2017-03-11, 22:15
Medlem
vad jobbar christer björkman med de månader mellon inte är igång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Verkligen inte,han kommer få en dålig placering i finalen , om du kollar topp 10 senaste åren hur många låtar har varit som Robin:s då? nej precis.
Ytterst överraskad om han skulle komma topp 10.

Med ESC-kompatibel menar jag få flest röster av internationella juryn, vilket han fick.
Citera
Medlem
När vann senast en riktig popdänga eurovision? Brukar väl oftast vara ballader eller extraordinära scenframträdanden som vinner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Det är dock inte jättevanligt med löparband på scenen.

Nej,men det är någon som kommer sticka ut ändå, som Ukrainas låt förra året, riktigt mäktigt scenspel , någon sådan kommer nog vinna igen.
möjligen någon balkanbalad ,inte sverige iallafall.
Jag menar Frans kom ju fan 5 eller vad det var förra året, var ju ingen superlåt precis,men europa gillar sådan musik
Citera
2017-03-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
alltså Lisa med lägst röster fick 30 poäng och Nano med mest 57.

Absurt. Men som tidigare nämnts beror det på det stora antalet hjärtröster.
Citera
Medlem
drArsMoriendis avatar
Nej, tycker inte om att Robin vann. Gränsfall obscen låt; dessutom tjatig och substanslös refräng.

Robin hamnar på min lista åtminstone under Jon Henrik eller FO&O. Vinnaren borde ärligt talat ha varit Dismissed, inte för HBT-frågan, utan för att det var ett fräscht David Bowie-liknande nummer. Eftersom de inte var uppe på tapeten, skulle Nano definitivt ha vunnit.

Att publikfavoriten röstades ner så hårt av juryn är bisarrt. Efter juryomröstningen skiljer det mer än vad som någonsin kan övertas vid tittarröstningen. Kan man inte bara lägga ner finalen, eftersom det är avgjort vid genrepet?
Citera
Medlem
PlainJanes avatar
Hellre Robin än Nano som vinnare. Men helst Jon Henrik och Aninia! Vi behöver inte bekymra oss om vinst i Kiev iaf.
Citera
2017-03-11, 22:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Svagaste vinnarlåten någonsin kan jag tycka. Håller ni med?

Robin Bengtsson vann ju för att han inte var katastrof i internationella juryn och inte katastrof bland svenska rösterna. Detta i kombination gjorde att han vann. Pinsamt låg klass på denna vinnarlåt, har ingenting.
Citera
2017-03-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svagaste vinnarlåten någonsin kan jag tycka. Håller ni med?

Robin Bengtsson vann ju för att han inte var katastrof i internationella juryn och inte katastrof bland svenska rösterna. Detta i kombination gjorde att han vann. Pinsamt låg klass på denna vinnarlåt, har ingenting.

Nej, Malena Ernman(namn?) och Anna Bergedahl var klasser värre. Finns nog några till som jag inte kommer på. Christer Björkman var ju med något år också och kom tvär sist i Eurovision.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
vad jobbar christer björkman med de månader mellon inte är igång?

Mello.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Vem fick flest röster av svenska folket? Vem kom sist?
Citera
2017-03-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlainJane
Hellre Robin än Nano som vinnare. Men helst Jon Henrik och Aninia! Vi behöver inte bekymra oss om vinst i Kiev iaf.

Fast dom låtarna hade bra budskap. och är saker som faktiskt berör alla människor i världen.
Som Ukrainska låten som vann förra året, var väl om 2:a världskriget eller något? vann garanterat mycket för att den var gripande och människor kunde reflektera med låten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in