2017-03-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om cykeln låg där 02.45 bör väl rimligtvis P i såfall varit i närheten och kunna se en bil passera då också, i fall det nu skulle vara han och telefonsamtalen är påhittade ut efter tiden när han möjligtvis kunnat bli sedd och ev igenkänd? Det låter lite långsökt att han skulle hittat på något som är möjligt att kontrollera exakt på tid när han kan ha observerats om det nu skulle ha varit han som är GM.

Var P befinner sig 02.45 vet ingen med säkerhet, enligt vittnen dyker han upp 00.40 på Kramm, enligt hans egna uppgifter kör han tre gånger till Evas föräldrahem mellan 00.30 och 1.30, kl 1.00 skjutsar han en kompis hem. 1.30 ska han gått och lagt sig, enligt egen uppgift. Som Pudelfrillan skrev finns det gott om utrymme för att arrangera brottsplatsen, han kan ha varit klar långt innan 02.40 men också återvänt flera timmar efter det.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-11 kl. 17:57.
Citera
2017-03-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, hur trolig tycker du att den är?

Det beror på...Eva kan ha sett en skum snubbe på vägen, passerat och frågat vad han skulle ha sin långa kniv till...om han skulle skära hästar med den, och så surnade han till...allt är möjligt, även din teori är fullt möjlig!

Citat:
Ja det är möjligt men nu var ju en av hästarnas ägare på plats i hagen redan tidigt på lördagsmorgonen, endast 8-9 timmar efter mordet och hade hästarna varit skadade eller betett sig konstigt så hade hon garanterat märkt det. Vi kan stryka hästskändar-teorin.

I alla fall kanske hästskändarteorin om att hästarna skulle ha varit vittne till att Eva blev attackerad...hästar är känsliga djur som är fästa vid personerna som sköter om dom!

Citat:
Ja när 4 vittnen säger samma sak så måste ju slutsatsen bli att cykeln faktiskt var röd, med reservation för viss nyansskillnad möjligen. Hade det endast varit 1 eller 2 vittnen hade det förmodligen varit mer osäkert.

Duktiga vittnen detta!

Citat:
Nej det kan jag inte tänka mig, men nu tycker jag att det börjar bli dags att göra det.
P-A J måste bara lämna ett nytt DNA-prov först.

Det är verkligen dags nu!

Citat:
Ny och ny GM, denne NG har väl alltid varit misstänkt av många att vara GM. Han var ju en av dom 4 ungdomarna som var med och campade vid mordtillfället men den enda överlevande.

Det är ju samma sak med PAJ..som väninnan Pia sa i programmet, att hon direkt misstänkte PAJ, "vad har han nu gjort?"
Citera
2017-03-11, 18:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jo, jag tror att hästarna skulle fattat att det varit något katastrofalt på gång om dom sett Eva blivit angripen, eftersom dom kände henne!
Som jag tolkar det hela så har kniven först använts i samband med att GM hinner ifatt Eva som försöker fly och springa hemåt, släpspåren in i skogsdungen ska ha varit en bit upp på Långbacken och med tanke på att det var skog på bägge sidor om vägen så tror jag inte att hästarna hade någon sikt upp i backen. Möjligen att dom hann uppfatta höga röster och handgemänget som bör ha startat någonstans nere vid parkeringen där Långbacken har sin början, ungefär mitt emot hästhagen.
Citera
2017-03-11, 18:29
Medlem
Citat:
Som jag tolkar det hela så har kniven först använts i samband med att GM hinner ifatt Eva som försöker fly och springa hemåt, släpspåren in i skogsdungen ska ha varit en bit upp på Långbacken och med tanke på att det var skog på bägge sidor om vägen så tror jag inte att hästarna hade någon sikt upp i backen. Möjligen att dom hann uppfatta höga röster och handgemänget som bör ha startat någonstans nere vid parkeringen där Långbacken har sin början, ungefär mitt emot hästhagen.

Undrar om Eva skulle ha reagerat negativt och sagt vad hon tyckte, om hon sett en tjuvjägare på vägen som just hade knivmördat något djur? I Caroline Stenvall-fallet var det väl något liknande, även om det inte hade med djur att göra. Eva var ju djurvän men jag vet ju inte "hur mycket" djurvän hon var.
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-11 kl. 18:32.
Citera
2017-03-11, 18:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Undrar om Eva skulle ha reagerat negativt och sagt vad hon tyckte, om hon sett en tjuvjägare på vägen som just hade knivmördat något djur? I Caroline Stenvall-fallet var det väl något liknande, även om det inte hade med djur att göra. Eva var ju djurvän men jag vet ju inte "hur mycket" djurvän hon var.

Det beror kanske på, men om det hade gällt hennes hästar så hade hon garanterat reagerat och sagt något.

Vad skulle det vara för djur som denne tjuvjägare hade knivmördat menar du? det fanns ju bara hästarna i närheten, eller tror du han hade sprungit ifatt en räv, knivmördat den och nu kom bärandes på den när han plötsligt mötte Eva på vägen?
Citera
2017-03-11, 18:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det beror på...Eva kan ha sett en skum snubbe på vägen, passerat och frågat vad han skulle ha sin långa kniv till...om han skulle skära hästar med den, och så surnade han till...

Hur många ensamma kvinnor som möter en skum snubbe med en lång kniv i handen på en kolsvart grusväg, sent en fredagskväll skulle fråga honom vad han skulle ha sin långa kniv till?
En sådan sjuk konversation går inte ens att återfinna i en B-skräckis...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-11 kl. 18:57.
Citera
2017-03-11, 19:12
Medlem
Citat:
Det beror kanske på, men om det hade gällt hennes hästar så hade hon garanterat reagerat och sagt något.

Det är verkligen mycket förståeligt tycker jag!

Citat:
Vad skulle det vara för djur som denne tjuvjägare hade knivmördat menar du? det fanns ju bara hästarna i närheten, eller tror du han hade sprungit ifatt en räv, knivmördat den och nu kom bärandes på den när han plötsligt mötte Eva på vägen?

Det var på natten då många djur är ute, finns/fanns det många skogsfåglar i området...fasaner?

Citat:
Hur många ensamma kvinnor som möter en skum snubbe med en lång kniv i handen på en kolsvart grusväg, sent en fredagskväll skulle fråga honom vad han skulle ha sin långa kniv till?

Hon kanske reagerade instinktivt och tänkte på hästarnas säkerhet?

Citat:
En sådan sjuk konversation går inte ens att återfinna i en B-skräckis...

Ingenting är omöjligt hur knäppt det än är, vem trodde t.ex. innan Knutby-fallet att något sådant skulle kunna inträffa?

ALLA mordteorier kring Eva och Laban är märkliga enligt mig, och PAJs eventuella anledning till att mörda henne är så oerhört grotesk, att ge sig ut för att mörda henne efter så lång betänketid t.ex....dom var ju inget kärlekspar heller, fanns bara i hans skalle.. Det är ju om han ville hämnas på systern för något och tog fel i mörkret....fast å andra sidan visste han ju att det var Eva som hade med sig Laban på kvällen...
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-11 kl. 19:15.
Citera
2017-03-11, 19:21
Medlem
Sinclairs avatar
Kanske något offtopic. Men det var månader sedan jag såg denna tråd senast - och ni diskuterar fortfarande exakt samma saker. Bara förundrad.
Citera
2017-03-11, 19:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ingenting är omöjligt hur knäppt det än är, vem trodde t.ex. innan Knutby-fallet att något sådant skulle kunna inträffa?
I Knutbyfallet fanns det inga kopplingar mellan polisen och sekten, så där gick det ju ganska snabbt att reda ut hur mordet hade gått till.
Citera
2017-03-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Kanske något offtopic. Men det var månader sedan jag såg denna tråd senast - och ni diskuterar fortfarande exakt samma saker. Bara förundrad.

Kom med någon teori som du tror på också, du kanske tror på PAJ-teorin och att det inte finns någon annan möjlig teori?
Citera
2017-03-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
I Knutbyfallet fanns det inga kopplingar mellan polisen och sekten, så där gick det ju ganska snabbt att reda ut hur mordet hade gått till.

Hade någon sagt, innan det fallet hände, att det skulle kunna hända, så hade alla tyckt det var för långsökt...ingenting är omöjligt, så hästskändarteorin är visserligen långsökt när det inte fanns några spår i hästhagen, men inte 100% omöjlig! Alla teorier om det här fallet är långsökta, helt långsökt att någon skulle kunna hugga kniven dussinet gånger i Eva och Laban så där på en mörk skogsväg i den hålan, men det hände tyvärr ändå.
Citera
2017-03-11, 19:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
...ingenting är omöjligt, så hästskändarteorin är visserligen långsökt när det inte fanns några spår i hästhagen, men inte 100% omöjlig!
Att det dyker upp udda teorier ibland är kanske inte så ovanligt. Problemet är ju om det stämmer som du skrev, att just "hästskändarteorin" har levt vidare hos Kramforspolisen i 18 år. Det här kan ju helt klart ha försämrat möjligheterna att klara upp brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in