Är det någon som vet var kärringen tar vägen? Skall hon och gubben gå skilda vägar? Har hon någon liten gambian som lurar i "busken"?
Hittade en bra sida med citat av det idiot-kärringen vräkt ur sig. Jag trodde tidigare det var ont förtal. Men hon har verkligen sagt dessa idiotier:
(källa:
http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin)
Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet. Det ska räknas som ett plus att ha en annan etnisk bakgrund än den svenska.
Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.
Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
Mona Sahlin i P1-morgon i Sveriges Radio P1 den 17 maj 2001.
Min uppfattning är att alla som bor i Sverige är svenskar – därför att vi bor här, därför att vi andas alla samma luft, för att vi är alla del av samhället.
Statsrådet Mona Sahlin svarar på frågan "Känner du dig svensk?" i GT den 6 juni 2001. Hämtat via Presstext.
Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.
Turkiska ungdomsförbundets blogg Intervjun del 1 Intervjun del 2Intervjun del 3 Tidningen Euroturk 2002.
Fattar inte hur hon får gå lös. Tror hon verkligen på dessa floskler? Hon måste väl ha en god man?
Hon har väl aldrig jobbat i ett vanligt jobb någon längre tid i sitt liv. Född in i sosse-adeln, van att leva på andra. Jag mår verkligen illa, visste inte att det stod så illa till!