Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Livvakten säger ju att en del av miljonen är lön, då är det väl bara ringa skatteverket och fråga om Mååååna betalat in sociala/arbetsgivaravgifter. Har hon inte gjort det så borde ju skatteverker inleda nån typ av granskning och då kommer dom säkert undersöka vars dom 3 miljonerna kommer ifrån.
I helvete det är lön, men varför inte ta tillfället i akt att blåsa Mona och bli av med skulden?
Mona har ju sagt offentligt att det är lön, så hon får stå sitt kast, när hon ger sig i lag med en dubiös latino. Karln är gift, och har en fru, så jag tror inte att han ligger med Mona. Driften efter pengar är starkare än sexualdriften bland typer som Labbe.
Jag tror det är enkelt och ganska pinsamt nu i efterhand. De ville bli rika och har drabbats av hemnetsknarkande, avundsjuka på andra rika sossar de umgås med, och av att alla andra gynnats av att de klev på tåget i tid, med stigande bostadspriser.
De ville bli rika snabbt och ta igen att de vara sopor som inte köpte bra bostäder när det begav sig. Det var ballt att bo i radhus som sosse på 80-talet, men då kostade en fin villa inte mycket mer. Radhuset var inte värt mycket pengar i relation till annat, när Mona och Bosse sålde det.
Labbe drog lön utan att vara på jobbet. Därför kallades han för spöket. Labbe utnyttjade sin tid till att renovera ett hus och sålde det han hade i Huddinge med vinst. Ingenting att vara stolt över på en stigande bostadsmarknad, eller tro att man kan göra snabba pengar på bostadsmarknaden med ett knasigt objekt som bostadsrätten i Saltsjöbaden.
Jag tror de hade en plan att bli rika på att flippa hus. Det är lukrativt för de personer som vet hur man gör och kan bygg. Dessa pajasar var så säkra på att lyckas att Labbe unnade sig vinsterna i förskott.
När jag tänker på Mona Sahlin och alla hennes möjligheter, så inser jag att livet kompenserar. Det finns en utjämningsfaktor av naturen given, som inte ens sossarna rår på.
Det är inte meningen att Mona och Labbe ska bli rika på andras bekostnad, för i det där med att flippa hus krävs kunskaper om rätt objekt, och rätta bankkontakter. Utan en känsla för vad som är rätt och fel, så går det inte att lyckas med några affärer på lång sikt.