Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Jag kanske är dum och trög men varför skulle just SAP vinna på att man inte hittar Palmes mördare, menar du att det är någon inom SAP som mördat Palme som man skyddar
Kan du utveckla dina tankar lite till?
Jag tror inte att någon inom SAP låg bakom eller deltog i mordet. Däremot kan man inte blunda för fakta.
IC/SAP stödde Holmer och Ebbe när man jagade kurder. Palmes säkerhetsansvarige blev efter mordet änkans förtrogne. Liksom att man stödde utpekandet av CP genom stödet av Lisbet. Idag är det uppenbart att båda de alternativen var felaktiga. Enligt mig var de båda utsedda syndabockar. I CPs fall nära ett justitiemord.
Det som förenar CP och kurder är att de var politiskt neutrala. Vi kommer ihåg vad IC sade till Adelsohn. Att han trodde att det var ett politiskt mord.
Under 30 år så utredde inte PU WT-bärarna. Idag är det uppenbart att det är där lösningen finns. Eller åtminstone en dellösning.
Som LeifD2 tidigare skrivit. Vem vet vad som kan komma fram om man vänder på alla stenar. Eller utreder mordet förutsättningslöst. Stay Behind var vid mordet helt okänt. Liksom att det var Nato U-båtar i svenskt fostervatten. Barbro resp. IB03 enbart känt av ett fåtal. Osv.
Jag upplever att IC/SAP eftersträvade en enkel och problemfri lösning. Alltså ansåg man sig tjäna på att den verkliga mördaren inte hittades. Eftersom man anade sig till att det fanns sprängkraft i sanningen. Som i sin tur skulle kunna påverka SAP negativt. Som vanligt är politiker sig själv närmast.
Så alltså är det uppenbart att mördaren/gruppen indirekt skyddades av regeringsmakten. Men inte beroende på att man visste vilka han/de var. Utan beroende på det som jag tidigare beskrev som beröringsskräck.