2017-03-12, 08:51
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suddaminen
Robin Bengtsson låt är i början en sån fruktansvärd rip-off på en annan nutida låt. Tycker det är konstigt att det inte tagits upp än! Har dock totalt glömt vad låten den är rip-off på heter. Hjälp mig någon?

Å Nano är ju så mycket Rag'n Bone Man så det är löjligt!!

Man hittar alltid likheter i många låtar.
Citera
2017-03-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro

Tack! Hittade tack vare dig en artist att verkligen gilla som jag har missat. Jag hänger inte med i musikens värld som förr. Så tack igen.

On topic så blir jag häpen över denna antiklimax till melodifestival vilken jag i år av en slump såg igår, inte varit särskilt intresserad i år (eller på många år).

Och vad får man höra? Jo, en riktigt klassiskt bra låt. En låt med riktig soul. Den borde spridas internationellt så fler får ta del av den.

https://open.spotify.com/track/3mXXkDfLaCN5IaZpHVJPth?context=spotify%3Auser%3Asp otify__sverige%3Aplaylist%3A69qnYfs8T8GNb83mpT0zVg

Släng Hötorgssmaken åt sidan.
Citera
2017-03-12, 09:22
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Tack! Hittade tack vare dig en artist att verkligen gilla som jag har missat. Jag hänger inte med i musikens värld som förr. Så tack igen.

On topic så blir jag häpen över denna antiklimax till melodifestival vilken jag i år av en slump såg igår, inte varit särskilt intresserad i år (eller på många år).

Och vad får man höra? Jo, en riktigt klassiskt bra låt. En låt med riktig soul. Den borde spridas internationellt så fler får ta del av den.

https://open.spotify.com/track/3mXXkDfLaCN5IaZpHVJPth?context=spotify%3Auser%3Asp otify__sverige%3Aplaylist%3A69qnYfs8T8GNb83mpT0zVg

Släng Hötorgssmaken åt sidan.

Så lite så!

Jag lyssnar på BBC2 om dagarna, kan rekommenderas! Trots att det ju är Englands SR är det jävligt bra radio och musik.
Citera
2017-03-12, 09:22
Medlem
Mr.Sounds avatar
Snacka om att ta bort bestämmanderätten från befolkningen, tänk om valet 2018 var samma upplägg? Andra länder får lägga sina röster på de olika partierna innan den röstberättigade delen. Nä, låt oss få bestämma själva vilket bidrag vi vill skicka, ingen jury från div pankaksländer ska ges inflytande bara för att Björkman tror det ger oss bättre chans.

Nästa år kommer jag bojkotta denna tävling. Btw, röstade på Wiktoria.
Senast redigerad av Mr.Sound 2017-03-12 kl. 09:27.
Citera
2017-03-12, 09:25
Medlem
Citat:
Så lite så!

Jag lyssnar på BBC2 om dagarna, kan rekommenderas! Trots att det ju är Englands SR är det jävligt bra radio och musik.
Här ska lyssnas på BBC2! Ska ta upp det gamla musikintresset igen och lyssna mer. Ha en skön söndag.
Citera
2017-03-12, 09:26
Bannlyst
Citat:

Nano är en kopia på Martin Jönsson ( Idolvinnaren) . En kanonröst, lönnfet, viss charm.. men ingen showkille.
Citera
2017-03-12, 09:28
Medlem
Bavaros avatar
Oavsett vem som vann igår, det som gör min dag är att Loreen är borta för evigt och att denna pajasjournalist lider!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/Jd3KP/markus-larsson-den-samsta-finalen-i-modern-tid
Citera
2017-03-12, 09:29
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nano är en kopia på Martin Jönsson ( Idolvinnaren) . En kanonröst, lönnfet, viss charm.. men ingen showkille.

Håller med, grymt bra röst och bra låt, men jag gillade Robins akt bättre!
Citera
2017-03-12, 09:31
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Här ska lyssnas på BBC2! Ska ta upp det gamla musikintresset igen och lyssna mer. Ha en skön söndag.

Tack detsamma. Hoppas du gillar det!
Citera
2017-03-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ha, ha, nä ingen showkille. Men hoppas han får utvecklas och orkar hålla ihop det. Han har en fin framtid framför sig som artist som jag ser det. Skönt med bara musik utan show.
Citera
2017-03-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Snacka om att ta bort bestämmanderätten från befolkningen, tänk om valet 2018 var samma upplägg? Andra länder får lägga sina röster på de olika partierna innan den röstberättigade delen. Nä, låt oss få bestämma själva vilket bidrag vi vill skicka, ingen jury från div pankaksländer ska ges inflytande bara för att Björkman tror det ger oss bättre chans.

Nästa år kommer jag bojkotta denna tävling. Btw, röstade på Wiktoria.
Håller med!
Citera
2017-03-12, 09:58
Medlem
Citat:
Håller med, grymt bra röst och bra låt, men jag gillade Robins akt bättre!
Robin var bra förra året och har också en väldigt och speciell röst, men man ska inte ha röster på gamla meriter tycker jag. Detta sker ofta i denna tävling. Fanns många fler som var bättre än vinnaren i år utan att Robin var kass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in