Citat:
Ursprungligen postat av
halvarvinkel
Jag tycker det är bra att ni bemöter de felaktigheter som publiceras. Nu finns både expressens version samt GS version att ta del av. Med tanke på MSM's låga förtroende så tror jag faktiskt att GS vinner sympatier.
Det är även mycket intressant att expressen väljer att publicera namn och bild på en person som ringer och ställer kritiska frågor. Jag tror jag sett allt material från GS och kan inte dra mig till minnes att du en enda gång hatat, hotat eller (rätta mig om jag har fel för här kan jag missat nåt) klistrat epitet på de du pratar med.
Ställer man detta mot att expressen konsekvent väljer att inte göra detsamma med ens den värsta sortens brottslingar om de råkar ha "fel" bakgrund så är det mycket tydligt hur de rangordnar folk.
För övrigt tycker jag att du ska sätta familjen först. Det här kommer lägga sig och du förtjänar allt beröm för det arbete du lagt ner på att ifrågasätta media och makthavare med relevanta frågor oavsett vad dina personliga åsikter är. Jag förstår hur du resonerar kring att du vill ge dina barn en framtid utan åsiktsförtryck med frihet och demokrati, men jag tror att dina barn vill att ni håller ihop som familj. Det gäller bara att ta det i rätt prioritetsordning: Family first
Bollen är redan i rullning och vanligt folk börjar få nog av hur samhället ser ut så vila ut och kom tillbaka starkare. Tänk på att vi är många tillsammans som drar vårt lilla strå till stacken genom att ifrågasätta i de vardagliga samtal vi har i de offentliga rummen och det börjar tydligt märkas hur opinionen skiftar.
Jo, jag sätter familjen främst... men det betyder inte nödvändigtvis att jag gör som min fru vill. Jag tror det kommer att ordna sig när stormen lägger sig... jag tycker redan det lagt sig en aning.
Vad gäller hat och hot så gär jag så att säga en aktiv ansträngning att inte hata någon även om jag är starkt kritisk till vissa. Gammalmedia och Mattson verkar ju dock tycka att all kritik mot dem är Hat. Sedan vad våra lyssnare gör kan ju inte jag göra något åt, men jag tror de flesta förstår att varken jag eller Johan vill att lyssnare skall hota någon som resultat av våra samtal.
Jag vet ju inte vad slutresultatet av denna cirkus blir, men om det inte blir värre än så här så känner jag ganska stor optimism. Det är mycket lättare nu att träffa folk, öppna bankkonton, marknadsföra etc. än det var förut. Hade det inte varit för den stress min fru upplever, så hade jag tyckt detta var riktigt kul. Jag struntar nämligen sedan länge i vad som står i Expressen, DN, eller någon av de andra "etablerade" medierna... de ljuger hela bunten nästan hela tiden.
Att bollen börjat rulla känner jag med, vi har fått in ett antal intressenter på att ringa, och vi har nu ett TV-team i Stockholm, och ett i Göteborg om man skall tro vad folk säger till oss. Vi får hoppas att bi snart kan göra liknande hemma-hos reportage som Expressen gjorde hos mig.... men vi skall ha lite bättre frågor än vad Expressen hade.