2017-03-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Det där tror jag faktiskt på! +1 på den, verkar helt frånkopplade från verkligheten båda 2.
Om du menar att de tycker sig vara ovanför andra, ja.
Citera
2017-03-05, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det vore väl inte helt etiskt att vara direkt involverad om hon har en granskarroll? Det är ju som att Jan Emanuel skulle utvärdera behandlungsprogram medan han själv driver HVB hem?

Fast det här med HVB-hem, hur realistiskt är det egentligen ? Måste det inte finnas någon tillståndsplikt för det och och att bostaden ska uppfylla vissa krav ?
Ett HVB-hem blir ju en slags näringsverksamhet och då säger ju Skatteverket att det är en näringsfastighet.

Det är en privatbostad och byggt som en sådan, ska man ställa in en hel massa våningssängar mm ? Hur är det med antalet toaletter och duschar ? BRF har ju en del att säga till om här, att bostaden antagligen bara får användas som privatbostad. I och för sig så finns det ju tex folk som driver hårsalonger och liknande i samma miljöer, men man kan ju säga att huvudsyftet är att det ska vara en privatbostad.

Det är ju en viss risk med att driva HVB-hem, i och med att man kan få några riktiga rötägg till ungdomar som bara förstör och ställer till med jävelskap. Det kan ju kosta hur mycket som helst, och knappast något som F-Bolagen vill ersätta. Förstör de mycket så kan man ju vara tvungen att utrymma stället och renovera och får dessutom ett inkomstbortfall. Dessutom så har man en rätt så stor kostnad för de anställda i ett HVB-hem.
Citera
2017-03-05, 02:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Fast det här med HVB-hem, hur realistiskt är det egentligen ? Måste det inte finnas någon tillståndsplikt för det och och att bostaden ska uppfylla vissa krav ?
Ett HVB-hem blir ju en slags näringsverksamhet och då säger ju Skatteverket att det är en näringsfastighet.

Det är en privatbostad och byggt som en sådan, ska man ställa in en hel massa våningssängar mm ? Hur är det med antalet toaletter och duschar ? BRF har ju en del att säga till om här, att bostaden antagligen bara får användas som privatbostad. I och för sig så finns det ju tex folk som driver hårsalonger och liknande i samma miljöer, men man kan ju säga att huvudsyftet är att det ska vara en privatbostad.

Det är ju en viss risk med att driva HVB-hem, i och med att man kan få några riktiga rötägg till ungdomar som bara förstör och ställer till med jävelskap. Det kan ju kosta hur mycket som helst, och knappast något som F-Bolagen vill ersätta. Förstör de mycket så kan man ju vara tvungen att utrymma stället och renovera och får dessutom ett inkomstbortfall. Dessutom så har man en rätt så stor kostnad för de anställda i ett HVB-hem.

Glöm inte att personalen på HVB hem ska ha speciell utbildning nuförtiden också. Det du säger stämmer men hade Mona och Hernando någon sådan ide så hade dylikt varit petitesser. De hade antagligen ansett att sådant inte behövs om man känner den och den på Socialstyrelsen. Men det kanske inte var avsett som HVB hem hursomhelst utan som ett akutboende eller liknande? Kommunerna placerar ju folk på hotell ibland, alltså att man avsåg sådana som inte har direkt vård-och tillsynsbehov och dem man hyr ut till kan isåfall också vara kommuner som direkt avtalspart. Och det används ju förvisso i såfall som privatbostad i tredjehandsuthyrningen kommunen gör men sublokationen i sig kanske ändå inte godkänns av BRFen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 02:39.
Citera
2017-03-05, 09:58
Medlem
I likhet med Maud Olofsson saknar Mona Sahlin all utbildning
och båda har varit lika ovarsamma att handskas med ekonomin.
Ett fundamentalt fel alla gör som saknar en högre utbildning
är att man tappar respekten och proportionen av pengars värde.
Citera
2017-03-05, 10:23
Medlem
Mogrens avatar
Och som vanligt när det gäller Mona och hennes skumma affärer undrar man: Vad säger Bosse om saken?
Citera
2017-03-05, 10:40
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Och som vanligt när det gäller Mona och hennes skumma affärer undrar man: Vad säger Bosse om saken?
Bosse hade väl både dricka- och spelaproblem. Gissar att han inte säger någonting inifrån sin lyckobubbla.

Frågan är väl vad Stefan Löfve'n säger. Han avkräver ju ständigt SD ledare ansvar för vad tidigare SD-are gjort och sagt (blodtörstiga barnätande nazizter). "Alltså, Stefan Löfve'n hur kommenterar du det faktum att tidigare S topppolitikern Mona Sahlin återigen ertappas med olagligheter, kanske med risk för rikets säkerhet"?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-03-05 kl. 11:37.
Citera
2017-03-05, 12:01
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Substanz
Utpressning av Mona är det inte. Det som är gjort har gjorts av båda ihop. Sen kan jag bara sia om hur mycket suget i HLS blick kan driva hennes omdöme än mer på fall...

Fast att det "suget" är värt 3 msek känns inte trovärdigt.

Vad har förmått mona att ge labbe och hans fru (de är gifta så hans tillgångar tillhör båda) 3 msek samt falska intyg?

Jag kan inte komma på nåt annat än en rejäl utpressning.
Citera
2017-03-05, 12:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Fast att det "suget" är värt 3 msek känns inte trovärdigt.

Vad har förmått mona att ge labbe och hans fru (de är gifta så hans tillgångar tillhör båda) 3 msek samt falska intyg?

Jag kan inte komma på nåt annat än en rejäl utpressning.
Fast det faller helt när man tänker på hur Mona uttalar sig om Labbe.
"Han är en nära vän, jag känner både honom och hans fru"
"Han är min bästa vän"
“Han måste få anställning ihop med mig annars tar jag inte jobbet"
"Han måste få högre lön, jag kan gå ner 25% i lön bara han får den istället"

Nej det är väl självklart att de har Firma Ruffel & Båg ihop.

Bosse, han sitter i sunkiga kvarten i Enskede förutom när han går in på speldisken.
Citera
2017-03-05, 13:15
Medlem
Har Mååna pengar till böterna och Brottsofferfonden eller hamnar det hos KFM?

Sedan ska hon väl betala advokatens arvode också, eller görs det upp på annat sätt.
Kan man tänka sig Claes Borgström och Mååna Sahlin guppandes i en säng. Hemska tanke, ursäkta.
Citera
2017-03-05, 14:28
Medlem
Merwinnas avatar
Är det någon som VET om livvakten var/är Mona Sahlins gigolo..? Det känns som att alla vanliga tidningar går som katten kring het gröt i den frågan. Som att de vill antyda att det var så men inte skriva det rakt ut, så att de kan bli anmälda för förtal.

För så mycket är uppenbart för mig, som att hon är (eller varit) förälskad i honom. Så här totalt fnoskiga saker gör man inte för någon annan annars, inte när man har så mycket att förlora som Sahlin. Och jag har svårt att tro att man gör det för någon som man bara svärmar för också, om han är gift/i förhållande med en annan kvinna som också får del av pengarna. Sahlinskan måste ha fått NÅGOT i ersättning, och han måste ha lyckats intala henne att han och hans fru inte hade något sexliv längre, att han bara stannade för barnens skull, att frun inte förstod honom... eller liknande. Den vanliga visan. Annars tänker man ju "what is good for the goose is good for the gander" (eller omvänt här då)...
Citera
2017-03-05, 14:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
On någon har vägarna förbi Skatteverket i morgon, kan denne väl kolla upp vad Labbe taxerat för de senaste åren. Han har inte skyddad identitet, så det är inga problem

Om någon kommer in med en låneansökan som vida överstiger tidigare års betalningskraft, så förutsätter jag att det krävs extra bra referenser. Ett Sahlin-intyg exempelvis.
Citera
2017-03-05, 16:00
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det någon som VET om livvakten var/är Mona Sahlins gigolo..? Det känns som att alla vanliga tidningar går som katten kring het gröt i den frågan. Som att de vill antyda att det var så men inte skriva det rakt ut, så att de kan bli anmälda för förtal.

För så mycket är uppenbart för mig, som att hon är (eller varit) förälskad i honom. Så här totalt fnoskiga saker gör man inte för någon annan annars, inte när man har så mycket att förlora som Sahlin. Och jag har svårt att tro att man gör det för någon som man bara svärmar för också, om han är gift/i förhållande med en annan kvinna som också får del av pengarna. Sahlinskan måste ha fått NÅGOT i ersättning, och han måste ha lyckats intala henne att han och hans fru inte hade något sexliv längre, att han bara stannade för barnens skull, att frun inte förstod honom... eller liknande. Den vanliga visan. Annars tänker man ju "what is good for the goose is good for the gander" (eller omvänt här då)...

Jag var också övertygad tidigare. Men nu har jag ju fått reda på att livvakten är relativt nygift och precis flyttat in tillsammans. Det gör att jag inte tror på det spåret längre. Det verkar mer vara skumma affärer i gör ingen. Sedan Monas kommentar "får man inte låna ut pengar till sina vänner?"Nä man får väl inte det om det handlar om sådana summor? Sanningen kommer så småningom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in