2017-03-09, 16:14
Medlem
Jag spelade ett dataspel någon gång 2000. Minns att det gick ut på att göra olika uppdrag och att man åkte mycket bil. Det låter som GTA, men det var inte det. Har för mig att det utspelade sig mycket i Amerikanska öknen. Någon uppdrag skulle man jaga någon i bil och döda/stoppa någon skummis. Jag tror att man var lite gangster själv och minns att man hörde uppdragsgivarens röst i någon walkie talkie medan man körde. Tror att man bland annat körde någon stor jeep.

Jag vet att det inte är så mycket att gå på men skulle bli väldigt glad om någon kände igen spelet på den lilla infon jag har.
Citera
2017-03-09, 16:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Jag spelade ett dataspel någon gång 2000. Minns att det gick ut på att göra olika uppdrag och att man åkte mycket bil. Det låter som GTA, men det var inte det. Har för mig att det utspelade sig mycket i Amerikanska öknen. Någon uppdrag skulle man jaga någon i bil och döda/stoppa någon skummis. Jag tror att man var lite gangster själv och minns att man hörde uppdragsgivarens röst i någon walkie talkie medan man körde. Tror att man bland annat körde någon stor jeep.

Jag vet att det inte är så mycket att gå på men skulle bli väldigt glad om någon kände igen spelet på den lilla infon jag har.

Interstate 76?

https://www.youtube.com/watch?v=OVC1dphI8Go
Citera
2017-03-09, 16:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12

interstate 76?
Citera
2017-03-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Interstate 76?

https://www.youtube.com/watch?v=OVC1dphI8Go

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
interstate 76?

Wow! Fan vad snabba ni var! Tack som fan!
Citera
2017-03-09, 16:40
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Osäker om jag skulle fråga här eller i retro delen av forumet, så börjar väl här.

Försöker komma ihåg ett gammalt spel från barndomen, tänk er Mulle Meck stil / grafik. Ett polisspel, man fick åka polisbil och träna osv. TROR också de även var brandman och annat också? Var en hel serie om jag minns fel.

Police quest? Dock kanske inte så mulle meck
Citera
2017-03-12, 00:49
Medlem
sniper elite
Citera
2017-03-17, 00:05
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Någon som vet ett gammalt spel, var flera minispel i ett (tror jag). Var riktat för barn. Man hade ett band bestående av djur från Savannen, så kunde man göra egen musik med det bandet.
Citera
2017-03-18, 09:43
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Som sims men man skulle bygga ett sjukhus.
Citera
2017-03-18, 09:48
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Som sims men man skulle bygga ett sjukhus.

Theme Hospital
Citera
2017-03-20, 23:04
Medlem
Forzos avatar
För några år sedan blev det en succé på Kickstarter och fick mycket uppmärksamhet men jag har totalt glömt bort vad det hette så skulle behöva lite hjälp.

Realistiskt medeltidsspel utan några som helst fantasyinslag utvecklat någonstans i Östeuropa. Tror tanken var att det skulle bli någon sorts rollspel i förstaperson. Kommer ihåg en tidig video där en utvecklare gick runt i ett gammalt slott någonstans i Europa och sen visade hur noggrant de lagt in det i spelet. Det visades även hur man kunde smyga upp bakom någon och skära loss hans penningpung.

Så, vad heter det och är det släppt än eller fortfarande under utveckling?
Citera
2017-03-21, 02:55
Medlem
Faanvachills avatar
I början av 2000-talet spelade jag ett textbaserat mmorpg-spel där man kunde döda monster, öka i level, köpa samt sälja vapen, skapa klaner mm. Har för mig att spelet hette "The Grid" eller något liknande. Är det någon som känner igen det och vet vart man kan hitta mer information om det?
Citera
2017-03-21, 19:31
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
För några år sedan blev det en succé på Kickstarter och fick mycket uppmärksamhet men jag har totalt glömt bort vad det hette så skulle behöva lite hjälp.

Realistiskt medeltidsspel utan några som helst fantasyinslag utvecklat någonstans i Östeuropa. Tror tanken var att det skulle bli någon sorts rollspel i förstaperson. Kommer ihåg en tidig video där en utvecklare gick runt i ett gammalt slott någonstans i Europa och sen visade hur noggrant de lagt in det i spelet. Det visades även hur man kunde smyga upp bakom någon och skära loss hans penningpung.

Så, vad heter det och är det släppt än eller fortfarande under utveckling?

Kan det vara Kingdom Come du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in