde, det var ju inte så att internationella juyn i England tyckte Robin var särskilt bra. Med juryna röstas det inte på bäst låt utan den låt man tror att andra gillar mest. Bevisen är Robin som ingen gillar egentligen.
Citera
2017-03-12, 10:37
Avstängd
Faronstreams avatar
Förstår inte varför tittarna ska få fortsätta rösta i 15 minuter till efter att juryrösterna presenterats?De bidrag som ligger på plats 4-7 och är favoriter ger många upp att fortsätta rösta på för de tror att de inte har någon chans att vinna ändå med en så brant uppförsbacke, bättre att låta tittarna rösta en viss tid och sen prestentera juryrösterna följt av tittarnas resultat direkt efter
Citera
2017-03-12, 10:37
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Världsjuryn kan dra åt helvete. Så jävla typiskt Sverige att inte våga stå för sina egna beslut. Nej, här ska man nervöst låta nån jäkla utländsk jury fälla avgörandet. Patetiskt, fegt och urbota svenskt.
Citera
2017-03-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det blev Armenien och Moldavien som avgjorde, det var ju inte så att internationella juyn i England tyckte Robin var särskilt bra. Med juryna röstas det inte på bäst låt utan den låt man tror att andra gillar mest. Bevisen är Robin som ingen gillar egentligen.
Såklart finns det de som gillar Robin och hans låt mest.

Om det är så att de röstar på det de tror ska gå hem är det åt helsike. Man ska rösta på det man tycker mest om anser jag. Sedan får det gå som det går.
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Hoppas Robin gör brakfiasko nu i ESC, åker ut i semi eller blir i botten i finalen så att det på allvar blir snack om att lägga ner internationella juryn
Väldigt synd att önska att det ska gå åt helvete för någon stackars sate bara för att man ska få som man vill.

Det är inget fel på Robin.
Citera
2017-03-12, 10:46
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Robin Bengtsson tror jag inte får många röster från juryn tyvärr, även om jag har mina pengar på honom. Han är för "vanlig" och tråkig, och även om låten är bra så tror jag inte att han får mycket kärlek av juryn.

Se på fan, juryn hade vettig smak i år. 10 gånger pengarna, jo man tackar.

Men hur jämnt var slutresultatet egentligen? Kändes som att alla bidrag fick typ 7-10% av telefonrösterna.

Tror annars att Sverige hamnar trea i Eurovision i år. Bengtssons låt går nog hem samtidigt som scenframträdandet är minnevärt, om än lite pinsamt.
Citera
2017-03-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Med tjock och intetsägande menar du alltså att musiken och låten spelar nada roll. Bara det är mainstream Hötorg framträdande så. Men det är bara Melodifestivalen så det kan kvitta. Synd på rara ärtor bara.

Misstänker att en del bara inte vill att en förortskille med invandrar- och trasslig bakgrund vinner, en "helylle svensk" ska det vara oavsett hur tråkig och vanlig han eller hon är.

Helyllesvensk (obs, ett ord) bryr jag mig inte om för fem öre.Trasslig bakgrund yada yada, det skiter Europa i. Dessutom så har Nano för mycket folk på scen, han skulle få göra om det som gör numret intressant om han hade tävlat i ESC.
Citera
2017-03-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Har DU sett Skam?
Orka se skam. Alldeles för mycket hype just nu. Som den första versionen av iPhone. Enorm hype, men en lur som är så kass på mobil datatrafik att den inte ens släpps i Sverige. Det blir väl som med GoT, man ser det i sträck några år efter att det lagts ner för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in