2017-03-11, 22:03
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billab0ng
eller så vill svenskarna bara vinna tävlingen helt enkelt.
Ja, det är ju en jättebra idé! Dressmanreklamen kommer gå hem i Europa!

Jag vet att Owe skulle ha kommit typ sist i Europa, men han är den enda med svensk värdighet och musikalitet.

Varför inte skicka en vass låt istället som faktiskt sticker ut, som Hold On?
Citera
2017-03-11, 22:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Usch att mr Grey a la dressman vann... Ett bidrag jag verkligen ogillade.

Hade mycket hellre haft Nano och han vann ju enligt folket.

Glad att det inte blev Wiktoria i alla fall, hon får stå på tillväxt ett par år och lära sig välja låtar hon klarar av utan att skrika.

Jon Henrik blev väl 4:a totalt? Vilken plats kom han på enligt juryn respektive folket?
Citera
2017-03-11, 22:05
Medlem
Lillamig72s avatar
Robin. Bra låt. Bra nummer med snygga och snyggt klädda killar. Hans låt förra året spelades mycket på radion. Och den här med. Han har förtjänat segern tycker jag. Tycker också om att han håller en ganska låg profil.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tråkig vinnare. Kunde dock ha varit ännu värre. Tack var utländska juryn så vann inte svenska folkets favorit, bra jobbat svt i allmänhetens tjänst.

Nu kanske Sverige kan köra med "rösta på oss så betalar du bara halva priset"?

Robin Dressman ska alltså representera Sverige i 2017 års eurovision. Vi lär hamna bland de sista i finalen sen.

Förstår inte att det här gick hem, låten/uppträdandet har ju inget speciellt. Okej att den gick till final, men vinna?

Grattis Robin, du vann inte min röst eller svenska folkets röst men i den här demokratin behöver man tydligen inte få flest riktiga röster.

Hoppas verkligen vi gör det. Det skulle vara alla tiders om Sverige inte ens kom fram från semi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Nano fick ju flest utav Sveriges röster, 57 jämfört mot Robins 51 (eller var det 50?).

Måste även fråga, EUROvision song contest, EURO...? Vad i hela helvete gör ISreal, Armenien och Australien på denna lista?? Ställer mig samma fråga varje år. Förstår fortfarande inte.

Robin är bra, men Nano va bäst! Hold on, en blandning mellan riktig, modern popmusik och något som går hem hos folket i allmänhet.

99% av bidragen är någon billig schlagerskit som spelas på radion 1 vecka och sedan glöms bort, typiskt mello-anda. Nano håller en helt annan klass.
Håller med om precis allt, du uttrycker det så mycket bättre bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Glad att det inte blev Wiktoria i alla fall, hon får stå på tillväxt ett par år och lära sig välja låtar hon klarar av utan att skrika.

Jon Henrik blev väl 4:a totalt? Vilken plats kom han på enligt juryn respektive folket?

Kom väl 4a både för juryn och för folket?
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Fast denna gång gjorde det ju ingen skillnads, både folket och juryn ville ha Robin.
Nej... Förstod du inte vad som hände?
Citera
2017-03-11, 22:06
Medlem
Hunden007s avatar
alltså Lisa med lägst röster fick 30 poäng och Nano med mest 57.
Citera
2017-03-11, 22:06
Avslutad
Robins låt var ju värdelös
Citera
2017-03-11, 22:07
Avstängd
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Nej Jon henrik blev 3:a Tittarna 4:e plats och 4:e plats juryn
Citera
Medlem
halvljuss avatar
Hade kunnat sätta min högra pungkula på att Jon-Henrik skulle vinna. Trist att en Måns Zelmerlöv-kopia gick till ESC. Han vann enbart på grund av sitt utseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, det är ju en jättebra idé! Dressmanreklamen kommer gå hem i Europa!

Jag vet att Owe skulle ha kommit typ sist i Europa, men han är den enda med svensk värdighet och musikalitet.

Varför inte skicka en vass låt istället som faktiskt sticker ut, som Hold On?

Ja, med tanke på att denna skitlåten som bara försvinner i mängden vann så hade det ju faktiskt varit roligare om owe vunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in