2017-03-11, 22:21
Medlem
BonerBatmans avatar
Varför vill ni vinna eurovision? Våra skattepengar kan spenderas på bättre sätt. Inte direkt för att jag har något hopp om att våra politiker gör det... Tror Robin kommer lyckas jättebra med att inte vinna eurovision.
Citera
2017-03-11, 22:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinanilsson
Absurt. Men som tidigare nämnts beror det på det stora antalet hjärtröster.

Vadå hur påverkar det antalet röster? Har inte hängt med i mellon så mycket utan bara kollat då jag varit på jobbet som nu
Citera
2017-03-11, 22:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hela upplägget är väldigt konstigt.

På Aftonbladet kunde man rösta på bästa låt, och där varierade det från 1% till 25% (Owe).

Men folkets poäng varierade tydligen mellan 30 och 57. Med så jämnt, så är det ju internationella juryn som avgör allt. Björkman fick som han ville, Dressman vann.
Citera
2017-03-11, 22:22
Medlem
frdks avatar
Pinsamt dålig vinnare.. gick på toan efter 20s in på den.
Fanns inte på kartan att den skulle vinna.. jisses vad är detta?
Citera
2017-03-11, 22:23
Medlem
Pajasen007s avatar
Tacka Christer Björkman för att svenskarna inte fick välja sitt eget bidrag :-)
Det kan ju inte räknas som ett "eget" bidrag om andra länder får styra ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
eh, Hur i hellvete vann inte Statements...?!!

-Najs ändå att en d'n'b låt kom såpass högt-

Men pinsam låg kvalité detta år, asså på hela tåget

alltså.. vafaan... sluta tjata om en flata som inte kan sjunga.. det gick inte att tyda hennes Euphoria i direktsändning. det hördes typ två ord i denna statementslåten..
Hon KAN inte sjunga rent live.. punkt.

Jag kan däremot inte säga emot övrigt du nämner.. Nano bäst bland de medelmåttiga numren.
Citera
Medlem
Total katastrof. Helt fel låt vann. Blir totalt äcklad av mänskligheten. Loreen kvalar sig inte ens vidare till final. Svenska folket vill inte ens ge henne en chans för den internationella juryn. När juryn lägger sina röster blir det helt kaos. Inget land röstar likt något annat, en enda stor smörja. Tondöva tomtenissar hela högen med andra ord. En typisk sexuell popdänga vinner över en fin exotisk jojk med budskap om att förändra världen till en fridfullare plats och sluta kriga. Näedu, det här året blev den största flopp någonsin. Jag vann 2400:- på att Robin vann, men aldrig har jag någonsin varit så besviken över ett mello-resultat som det jag fick bevittna ikväll.

Tack för mig.
Citera
2017-03-11, 22:24
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Imo den bästa var Wiktoria, en sån låt ligger perfekt i tiden och skulle nog klinkat in i Europa enkelt. Men Dressman-Robin vann, så är det med det. Så länge inte Benjamin vann så är det lugnt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hela upplägget är väldigt konstigt.

På Aftonbladet kunde man rösta på bästa låt, och där varierade det från 1% till 25% (Owe).

Men folkets poäng varierade tydligen mellan 30 och 57. Med så jämnt, så är det ju internationella juryn som avgör allt. Björkman fick som han ville, Dressman vann.

Släpp det nu, det är bara melodifestivalen. Robin vann, punkt slut. Verkar betyda mycket för folket hemma i stugorna med tanke på hur mycket känslor som uppstår?
Citera
Medlem
Ganska självklart att Robins låt skulle vinna då den har spelats väldigt mycket på radio senaste veckorna och ärligt talat den enda låt i årets Melodifestival som var någorlunda bra. Kommer lätt att hamna i tio-topp i Eurovision!
Citera
2017-03-11, 22:25
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svagaste vinnarlåten någonsin kan jag tycka. Håller ni med?

Robin Bengtsson vann ju för att han inte var katastrof i internationella juryn och inte katastrof bland svenska rösterna. Detta i kombination gjorde att han vann. Pinsamt låg klass på denna vinnarlåt, har ingenting.
Tycker nog Robin Stjärnbergs låt var några nivåer svagare. Sen den där jäkla bruden... Vad hon nu heter... Hon med gitarren? Även Popular med Eric Saade. För att inte tala om La Voix av flashbacks absoluta älskling, Ernman
Citera
2017-03-11, 22:26
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Fittbjörkman. Internationella röster? Vi ska välja vårt eget bidrag.
Wiktoria och Ace var bäst.
Fel låt vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in