2017-03-05, 19:01
Medlem
Är Måna hotellstäderska där bör man gömma allt som har ett värde. Värst vore om Måna själv hade huvudnyckel till både rum och eventuellt kassaskåp?
Citera
2017-03-05, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Fast det här med HVB-hem, hur realistiskt är det egentligen ? Måste det inte finnas någon tillståndsplikt för det och och att bostaden ska uppfylla vissa krav ?
Ett HVB-hem blir ju en slags näringsverksamhet och då säger ju Skatteverket att det är en näringsfastighet.

Det är en privatbostad och byggt som en sådan, ska man ställa in en hel massa våningssängar mm ? Hur är det med antalet toaletter och duschar ? BRF har ju en del att säga till om här, att bostaden antagligen bara får användas som privatbostad. I och för sig så finns det ju tex folk som driver hårsalonger och liknande i samma miljöer, men man kan ju säga att huvudsyftet är att det ska vara en privatbostad.

Det är ju en viss risk med att driva HVB-hem, i och med att man kan få några riktiga rötägg till ungdomar som bara förstör och ställer till med jävelskap. Det kan ju kosta hur mycket som helst, och knappast något som F-Bolagen vill ersätta. Förstör de mycket så kan man ju vara tvungen att utrymma stället och renovera och får dessutom ett inkomstbortfall. Dessutom så har man en rätt så stor kostnad för de anställda i ett HVB-hem.

Ett HVB-hem el dyl hade passat bättre på hotellet i Hultsfred där Mona tydligen extraknäckt.

Vad gäller det ekonomiska spekulerar jag så här:
Om Monas man var spel- och alkoholberoende kan hon ha velat föra undan sina pengar ur hans kontroll för att slippa dela vid skilsmässan. Inte av snålhet utan av krass överlevnadsinstinkt. Hur skulle hon annars få råd att köpa ett boende i Stockholm som uppfyller hennes säkerhetskrav. Hur skulle hon göra det? Genom att föra över pengarna till sin bästa vän ser hon en möjligt utväg ur ett destruktivt förhållande. Bostaden var rimligen tänkt för henne, oavsett ev sexuell relation dem emellan.
Citera
2017-03-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Ett HVB-hem el dyl hade passat bättre på hotellet i Hultsfred där Mona tydligen extraknäckt.

Vad gäller det ekonomiska spekulerar jag så här:
Om Monas man var spel- och alkoholberoende kan hon ha velat föra undan sina pengar ur hans kontroll för att slippa dela vid skilsmässan. Inte av snålhet utan av krass överlevnadsinstinkt. Hur skulle hon annars få råd att köpa ett boende i Stockholm som uppfyller hennes säkerhetskrav. Hur skulle hon göra det? Genom att föra över pengarna till sin bästa vän ser hon en möjligt utväg ur ett destruktivt förhållande. Bostaden var rimligen tänkt för henne, oavsett ev sexuell relation dem emellan.
Nu var det väl så att Toyboy köpte en dyr sportbil för Månas pengar och vad han gjort med resten vet nog bara han och frugan? Klart att livräddarens fru är involverad och hon behöver ju inte vara direkt svartsjuk då Sahlin liknar mer en hackspett än människa.
Citera
2017-03-05, 19:10
Medlem
Såg ett kollage med bilder någonstans idag men har glömt var. På en av bilderna såg Måna enormt fyllplufsig och sliten ut. Skinnet var helt fladdrigt och påsarna hängde nere vid näsroten. Ögonspringorna var glansiga och smalare än vanligt och inte ens hånleendet fanns med på bilden. Synd att jag är så dålig på länkning då den skulle passa bra in här.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-03-05 kl. 19:13.
Citera
2017-03-05, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu var det väl så att Toyboy köpte en dyr sportbil för Månas pengar och vad han gjort med resten vet nog bara han och frugan? Klart att livräddarens fru är involverad och hon behöver ju inte vara direkt svartsjuk då Sahlin liknar mer en hackspett än människa.

Möjligt, men vi vet inte än så flera scenarier är tänkbara. Även sådana som involverar svarta pengar. Är för egen del mest intresserad av vad som fått Mona att agera så här och söker rimliga förklaringar.
Citera
2017-03-05, 23:10
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Såg ett kollage med bilder någonstans idag men har glömt var. På en av bilderna såg Måna enormt fyllplufsig och sliten ut. Skinnet var helt fladdrigt och påsarna hängde nere vid näsroten. Ögonspringorna var glansiga och smalare än vanligt och inte ens hånleendet fanns med på bilden. Synd att jag är så dålig på länkning då den skulle passa bra in här.

Man kan väl inte se sig mätt på henne ???

https://www.facebook.com/search/str/Hernando%2BLabbe/keywords_top
Citera
2017-03-06, 10:57
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Bo Sahlin. Han anges alltså vara gift på ratsit, men på merinfo.se uppges han samtidigt vara skriven på en adress i Enskededalen som är 40 m2 stor. Jag håller för otroligt att där också lever ett före detta statsråd. Det vore minst förnedrande för honom och hans barn om Mona (eller han själv) kunde klargöra att de faktiskt är separerade.
Citera
2017-03-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Livvakten säger ju att en del av miljonen är lön, då är det väl bara ringa skatteverket och fråga om Mååååna betalat in sociala/arbetsgivaravgifter. Har hon inte gjort det så borde ju skatteverker inleda nån typ av granskning och då kommer dom säkert undersöka vars dom 3 miljonerna kommer ifrån.

I helvete det är lön, men varför inte ta tillfället i akt att blåsa Mona och bli av med skulden?

Mona har ju sagt offentligt att det är lön, så hon får stå sitt kast, när hon ger sig i lag med en dubiös latino. Karln är gift, och har en fru, så jag tror inte att han ligger med Mona. Driften efter pengar är starkare än sexualdriften bland typer som Labbe.

Jag tror det är enkelt och ganska pinsamt nu i efterhand. De ville bli rika och har drabbats av hemnetsknarkande, avundsjuka på andra rika sossar de umgås med, och av att alla andra gynnats av att de klev på tåget i tid, med stigande bostadspriser.

De ville bli rika snabbt och ta igen att de vara sopor som inte köpte bra bostäder när det begav sig. Det var ballt att bo i radhus som sosse på 80-talet, men då kostade en fin villa inte mycket mer. Radhuset var inte värt mycket pengar i relation till annat, när Mona och Bosse sålde det.

Labbe drog lön utan att vara på jobbet. Därför kallades han för spöket. Labbe utnyttjade sin tid till att renovera ett hus och sålde det han hade i Huddinge med vinst. Ingenting att vara stolt över på en stigande bostadsmarknad, eller tro att man kan göra snabba pengar på bostadsmarknaden med ett knasigt objekt som bostadsrätten i Saltsjöbaden.

Jag tror de hade en plan att bli rika på att flippa hus. Det är lukrativt för de personer som vet hur man gör och kan bygg. Dessa pajasar var så säkra på att lyckas att Labbe unnade sig vinsterna i förskott.

När jag tänker på Mona Sahlin och alla hennes möjligheter, så inser jag att livet kompenserar. Det finns en utjämningsfaktor av naturen given, som inte ens sossarna rår på.

Det är inte meningen att Mona och Labbe ska bli rika på andras bekostnad, för i det där med att flippa hus krävs kunskaper om rätt objekt, och rätta bankkontakter. Utan en känsla för vad som är rätt och fel, så går det inte att lyckas med några affärer på lång sikt.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-03-06 kl. 11:58.
Citera
2017-03-09, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var ballt att bo i radhus som sosse på 80-talet, men då kostade en fin villa inte mycket mer. Radhuset var inte värt mycket pengar i relation till annat, när Mona och Bosse sålde det.

Det var både fint och bra att bo i radhus. En anledning till att köpa radhus var att allting var färdigt med lån och alla legala papper var fixade. Och ett fixt inflyttningsdatum. Det var mer vanskligt att köpa eller bygga villa. Skulle man bygga tog det ibland avsevärd tid att få bygglov, VA/EL-anslutning mm.

En stor anledning att vilja bo i radhus hade att göra med att värmekostnaden blev kanske hälften emot att bo i villa, och då på den tiden var värmekostnaden mycket stor. Dessutom anslöts många radhus på den tiden till fjärrvärme, medans villaägarna fick ibland betala skyhöga anslutningsavgifter till fjärrvärmen.

Jag gissar att det så småningom återigen blir populärt med radhus.

Citat:
Jag tror de hade en plan att bli rika på att flippa hus. Det är lukrativt för de personer som vet hur man gör och kan bygg. Dessa pajasar var så säkra på att lyckas att Labbe unnade sig vinsterna i förskott.

Jo, karln verkar ju vara en amatör, om det varit allvar med att hålla på att fixa hus, borde han haft en bättre och stadigare pengakran än Mona Sahlin. Och tex fyra pickupbilar, eller skåpbilar, och garaget fullt av byggmaterial, och inte springa på gym hela tiden och bränna pengar på hårgele' och sportbilar.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej det är väl självklart att de har Firma Ruffel & Båg ihop.

Ja, något skumt är det ju, lögnerna verkar ju mycket genomskinliga - Om man tänker sig att de här två Åsa-Nisse/Jönssonligan-figurerna kan räkna någorlunda så kan ju det ligga mycket mera beräkning bakom det hela. Tex Sahlins pengar kan som sagt var skickats utomlands via Labbe', men det är ju en hel massa osäkerhetsfaktorer i detta att schabbla med pengatransaktioner i utlandet. Inköp av tex kokain är ju en lämplig möjlighet eftersom det säkert finns gott om kanaler och kranar att köpa av i tex Chile, och säkert billigt också. Återstår förstås om hur och var man gömmer de svarta pengarna någonstans.

Men då är det ju bättre av avyttra kokainet i andra länder än i Sverige, eller åtminstone i någon annan stad än i Stockholm. Labbe'-typerna vill nog hålla sådana affärer på avstånd ifrån både regeringskansliet, Polisen och familjen, så då är det bra att göra affärerna på annan ort. Kokain betalar ju sig bra jämfört med tex marijuana.. Tänk er Claes Borgström hög på kokain - det skulle väl vara kul

Det vore ju intressant att veta om de här bägge tomtarna reste ofta och mycket och vart ?

Idag fyller Mona Sahlin 60 år - Undrar om hur hon firar detta då ?
Citera
2017-03-09, 07:34
Medlem
Citat:
I helvete det är lön, men varför inte ta tillfället i akt att blåsa Mona och bli av med skulden?

Mona har ju sagt offentligt att det är lön, så hon får stå sitt kast, när hon ger sig i lag med en dubiös latino. Karln är gift, och har en fru, så jag tror inte att han ligger med Mona. Driften efter pengar är starkare än sexualdriften bland typer som Labbe.

Jag tror det är enkelt och ganska pinsamt nu i efterhand. De ville bli rika och har drabbats av hemnetsknarkande, avundsjuka på andra rika sossar de umgås med, och av att alla andra gynnats av att de klev på tåget i tid, med stigande bostadspriser.

De ville bli rika snabbt och ta igen att de vara sopor som inte köpte bra bostäder när det begav sig. Det var ballt att bo i radhus som sosse på 80-talet, men då kostade en fin villa inte mycket mer. Radhuset var inte värt mycket pengar i relation till annat, när Mona och Bosse sålde det.

Labbe drog lön utan att vara på jobbet. Därför kallades han för spöket. Labbe utnyttjade sin tid till att renovera ett hus och sålde det han hade i Huddinge med vinst. Ingenting att vara stolt över på en stigande bostadsmarknad, eller tro att man kan göra snabba pengar på bostadsmarknaden med ett knasigt objekt som bostadsrätten i Saltsjöbaden.

När jag tänker på Mona Sahlin och alla hennes möjligheter, så inser jag att livet kompenserar. Det finns en utjämningsfaktor av naturen given, som inte ens sossarna rår på.

Det är inte meningen att Mona och Labbe ska bli rika på andras bekostnad, för i det där med att flippa hus krävs kunskaper om rätt objekt, och rätta bankkontakter. Utan en känsla för vad som är rätt och fel, så går det inte att lyckas med några affärer på lång sikt.

Intressant teori, kan ligga något i det du skriver!
Mona hoppades på snabba pengar men räknade inte med att Labbe skulle lyxa upp alla pengar istället för att lägga det på deras husbusiness.
Citera
2017-03-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Intressant teori, kan ligga något i det du skriver!
Mona hoppades på snabba pengar men räknade inte med att Labbe skulle lyxa upp alla pengar istället för att lägga det på deras husbusiness.

Snabba pengar, nja Solsidan som objekt är väl inget sådant objekt som kan omsättas snabbt, Men visst kan de ha lagt upp en plan ihop med någon bankkontakt att tillsammans överföra banklånet till ett annat konto än dödsboets, och isåfall komma åt lejonparten av lånepengarna.

Får väl se nu då den 19e Mars om KFM begärt utmätning av pension ? 14 månader på existensminimum
Om KFM kräver in böterna också så blir det väl ytterligare 4-5 månader,

Är det någon tidning som har skrivit om 60-årsfirandet tro ?
Citera
2017-03-11, 22:58
Medlem
Märkligt att inte skattemyndigheten intresserar sig för de 3 miljonerna. Var kom de ifrån?? Som labbe sa till polisen i förhör var en del lån o en del lön från Mona. Var är löneuppgiften och de sociala avgifterna??.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in