2017-03-09, 19:43
  #54205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag menar att SD tillsammans med Mi bildar ett block och vinner hela skiten.

Då kan förmodligen inte Löfvén göra så mycket.

Jo, jag förstår vad du menade. Men som du läser i mitt inlägg, så litar jag inte på kappvänderskan Batra.
Så, som det har utvecklats för henne sedan hon ställde dörren på glänt för att samtala med SD, håller nog inte samtalen längre än tills de haft sin kongress. Om hon ens sitter kvar efter den.
2017-03-09, 21:33
  #54206
Medlem
SD på 18,2 procent i Demoskop
2017-03-09, 21:33
  #54207
Medlem
Socialdemokraterna: 27,8 (+0,9)
Vänsterpartiet: 7,9 (-1,1)
Miljöpartiet: 5,7 (+1,0)
Moderaterna: 16,6 (-1,9)
Liberalerna: 5,1 (0,7)
Kristdemokraterna: 3,0 (-0,6)
Centerpartiet: 12,1 (+1,0)
Sverigedemokraterna: 18,2 (+0,7)
Feministiskt initiativ: 2,0 (-0,1)
Övriga: 1,6 (+0,8)
Alliansen: 36,8 (-2,2)
De rödgröna: 41,4 (+0,8)

http://www.expressen.se/nyheter/demoskop-nu-ar-sd-storre-an-moderaterna/
2017-03-09, 21:48
  #54208
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Socialdemokraterna: 27,8 (+0,9)
Vänsterpartiet: 7,9 (-1,1)
Miljöpartiet: 5,7 (+1,0)
Moderaterna: 16,6 (-1,9)
Liberalerna: 5,1 (0,7)
Kristdemokraterna: 3,0 (-0,6)
Centerpartiet: 12,1 (+1,0)
Sverigedemokraterna: 18,2 (+0,7)
Feministiskt initiativ: 2,0 (-0,1)
Övriga: 1,6 (+0,8)
Alliansen: 36,8 (-2,2)
De rödgröna: 41,4 (+0,8)

http://www.expressen.se/nyheter/demoskop-nu-ar-sd-storre-an-moderaterna/

Våra kära sk journalister spränger allt oftare in lite verklighetsförankring i reportagen. De känner blåslampan i röven de arma stackarna.

"Samtidigt är Sverigedemokraterna för första gången större än Moderaterna i en telefonmätning."
2017-03-09, 21:57
  #54209
Medlem
Intressant och roande trend. Batra ville ta tillbaka fd M-väljare genom att svänga i migrationspolitiken, men för sent för att få tillbaka mer än ett fåtal. Istället har invandrarvurmare flytt till andra partier, främst centern. Ska Batra rotera 180 grader igen nu?. Nej, då tappar hon väl fem pe till som går till SD.

Hoppas M fortsätter så här. Quislingpartiet kan t. o. m. få svårt att klara fyra procent med den här farten nedåt

Trenden för SD tycks bara mer och mer klar. Det är upp som gäller oavsett institut.
__________________
Senast redigerad av LBeria 2017-03-09 kl. 22:00.
2017-03-09, 21:59
  #54210
Medlem
lyktstolpes avatar
Centerns uppgång är på MP och M s bekostnad
2017-03-09, 22:00
  #54211
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Våra kära sk journalister spränger allt oftare in lite verklighetsförankring i reportagen. De känner blåslampan i röven de arma stackarna.

"Samtidigt är Sverigedemokraterna för första gången större än Moderaterna i en telefonmätning."


Enligt Expressen:

Historisk mätning SD större än moderaterna!

2017-03-09, 22:09
  #54212
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Mätresultaten talar uppenbarligen för att ett byte av M-ledaren är i högsta grad relevant och nödvändigt för SD och regeringsbildningen 2018!

2017-03-09, 22:10
  #54213
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Centerns uppgång är på MP och M s bekostnad
Nej det är de inte, M´s ras är fejk, allt för att stoppa samarbetet med SD.
2017-03-09, 22:14
  #54214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Mätresultaten talar uppenbarligen för att ett byte av M-ledaren är i högsta grad relevant och nödvändigt för SD och regeringsbildningen 2018!

AKB sitter i en rävsax. Hon vill samarbeta med SD men har sagt att hon aldrig kan regera tillsammans med SD. Man vet alltså inte vad man får om man röstar på M.

Om M byter partiledare till Bali nu så kommer jag förmodligen rösta på partiet. Bali är bättre än SD.
2017-03-09, 22:19
  #54215
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Våra kära sk journalister spränger allt oftare in lite verklighetsförankring i reportagen. De känner blåslampan i röven de arma stackarna.

"Samtidigt är Sverigedemokraterna för första gången större än Moderaterna i en telefonmätning."

Korrekt. De vet utmärkt väl att just telefonmätningar är opålitliga då det gäller SD och nu hoppas de kunna skylla deras löjligt låga siffror för SD genom hänvisa till metodfel. Journalisterna försöker rädda sitt ansende, men det tåget gick för länge sedan.
2017-03-09, 22:22
  #54216
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är de inte, M´s ras är fejk, allt för att stoppa samarbetet med SD.

Ännu en alternativ sanning dvs alternativa sanningar är lögn o förbannad dikt.
Självklart ökar SD marginellt på bekostnad av det andra högerpartiet, moderaterna. men sammantaget leder det bara till en losers situation. Väl bekomme.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in