Citat:
Ursprungligen postat av
farfar
Jaså, vad är det för en snubbe då?
Det var en Robin. Inget mer, inget mindre.
Interasistmens Henrik Johansson blir mordhotad av en Robin via telefon. Henriks ryggmärgsreflex är att på Twitter samla politiska poäng genom att försöka skuldbelägga Granskning Sverige för det:
Citat:
Inatt ringde Granskning Sverige
lyssnaren Robin och förklarade att ha skulle skära upp mig framför min mamma
https://twitter.com/mrhenko123/status/839748071244320769
Jag är osäker på hur jag själv hade reagerat på ett riktat mordhot mot mig och min familj, men inte hade jag hastigt hållit interasistmen, eller några andra vagt associerade, ansvariga. Det är inte normalt.
Men det rimmar väl väl med interasistmens tokiga idéer om kollektivt ansvar och skuld via association, så för Henrik så är det väl en helt naturlig reaktion.
Henrik struntar antagligen fullständigt i Robin, han är bara överlycklig över att kunna lägga skuld på GS. Man hör ju tydligt i samtalet hur Henrik myser över det som händer.
Till och med i ett vidrigt mordhots-samtal så är det mest Henrik Johansson som man blir illamående av, det säger en hel del.
Endast psykopater, eller på annat sätt mentalt labila individer, utnyttjar mordhot eller annat riktat mot sig själv för att få politiska poänger eller stödargument i meningskiljaktigheter.