2017-03-09, 22:24
  #54217
Medlem
Jag ger inte mycket för denna undersökning. Jag tror inte att M gått ned så mycket, det är nog mycket lättrörliga tankearbetare mellan Centern och Moderaterna. Och Centern är ju ett verklighetsfrämmande katastrofparti utan politik.

Det verkar som om ljugpressen och MAKTEN nu försöker straffa stackars Bartra, men javisst tråden handlar om SD.

SD går stadigt och jämnt framåt. Det är sanning men siffrorna är fortfarande manipulerade. S ökar naturligtvis inte men tankearbetare går från V till S ibland.

Hela katastrofsituationen för polisen och samhället är Stefan Löfvéns ansvar nu och därför KAN inte S öka i verkligheten.

Jag tror fortfarande att SD i verkligheten ligger runt 22%---23%. Lägg märke till att jag tidigare svängt mellan 21%---23% så visst har jag utvecklats... ...

Valarbetet går mycket starkt, nu får det snart blir SD som dikterar villkoren för samarbete. Men bäst är att stå ensamt mot etablissemanget och peka finger.
2017-03-09, 22:25
  #54218
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är de inte, M´s ras är fejk, allt för att stoppa samarbetet med SD.

Det är Centerns siffror som är fejk, de är det nya MP, medias nya uppstickare som "kanske kan utmana SD" enligt ljugmedia själv
2017-03-09, 22:26
  #54219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ger inte mycket för denna undersökning. Jag tror inte att M gått ned så mycket, det är nog mycket lättrörliga tankearbetare mellan Centern och Moderaterna. Och Centern är ju ett verklighetsfrämmande katastrofparti utan politik.

Det verkar som om ljugpressen och MAKTEN nu försöker straffa stackars Bartra, men javisst tråden handlar om SD.

SD går stadigt och jämnt framåt. Det är sanning men siffrorna är fortfarande manipulerade. S ökar naturligtvis inte men tankearbetare går från V till S ibland.

Hela katastrofsituationen för polisen och samhället är Stefan Löfvéns ansvar nu och därför KAN inte S öka i verkligheten.

Jag tror fortfarande att SD i verkligheten ligger runt 22%---23%. Lägg märke till att jag tidigare svängt mellan 21%---23% så visst har jag utvecklats... ...

Valarbetet går mycket starkt, nu får det snart blir SD som dikterar villkoren för samarbete. Men bäst är att stå ensamt mot etablissemanget och peka finger.

Jag tror att de ligger närmare 27-28%
2017-03-09, 22:26
  #54220
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är de inte, M´s ras är fejk, allt för att stoppa samarbetet med SD.

Nja. Tänker man lite logiskt så finns det fog för det hela. De 5%-10% ultraliberala i M klarar inte av det faktum att M flörtar med SD, de går till Centern och C ökar. Inte heller får M tillbaka några SD-väljare, för har man en gång gått till SD går man inte tillbaka.
2017-03-09, 22:27
  #54221
Medlem
8711s avatar
Demoskop, Mars:

Sverigedemokraterna 18,2%!! (+0,7)

S 27,8% (+0,9)
V 7,9% (-1,1)
MP 5,7% (+1,0)

SD 18,2% (+0,7)

M 16,6% (-1,9)
C 12,1% (+1,0)
L 5,1% (-0,7)
KD 3,0% (-0,6)

18,2% för Sverigedemokraterna hos Demoskop är säkerligen 23-25% i valresultat om det vore val idag! S, C, MP och L är överskattade hos Demoskop, S och C kraftigt. SD är kraftigt underskattade hos Demoskop.
2017-03-09, 22:28
  #54222
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ännu en alternativ sanning dvs alternativa sanningar är lögn o förbannad dikt.
Självklart ökar SD marginellt på bekostnad av det andra högerpartiet, moderaterna. men sammantaget leder det bara till en losers situation. Väl bekomme.

Jag har följt denna tråd hur länge som helst, och varje gång Powergirl gör ett inlägg så blir jag helt varm inombords. Varför? Jo, för att du har visat dig vara sämst på att förutspå hur det ska gå för SD.

Jag väntar på dagen (för ja, den kommer) när SD blir största parti .Vad ska då Powergirl säga?
2017-03-09, 22:29
  #54223
Medlem
Drygemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Enligt Expressen:

Historisk mätning SD större än moderaterna!

Jag vill inte förstöra feststämningen men SD har väl till och med varit störst av alla i YouGov?
2017-03-09, 22:30
  #54224
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Jag vill inte förstöra feststämningen men SD har väl till och med varit störst av alla i YouGov?

Poängen är att Demoskop använder telefon och YouGov nätbaserat.
2017-03-09, 22:31
  #54225
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Jag vill inte förstöra feststämningen men SD har väl till och med varit störst av alla i YouGov?

Ja, många gånger. Men Yougov och Sentio mäter SD korrekt medan exempelvis Demoskop underskattar SD kraftigt. SD är alltså betydligt större än Demoskop visar, trots höga nivåer för att vara hos Demoskop!
2017-03-09, 22:32
  #54226
Medlem
trailblasers avatar
Vill man ha en rättvisande bild av hur Demoskop´s siffror ser ut i verkligheten så lägger man på 5-8%.
SD ligger för tillfället i spannet 24%-27%.
2017-03-09, 22:34
  #54227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Våra kära sk journalister spränger allt oftare in lite verklighetsförankring i reportagen. De känner blåslampan i röven de arma stackarna.

"Samtidigt är Sverigedemokraterna för första gången större än Moderaterna i en telefonmätning."


Viktig iakttagelse.Nu kan ingen förneka att SD är oppositionsledare.

SDs taktik borde nu bli att gå på centern och Lööf. Hon har kommit billigt undan.
2017-03-09, 22:35
  #54228
Medlem
catforwardpowers avatar
5.7% MP, seriöst vad är det för vidriga talibaner som röstar kvar fanskapen i riksdagen? Alla med normal hjärnfunktion har nu sett MP avslöjats som ett katastrofparti på flera olika sätt sen de gick med i regeringen. Skulle gärna ta en fika med en miljönisse bara för att höra hur hen tänker. Inte mycket tanke troligtvis.

Sen så är Demoskop inte trovärdigt för fem öre men det är en annan sak. On topic, SD lyfter något, största förtjänsten är
1 Verkligheten
2 Den hårt flashback-kritiserade Mattias Karlsson som sköter balansgången mellan stenhård sansad Nationalkonservatism mot gapig och skrikig rasiststolligheter alldeles utmärkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in