2017-03-08, 02:03
Avslutad
När ord räcker till, när ord slipper stå emot ord

Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag gillar din inställning.
Jag är en försvarare av kvinnor och skulle aldrig göra något ont mot er/dem.
Men jag är inte feminist, jag är man.

Jo, men precis. Det är ALLTID tur för mannen att kvinnan finns.
Här en 88- årig(!!) kvinna som tvingats försvara sig mot en mans sexuella våld mot kvinnor:
http://www.expressen.se/tv/omtalat/helen-88-skramde-valdtaktsmannen--med-ett-ord/
Citera
2017-03-08, 17:50
Medlem
Jag har aldrig hållt i en teleskopbatong men har svårt att tro att det skulle vara så dåligt vapen som det påståtts här i tråden.

Ett litet stycke härdat stål som lätt göms i fickan å som vid fara snärtas ut till ett vapen runt halvmetern. Det ger bättre räckvidd än alla normala knivar. Om man inte är tillräckligt trygg med en, så varför inte två?

Såg en videosnutt där en Kendo- man med ett långt samurajsvärd i trä attackerar en Kali-kille med två lätta rottingpinnar.

Kali-killen dansade runt som en streetfighter å svärdet hade svårt att komma nära. När Kendo-mannen väl attackerade så blockade Kali-killen med en pinne samtidigt som han kontrade med den andra. Detta upprepades flera gånger.

Kan ju inte veta om detta var två likvärdiga fighters men det känns ändå logiskt att två vapen kan trumfa ett.

Två lagom långa järnrör eller machetar skulle klara det mesta tror jag. Bara så klumpigt att dölja under jackan. Hence teleskopbatonger! 😈
Citera
2017-03-08, 22:20
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Har du provat kylsprayen?

Min tanke runt det hela, jag vet att tårgas är jobbigt som fan av erfarenhet. Tårgas brukar ge stora sjysst moln. Testa alltid burken innan det blir action!
Pepparspray kan ibland ge en fjuttig liten kissstråle, se upp med dom! Min erfarenhet.

Kylspray lät värdelöst från första början för mig, har aldrig testat heller.
Med all respekt. Ursäkta för ett sent svar, men jag har testat både metanol (den mest irriterande alkoholen kanske), och kylsprayer som baseras på fluor-kol, och liknande i ögat.

Svider som fan, men gnuggar man sig ordentligt i ögat och får bort tårarna, så ser man ganska fort igen.
Citera
2017-03-08, 22:23
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jo, men precis. Det är ALLTID tur för mannen att kvinnan finns.
Här en 88- årig(!!) kvinna som tvingats försvara sig mot en mans sexuella våld mot kvinnor:
http://www.expressen.se/tv/omtalat/helen-88-skramde-valdtaktsmannen--med-ett-ord/
Det är alltid bra att männen och kvinnorna finns, för annars skulle vi inte finnas. För vi tillhör en art som är uppdelad i kön och är inte hermafroditer.
Citera
2017-03-10, 13:12
Medlem
magnificos avatar
Har någon nämnt Kobutan? Extremt bra på korta avstånd. Gör fruktansvärt ont bli träffad av
Citera
2017-03-10, 13:14
Medlem
magnificos avatar
https://www.youtube.com/watch?v=mwMkDEZ60GM
Citera
2017-03-13, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Har någon nämnt Kobutan? Extremt bra på korta avstånd. Gör fruktansvärt ont bli träffad av
Jo dom var det någon som tog upp, intressant som bara den. Trist bara att den hamnar under knivlagen samt att man kan åka dit om man beställer in dom. Ska däremot tipsa kvinnliga bekanta speciellt om pennor, ha en penna i handen och använda den som shank när afghan kommer. Sätta pennan i halsen på han.

har hittat en perfekt reklam penna av metall, sjysst fäste.
Citera
2017-03-13, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Jag har aldrig hållt i en teleskopbatong men har svårt att tro att det skulle vara så dåligt vapen som det påståtts här i tråden.

Ett litet stycke härdat stål som lätt göms i fickan å som vid fara snärtas ut till ett vapen runt halvmetern. Det ger bättre räckvidd än alla normala knivar. Om man inte är tillräckligt trygg med en, så varför inte två?

Såg en videosnutt där en Kendo- man med ett långt samurajsvärd i trä attackerar en Kali-kille med två lätta rottingpinnar.

Kali-killen dansade runt som en streetfighter å svärdet hade svårt att komma nära. När Kendo-mannen väl attackerade så blockade Kali-killen med en pinne samtidigt som han kontrade med den andra. Detta upprepades flera gånger.

Kan ju inte veta om detta var två likvärdiga fighters men det känns ändå logiskt att två vapen kan trumfa ett.

Två lagom långa järnrör eller machetar skulle klara det mesta tror jag. Bara så klumpigt att dölja under jackan. Hence teleskopbatonger! 😈
Skulle nog säga nackdelen med teleskopbatonger är att dom är klumpiga att ha på sig, glider lätt ur jackan om man böjer sig lite. Man få inte så sjysst sving i dom, dom kapar ben dock med en bra träff har jag hört. Fjäderbatong är roligare kan jag tycka, lite skönare med en snärt. Smidigare på något vis.
Citera
2017-03-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Jo dom var det någon som tog upp, intressant som bara den. Trist bara att den hamnar under knivlagen samt att man kan åka dit om man beställer in dom. Ska däremot tipsa kvinnliga bekanta speciellt om pennor, ha en penna i handen och använda den som shank när afghan kommer. Sätta pennan i halsen på han.

har hittat en perfekt reklam penna av metall, sjysst fäste.

Det är det som är så intressant med just knivlagen. Allt, precis ALLT kan gå under knivlagen. Det spelar ingen roll om det är en kniv, penna, skruvmejsel eller en fluffig rosa elefant. Om du har den i SYFTE att försvara dig med så ÄR det ett brott mot knivlagen.

Välkommen till Sverige, ett av de få länder där det i praktiken är förbjudet att försvara sig.
Citera
2017-03-13, 11:22
Medlem
MelPoomenes avatar
Kubotan - en japansk nyckelhållare.
Citera
2017-03-13, 11:50
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Och eftersom detta gäller även "närstrid" så se även till att som kvinna ha starka tänder.
Bit, klös och riv.
Döda gärna och då detta helst.
Jag tror inte att anledningen att kvinnor förlorar slagsmål mot män så ofta är att de är små eller fysiskt inkapabla att slåss. Utan det är sånt här. Det är nästan omöjligt att döda någon med naglarna. Svårt att bita ihjäl någon också: man kan ju tro att det bara är att bita i halsen men det är väldigt svårt att få rätt bett (sikta på halspulsådern fungerar inte). Du dödar genom att slå på rätt ställe; antingen krossa vitala delar eller via hävstångskraft slita sönder. För att oskadliggöra någon behöver du inte ens göra det, men slag är fortfarande mer effektiva än naglar.
Citera
2017-03-13, 13:09
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Kubotan - en japansk nyckelhållare.
Kubotan har redan diskuterats i tråden och eftersom innehav på allmän plats bryter mot "knivlagen" så föll detta alternativ bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in