Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 04:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag tror inte att någon inom SAP låg bakom eller deltog i mordet. Däremot kan man inte blunda för fakta.

IC/SAP stödde Holmer och Ebbe när man jagade kurder. Palmes säkerhetsansvarige blev efter mordet änkans förtrogne. Liksom att man stödde utpekandet av CP genom stödet av Lisbet. Idag är det uppenbart att båda de alternativen var felaktiga. Enligt mig var de båda utsedda syndabockar. I CPs fall nära ett justitiemord.

Det som förenar CP och kurder är att de var politiskt neutrala. Vi kommer ihåg vad IC sade till Adelsohn. Att han trodde att det var ett politiskt mord.

Under 30 år så utredde inte PU WT-bärarna. Idag är det uppenbart att det är där lösningen finns. Eller åtminstone en dellösning.

Som LeifD2 tidigare skrivit. Vem vet vad som kan komma fram om man vänder på alla stenar. Eller utreder mordet förutsättningslöst. Stay Behind var vid mordet helt okänt. Liksom att det var Nato U-båtar i svenskt fostervatten. Barbro resp. IB03 enbart känt av ett fåtal. Osv.

Jag upplever att IC/SAP eftersträvade en enkel och problemfri lösning. Alltså ansåg man sig tjäna på att den verkliga mördaren inte hittades. Eftersom man anade sig till att det fanns sprängkraft i sanningen. Som i sin tur skulle kunna påverka SAP negativt. Som vanligt är politiker sig själv närmast.

Så alltså är det uppenbart att mördaren/gruppen indirekt skyddades av regeringsmakten. Men inte beroende på att man visste vilka han/de var. Utan beroende på det som jag tidigare beskrev som beröringsskräck.
Jo, frågan är om man ville skydda SAP, familjen Palme eller Rikets säkerhet. Eller alla tre.
Citera
2017-03-11, 04:12
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jo, frågan är om man ville skydda SAP, familjen Palme eller Rikets säkerhet. Eller alla tre.

Genom att stödja Holmer så försäkrade man sig just om allt det inledningsvis.
Citera
2017-03-11, 04:17
Avstängd
Citat:
Genom att stödja Holmer så försäkrade man sig just om allt det inledningsvis.
Exakt.
Citera
2017-03-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Lisbeth Palme säger att hon sett de två personer hon uppfattat som GM tidigare utanför bostaden på västerlånggatan i gamla stan. Det måste väl ändå ses som ett indicium mot övervakning.

När du väljer att ignorera Lisbeth Palmes inledande uppgifter så frångår du regel ett i minnesforskningen. Att de tidigaste iakttagelserna ska tillmätas störst vikt. Rimborn beskriver att LIsbeth visst var tagen av händelsen men att han uppfattade henne som förhållandevis samlad och redig. Hon var inte heller mer chockad än att hon kunde kalla till sig de tyngsta statsråden i regeringen och delge sina iakttagelser om MOP , och dom fick samma info som Rimborn och welander.

Jag tycker du utgår från din tro och väljer att ignorera de fakta som finns från mordnatten. De som får LPs uppgifter från mordplatsen är Åke Rimborn, Ingvar Carlsson, kjell-Olof Feldt, Anita Gradin, Kjell Lindström, Ulf Dahlsten och Gösta Welander. Både polis och regering jobbar under natten efter denna uppgift om två GM.

När Hans Holmer kommer är den som bortblåst och den gemensamma minnesförlusten breder ut sig. Kvar finns endast Åke Rimborns PM, den enda skriftliga dokumentationen från mordnatten. Gjort av en polis som tillhör dom inom sin kår som obestridligen gör ett bra jobb när Olof Palme mördas. Alternativet är att han är komplett inkompetent och inte begriper vad LP säger. Problemet med den teorin att hans handlande under mordnatten och även den senare poliskarriären motsäger detta. Har talat med åtskilliga poliser under åren och inte hittat någon som säger att han är en dålig polis. Däremot flera som ser honom som en mycket bra och kompetent dito.

Min tro är att under mördarjakten lördagsmorgon uppenbarar sig en sanning som är såpass jävlig att den inte får komma fram. Vad det är lämnar jag öppet. Men jag grundar den på analys av de inblandades handlande och icke handlande under mordnatten.

Vad exakt uppnådde Holmer med sitt påstående om att det Lisbet bevisligen sade på Sabb aldrig hade uttalats.

Det är uppenbart. Han neutraliserade huvudvittnet. Och hennes uppgifter. Hans förklaring till JK har bevisligen hemligstämplats. Och ingen har ens idag lyckats upphäva den stämpeln. Det är ren fakta.

Några veckor senare var det enbart han som tog beslutet om att Lisbet inte skulle delta i rekonstruktionen. Utan att ens fråga. Vilket idag är bevisat. Liksom att det är bevisat att ingen efter det beslutet försökte få Lisbet med på en ny rekonstruktion.

Hans krystade förklaring till det beslutet lyser även en oinsatt i ögonen. Hon har lidit tillräckligt. Samtidigt som det strider mot all erfarenhet i mordutredningar. Huvudvittnets deltagande vid en rekonstruktion är av stort värde.

Alltså har vi här en spaningsledare som både hört vad hon inte sade och dessutom på hennes vägnar hindrade hennes deltagande i en viktig rekonstruktion. Dessutom har hans förhör med Lisbet inte redovisats korrekt. De var enbart fragmentariskt återgivna. Som av en tanke hölls en av dessa i Ebbes lägenhet.

Enligt uppgifter finns det hemliga förhör med Lisbet.

http://www.expressen.se/nyheter/hemliga-polisforhor-med-lisbet-palme/

https://gunnarwall.wordpress.com/2016/01/30/varfor-hemlighalls-forhor-fran-mordnatten/

Lars Christianssons samtal/förhör på Sabb har aldrig redovisats. Hans PM 2 veckor efter mordet omtalar att Lisbet aldrig såg gärningsmannens ansikte. Precis som hon själv hävdade.

När Holmer publicerade fantombilden såg helt plötsligt LP hans ansikte. Fast det inte såg ut som på bilden.

I GRK framgår det att Hovrättens ledamöter vid ett besök på mordplatsen kunde konstatera att det var omöjligt att iaktta detaljer i ett ansikte på mordplatsen.

Frågan blir då. Är det ledamöterna eller Lisbet som ljuger. Alla kan med en egen insats övertyga sig om detsamma. Via egna försök i liknande miljöer. Jag tillhör de som anser att Lisbet aldrig såg mördaren face to face. Liksom att jag noterar att de som anser att CP var skyldig nogsamt undviker alla experiment i den riktningen. Liksom de som anser att CA var skyldig eftersom han var lik CP.

Om vi då återgår till Holmers ankomst på lördagen efter mordet. I detta läget är det enligt mig uteslutet att han skulle vilja skydda mördarens anletsdrag. Eftersom de inte angivits av Lisbet eller av någon annan. Lika lite som Anders Bengtssons närvaro.

Analyserar man Holmers snabba agerande måste beslutet tagits av en annan anledning. Något som du kallar för en sanning som är så pass jävlig att den inte får komma fram.

Då återvänder till mordplatsen. Där fragmentariska förhör hållits under natten. Där det inte ens idag går att fastställa var de tog vägen efteråt i ett kort perspektiv. För att inte tala om Sabbs. Alltså är det osannolikt att Holmer under 1 timme och tio minuter kunde genomföra en polisiär bragd. Enbart genom att läsa igenom ett antal förhör.

Alltså måste hans slutsatser ha ett annat ursprung. Som inte baserades på gediget polisiärt arbete. Återigen styrks den uppfattningen genom JKs maskering. Och att Holmer aldrig ändrade rikslarmet.

Då måste vi fråga oss varifrån den insikten emanerade och varför LPs vittnes helt plötsligt blev omöjligt. Alltså måste vi återvända till hennes vittnesmål. Där Ustasja i sammanhanget kan uteslutas. Vad exakt är det i hennes vittnesmål som är så känsligt. Som fick hennes övriga hemliga vittnesmål på Sabb att bli hemligstämplade. Som redovisats ovan.

Det är inte en vågad gissning att Lisbet sitter/satt inne med information som inte får komma fram. Och att det fanns personer redan den förste mars som hade den insikten. Och agerade därefter. Där den ende kände idag är Hans Holmer.

Jag påstår inte att ovanstående resonemang är korrekt. Det jag påstår är att det kan vara korrekt. Och att det idag inte existerar några fakta som motbevisar detsamma.

Det spelar ingen roll hur mycket man än diskuterar MOP. Holmers roll och inflytande kan aldrig bortförklaras. De flesta av hans slutsatser gäller än idag officiellt. Som hans tidtabell 23,23,00 och att YN mötte mördaren.

Så vad är då orsaken till att hans dogmer inte ifrågasattes av sina efterföljare. De närmast stärktes. Trots att hans slutsatser inte hållerför en kritisk granskning. Som här i tråden.

Var och en kan fundera på den orsaken.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-11 kl. 09:47.
Citera
2017-03-11, 09:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilka var då beställargruppen? Var det CGÖ som var spindeln i nätet?
Kände officeren Ingvar Grundborg HvH?
Hur var kopplingarna mer exakt?

Ingvar Grundborg och Carl-Gustaf Östling hade företagen Strateg Protector och Defendor tillsammans. Dom verkar känt varandra sedan lång tid tillbaka, oklart hur länge. Stellan Åkebring och CGÖ hade båda jobbat på norrmalmspolisen och förenades av sin höger-om-höger åskådning. IG var säkerhetschef på televerket öst vid tidet för MOP, han är aldrig hörd av PU.

Hans von Hofsten var en erkänt skicklig marinofficer som under Hårsfjärden-jakten 1982 är nära att få upp främmande ubåt. Som chef på jagar Halland såg han med bestörtnnig hur han fartyg, det bästa för ubåtsjakt, avrustades när jakten började. Han bedrev därefter opinionsbildning för förstärkning av kapaciteten för ubåtsjakt. Att han inte betraktades som en stolle visar det faktum att togs emot av Stor-Sven Andersson, legendarisk försvarsminister 57-73.

Olof Palme avskydde de åsikter som framfördes av HvH i ubåtsfrågan. I efterhand tycker också chefen på Berga, Cay Holmberg, pappa till Filippa Reinfeldt, att HvH kunde vara rabiar i ubåtsfrågan. Kritiken mot HvH hade dock ett mycket obehagligt drag då han pga av sina åsikter ansågs som inte helt mentalt frisk. När liknande saker sades om OP brukade det kallas palmehat. Det säger en del att sådana som pratade om "Palmehatet" uttalade sig om HvHs psykiska status. Att kalla folk för sinnesjuka var en taktik som nyttjades flitigt i det bolsjevikiska sovjetsystemet.

Det finns mycket i tråden om CGÖ , IG och deras kopplingar. Använd sökfunktionen på dessa namn så får du en hel del matnyttigt.
Citera
2017-03-11, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

När Ingvar Carlsson och Lisbeth Palme lämnat jordelivet,kommer det då att lättas på förlåten och delges mer information om mordet? Blir det då en tillrättalagd berättelse där dom känsligaste
bitarna fortfarande hålls gömda?

Bäst vore ju om dessa bägge kunde lätta sina hjärtan nu på ålderns höst och tala om som det var.

MEN,det kommer ej att ske (vore ett under) då fler än dom själva(SAP) kommer att drabbas av efterdyningarna.

Någonting är jävligt känsligt i hela soppan som kan hålla ihop Sverige och dess "maktelit" över alla
gränser(politiskt,som landsgränser) från toppen på kullen och neröver i befälsskalan.

Vadfan är man rädda för????
Citera
2017-03-11, 09:44
Medlem
Citat:

Jag påstår inte att ovanstående resonemang är korrekt. Det jag påstår är att det kan vara korrekt. Och att det idag inte existerar några fakta som motbevisar detsamma.

Nej, men allt måste ifrågasättas. Holmér sa: "Det var ingen kontakt mellan GM och paret Palme".

Vändningen lyder: "Det var en kontakt mellan GM och paret Palme". Konsekvensen kan vara att LP mycket väl vet vem som sköt och varför. GM talade om klart och tydligt vem han var. Innebörden är väl värd att dölja för evigt tyckte både LP och Holmér.
Citera
2017-03-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Nej, men allt måste ifrågasättas. Holmér sa: "Det var ingen kontakt mellan GM och paret Palme".

Vändningen lyder: "Det var en kontakt mellan GM och paret Palme". Konsekvensen kan vara att LP mycket väl vet vem som sköt och varför. GM talade om klart och tydligt vem han var. Innebörden är väl värd att dölja för evigt tyckte både LP och Holmér.

När Holmer anlände till polishuset hade han ingen aning om Heimers och Walls senare teorier. Lika lite som att han vid den tidpunkten kunde dra den slutsatsen utifrån fakta. Om han nu inte fanns på plats enligt Dahlgren. Och hade förhandsinformation.

Fakta är följande.

När Holmer anlände till polishuset så framförde han två fakta. Han tog befälet och att rikslarmet byggde på ett missförstånd. Beskrivet i sin egen bok.

Frågan är om din föreslagna slutsats är korrekt.

Jag tror att inte det. Det mesta tyder på att det var Holmer som bestämde. Inte att det var ett samarbete med Lisbet.

Jag har aldrig haft någonting negativt att anföra mot LP. Hon utnyttjades bevisligen av personer och krafter som hon själv aldrig ingick i.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-11 kl. 10:24.
Citera
2017-03-11, 10:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Frågor och svar till Mvaqrippa och andra intresserade personer

"Den 4 september 1987, var spaningsledningen så överraskande optimistisk, att dess talesman Ingvar Eriksson avslöjade för medierna:

"Gemensamt för sekterna och brödraskapen har varit det intensiva hatet mot Olof Palme, som betecknats som "Satan själv" och någon som "måste utrotas". Dessa extrema grupperingar har de ekonomiska resurser som behövs för att finansiera ett mord, och just så kan ha skett. Vi är idag mycket optimistiska när det gäller "sektspåret", för det har nämligen dykt upp något utomordentligt intressant i ett av de gamla spåren…".

1. Vad tror ni själva Ingvar Eriksson syftade på i sitt uttalande?

Mest intressant är nog genomgången av Pelle Svenssons trovärdighet beträffande Lars ”Bombmannen” Tingströms berättelse om att det var han som lejde Christer Pettersson att begå dådet. Advokat Svensson påstår sig ha vetat detta sen april 1986.

Intressant att han efter detta datum valt att gå hårt fram i misstankar mot scientologer och högerpoliser, trots att han ”visste” att det var Pettersson.

2. Hur gör Pelle Svensson kopplingen mellan Högerpoliser och Scientologerna?

3. Varför sorteras Scientologispåret under Polisspåret?

Ja det är ett märkligt beteende som Pelle Svensson uppvisar. Högerpoliserna höll efter hans uttalande en lite lägre profil än vanligt kan jag tänka mig och i vissa fall blev de till och med landsförvisade.

Scientologerna drog sig tillbaka in i sina hålor men en del av dem flydde även de utomlands.

Pelle Svensson är inte den som ger upp i första taget, stark och envis. Men i det här fallet var det någon som sa åt honom att backa, och det gjorde han efter ett tag. Men tydligen ville han låta piskan vina först.

Det som slår mig först nu är att Pelle Svensson och Hans Holmér var rätt nära bekanta i och med deras gemensamma intresse, Riksidrottsförbundet/Brottning/Friidrott.

http://sexnolltva.blogg.se/category/palmemordet.html

1. Det fanns en uppsjö olika sekter som undersöktes av PU. Scientologerna var en ; Eap en andra , baltiska exilkretsar en tredje, islamextermister en femte, Osv osv. Det är väldigt svårt att peka ut vilken som åsyftades 1987. Hans Övebros tvärsäkra uttalande om Alf Lundin som spår och Ingvar Erikssons insatser när Åke Rimborns uppgifter publicerades i Aftonbladet 1987 är bra att ha som bakgrundsbrus när trovärdighet i deras uttalanden ska bedömas.

2. Vet inte. De verkar ha uppstått i Pelle Svenssons hjärna. Finns det inga oberoende källor skulle jag ta dessa med en nypa salt. Han själv verkar lite virrig i minnesbilden.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9805/21/pelle.html

3. Gör det? Poliser utreddes av SÄPO, Utredningen av Scientologerna låg på spaningsroteln.
Citera
2017-03-11, 11:39
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
1. Det fanns en uppsjö olika sekter som undersöktes av PU. Scientologerna var en ; Eap en andra , baltiska exilkretsar en tredje, islamextermister en femte, Osv osv. Det är väldigt svårt att peka ut vilken som åsyftades 1987. Hans Övebros tvärsäkra uttalande om Alf Lundin som spår och Ingvar Erikssons insatser när Åke Rimborns uppgifter publicerades i Aftonbladet 1987 är bra att ha som bakgrundsbrus när trovärdighet i deras uttalanden ska bedömas.

2. Vet inte. De verkar ha uppstått i Pelle Svenssons hjärna. Finns det inga oberoende källor skulle jag ta dessa med en nypa salt. Han själv verkar lite virrig i minnesbilden.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9805/21/pelle.html

3. Gör det? Poliser utreddes av SÄPO, Utredningen av Scientologerna låg på spaningsroteln.

2. Hans Holmér och Hans Ölvebro tar jag med en stor nypa salt. Ulf Karlsson som var emellan de två var klok nog att inte uttala sig alls.

2. Ja du, det är exakt så jag vill att man ska förstå det. Fram till och med att Pelle Svensson ger upp Sektspåret som han vill koppla med polisspåret, är han övertygad och spaningsledningen verkar enligt Ingvar Eriksson´s uttalande inte heller vara särskilt pessimistiska.
Hjälmroth kommer i samma tidpunkt som Eriksson´s uttalande in i gruppen som har till uppgift att granska högerextremism inom poliskåren. Efter det att Hjälmroth gjort entré dör båda spåren. Polispåret ligger orört hos säkerhetspolisen från hösten -87 till juli 1990 därefter påstås det att man behandlar detta uppslag på samma vis som de andra i PU.

P-G näss på Säkerhetspolisen utredde inte polisers eventuella inblandning av mordet på statsministern.
Näss ursäktar sig med att de inte fått just det formella uppdraget ifrån regeringen och därmed avstått ifrån detta.

Tidigare har jag berättat att poliskåren samarbetade med Scientolikyrkans underavdelningar mellan åren 1980-1984, nog finns det belägg för att högerpoliser och Scientologer hade ett stort uttalat gemensamt mål, stoppa knarket och bort med Olof Palme, om man ska uttrycka sig milt.

Var befann sig och vilken verksamhet bedrev Östling, mellan 1980-84?
Långt bak i huvudet söker jag uppgifter om Östlings resor till USA.

Något jag inte köper är att Scientologispåret inte fanns med inom säkerhetspolisen, det fanns där formellt eller informellt.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-11 kl. 12:37.
Citera
2017-03-11, 11:53
Medlem
Citat:
[b]
Hans von Hofsten var en erkänt skicklig marinofficer som under Hårsfjärden-jakten 1982 är nära att få upp främmande ubåt. Som chef på jagar Halland såg han med bestörtnnig hur han fartyg, det bästa för ubåtsjakt, avrustades när jakten började. Han bedrev därefter opinionsbildning för förstärkning av kapaciteten för ubåtsjakt. Att han inte betraktades som en stolle visar det faktum att togs emot av Stor-Sven Andersson, legendarisk försvarsminister 57-73.

Borde inte en erkänt skicklig marinofficerare inse vem/vilka som motarbetade hans intentioner och vilja. Om han nu var så intresserad av att tvinga upp en säker Sovjetisk U-båt till ytan. Hans frustration efteråt andas

Idag är det bevisat att Nato-Ubåtar verkade i Svenskt fostervatten. Där vi i sammanhanget ska tacka Borgström, Weinberger och Speed. Tänk om gemene man hade haft den insikten när 12 marinofficerare några månader före mordet anklagade OP för att vara en landsförrädare. Eftersom han släppte ut fientliga U-båtar. Där ansvaret för det förfarandet enbart kan begränsas till ett fåtal personer i marinen.

För att då återkoppla till mörkläggningen via IC, HH och Ebbe. Kände dessa personer till orsaken.

Den västerländska historien, efter det andra världskriget, har lärt oss att när det militära komplexet anklagar statschefen för att gå andra staters ärenden blir man direkt avsatta. Palme valde i detta läget att inte avsätta någon. Lika lite som att IC gjorde det senare. Han som pragmatiker föll till föga när SOSUS utplacerades. Utan offentlig debatt. Det blev enbart ett faktum. Helt utan transparens än idag.

Vad leder då detta fram till. Era slutsatser är lika goda som mina.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-11 kl. 12:14.
Citera
2017-03-11, 12:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Frågor och svar till Mvaqrippa och andra intresserade personer

Ja det är ett märkligt beteende som Pelle Svensson uppvisar. Högerpoliserna höll efter hans uttalande en lite lägre profil än vanligt kan jag tänka mig och i vissa fall blev de till och med landsförvisade.

Scientologerna drog sig tillbaka in i sina hålor men en del av dem flydde även de utomlands.

Pelle Svensson är inte den som ger upp i första taget, stark och envis. Men i det här fallet var det någon som sa åt honom att backa, och det gjorde han efter ett tag. Men tydligen ville han låta piskan vina först.

Det som slår mig först nu är att Pelle Svensson och Hans Holmér var rätt nära bekanta i och med deras gemensamma intresse, Riksidrottsförbundet/Brottning/Friidrott.

4.I sin tur kan det innebära att det var självaste Holmér som sa till Pelle Svensson att släppa taget om Scientologispåret som ledde till hans egen poliskår.
För att sedan involvera Ulf Spinnars som vittne för att fälla Christer Pettersson och som sagt tidigare lämna in alla dokument och handlingar till PU som berör Scientologerna och Byrå 1?

5. Har Pelle Svenson haft Ulf Spinnars som sin klient i tidigare brottsmål?

Svensson hade sin firma i Sundsvall om jag inte minns fel.

Jag tror nämligen att det är just precis så det har gått till.

Ulf Spinnars bytte efternamn.
Harri Miekkalinna gick även under annat efternamn ett tag

Jag är inne på samma sak som Mvaqrippa. Pelle Svensson ljuger om "Bombmannens testamente", men inte nödvändigtvis kan han väl ljuga för de avhoppade Scientologerna som ger sina vittnesmål? Eller tror du/ni att Pelle Svensson manipulerar dessa personer? Tveksamt!

Min uppfattning är klar, beslut togs i september 1988 att Christer Pettersson skulle fällas med Tingström som anstiftare utan inblandning och utredning av Scientologikyrkans verksamhet. Man stod vid ett vägskäl och valde den enkla vägen.

Det som får vågskålen att tippa över är om Lars Tingström var ansluten till Scientologerna eller "bara" hade nära kontakter med den organisationen och dessa individer.
6. Vilken väg tror du att Palmeutredarna väljer av de två ovanstående då de häktar Christer Pettersson?

7. Vilka är de fyra avhoppade Scientologerna och var befinner de sig idag?
8. Var är de fyra avhoppade Scientologernas Vittnesmål?

9. Vad håller spaningsledningen på med mellan september -87 till september -88.

Ulf Spinnars var i från samma trakt och har även inblandning i MOP. Men det lite märkliga i sammanhanget är att Pelle Svensson(upphovsmannen av tipset även Per S) själv är bosatt och även född i Sollefteå som geografiskt ligger väldigt nära Kramfors.
Varför har inte Norconons behandlingshem nämnts vid ett enda tillfälle när man diskuterar mordet på Eva Söderström i Kramfors den
25 september 1987
Det är en stor gåta för mig att behandlingshemmet aldrig nämns, där samlas väl gräddan av de kriminella?
Pelle Svensson ljuger om att Christer är den skyldige.
Ulf Spinnars ljuger om att Christer är den skyldige(dock ändrar han sin historia)och de båda kommer ifrån samma trakt, Kramfors och Sollefteå vilket ligger nära varandra geografiskt.
Kan du/ni ge en vettig förklaring till dessa omständigheter?

11. Jag vill även passa på att fråga om de teckningar som har avbildat mördaren av vittnen, vet du hur många och vilka vittnen har har varit inblandade i dessa?
12. Jag anar en komplott innehållande Holmér, Svensson och Spinnars.
Ja även Nässén och Cedergren.
Det ser ut som om man anlitat "trovärdiga" narkomaner i syfte att sätta dit sin knarkande kollega Christer Pettersson. Är det någon som håller med om detta?

http://sexnolltva.blogg.se/category/palmemordet.html

4. Kan du hitta det minsta belägg för att Hans Holmer och Pelle Svensson skulle konspirera? Om man ser till PS tidigare meriter är det troligare att hans agerande bottnar i sensationslystnad för att boosta sin advokatpraktik.

5.Har aldrig sett det. Ulf Spinnars var en kriminell pundare som inte tilldrog sig några större rubriker. Hade PS haft med honom att göra hade han med största sannolikhet tagit upp det i sina böcker.

7-8. Ingen aning

9. Omöjlig fråga att svara på enkelt. Men familjen palme får under hösten 1988 reda på att det finns fler misstänkta än Christer Pettersson, en smugglare och en jugoslav som dödat tidigare. Påstås att Hans Ölvebro katalogiserade tipsen till en början och det verkar som att det till en början hölls en bredd i utredningen. PU fick i o m Ebbe Carlsson-affären en veritabel käftsmäll vad det gäller förtroende från regeringens sida.

10. Här ser jag inte någon verklig koppling mot MOP.

11.Ska finnas runt ett par dussin. Förutom Birgitta Wennerling och Sanna Törneman. Är Mårten Palme, Hubert Falk, Per Mellberg, Leila Kangasviri och Wiklund kända. Att dessa inte offentliggjorts förklaras med den oreda som tidigare fantombilder skapat i PU. Man har formligen dränkts i tips som gör överblicken nära nog omöjlig.

12. Hans Holmer, Pelle Svensson och Ulf Spinnars konspirerande i en mörk lokal. Med benäget bistånd från Sigge Cedergren och Thure Nässén. Till att börja med har ju HH benhårt hållit kvar i PKK och inte trott på CP som GM . Jag kan knappt tro att du tror det här själv när du tänker ett varv till. Vem skulle inbegripa en pundare som spinnars i en konspiration, kan bli hur galet som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in