2017-03-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Haha. Var nog den sämsta bortförklaring jag hört någonsin. Du hade inga argument kvar och då går man alltid på personangrepp..
Jag kan lova att du blev totalt ägd av honom. Men jag ger er Credit för att ni försöker bortförklara allt hela tiden och på ett kul sätt men denna var nog bäst.

Ge sig på fru och barn? Tror du överdriver en smula om jag ska vara ärlig. Skulle det komma till kritan så har nog Irm det inspelat och kan nog bevisa att det inte var riktigt så.
Överdriver gör ni ju lite eftersom ni skrev ett försvarstal på sidan att media ger sig på dom svagaste.
Jag menar, hallå?
Ska ni en försöka försvara er eller iallafall vara lite trovärdiga så överansträng er inte så.
Visserligen är det rolig toalektyr att skita och skratta samtidigt..

Tror faktiskt tjockhenko fick åtminstone en liten tankeställare av Johan, va håller idiot sossarna på med?
Johan blev definitivt inte ägd av det gåslever ätande kakmonstret,tycker henko fick vad han förtjäna och att det var på tiden.
Ringa fel till fru och barn kan väl ske av misstag men ligger klart inom de metoder tok vänstern gärna tar till om det kan skada nån
Citera
2017-03-09, 03:06
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Haha. Var nog den sämsta bortförklaring jag hört någonsin. Du hade inga argument kvar och då går man alltid på personangrepp..
Jag kan lova att du blev totalt ägd av honom. Men jag ger er Credit för att ni försöker bortförklara allt hela tiden och på ett kul sätt men denna var nog bäst.

Ge sig på fru och barn? Tror du överdriver en smula om jag ska vara ärlig. Skulle det komma till kritan så har nog Irm det inspelat och kan nog bevisa att det inte var riktigt så.
Överdriver gör ni ju lite eftersom ni skrev ett försvarstal på sidan att media ger sig på dom svagaste.
Jag menar, hallå?
Ska ni en försöka försvara er eller iallafall vara lite trovärdiga så överansträng er inte så.
Visserligen är det rolig toalektyr att skita och skratta samtidigt..
Du kan ju börja med att lyssna på klippet om du tror att Johan blev ägd av den osympatiske Henko.
Citera
2017-03-09, 03:43
Avslutad
Citat:
GS är högerpropaganda med nazism.
Det är märkligt... Allting är nazism numera. Tidigare var det rasism, men nu är det nazism. Det är samma röster från samma håll som kommer med anklagelserna, men det är som att rasistanklagelserna inte riktigt biter på samma sätt längre så nu har man steppat upp beskyllningarna till nazism istället.

Vad blir nästa steg? Jag menar, när ni har slitit ut nazistbegreppet också, vad kommer då? Ska ni hitta på en ny -ism då att börja kasta omkring er? Det kan gå fortare än vad ni tror. Rasistbegreppet höll sig potent i några år, men det var i en annan tid och i ett oskuldsfullare samhälle. Idag är polariseringen total och skyttegravarna redan grävda. Folk bryr sig mindre rent generellt och vissa, framförallt de ni främst försöker stigmatisera, bryr sig inte alls.

Hur hade ni tänkt lösa det här?
Citera
2017-03-09, 06:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Fabian, en från GS som gillar NMR. Tycker IRM fråga är ganska relevant, att är det inte viktigt för sidans följare att faktiskt säga var man står någonstans? Att dom stödjer SD är helt klart men att man även har sympatier för NMR?

Bara en sådan sak. GS är en blandning av rasism och nazism.

När jag lyssnade på ett av samtalen mellan GS och IRM så märker man rätt fort att GS går in på saker som inte är relevanta och man gör bort sig.
Ex om fetma osv osv. Men det bästa var när GS menade på att en del sa att IRM är rasister för några tycker det och IRM svarar , ja men då får dom tycka det, varav GS körde ett varv till med att några tyckte han var rasist och IRM svarade igen att det får dom tycka om dom vill.
GS kom av sig direkt. Klockrent.

GS är högerpropaganda med nazism.
Korv med bröd? Korv med mos?
Guilt by association är bara tröttsam vänstertaktik när motargument saknas.
Vänstern är ett mördarband och rasister enligt samma logik, en svullen sosse gastar kan IRM döpa om sig till.

Orsaken till att IRM finns är för att sossarnas kassako LO har fått order om att stoppa sossarnas väljartapp till SD.
Att brunsmeta är metodiken.
Citera
2017-03-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Hej!
Johan här!
Några reagerar på att jag körde för hårt med Henrik Johansson. Förklaringen till varför är så här.
Förra gången försökte jag förklara för Henrik vad jag menade på ett seriöst sätt. Han lyssnade dock inte på något, utan hakade upp sig på ord, som han skulle använda i sin guilt-by-assosiation strategi. I sista samtalet babblade han i 20 minuter av 25 med olika förskrivna frågor. Denna gången prövade jag en ny strategi. Jag skojade med honom. Jag tyckte själv att det blev riktigt roligt att lyssna på.

Han anser att "SD är en outtömlig källa till humor". Hans humor består i att trakassera lokala SD-politker och han har givit sig på Fabians barn och fru. Min humor är att skämta om hans pompösa personlighet. Han personifierar det klassiska uttrycket "det feta flyter alltid ovanpå"
Ni som inte gillar den typen av humor kan starta en egen kanal. Det behövs mängder av folk som ringer.

Etablissemangets värsta mardröm vore om fler medborgare; privatpersoner börjar agera och ställa frågor, precis som Granskning Sverige, men gör det utan någon koppling till varken en organisation eller utgivare.

Deras främsta vapen, och i princip deras enda, är guilt by association. De kopplar ihop individer med varandra. Som anonym kan man inte kopplas ihop med någon annans åsikter eller handlingar. Sverige behöver mer anonymitet. Det är det som etablissemanget är mest rädda för; att förlora GBA som argument.

En baksida av detta är att det är en nackdel när något växer och blir för stort, jag tänker på Granskning Sverige i detta fall, de som bidrar till GS blir associerade med alla andra som ringer för GS. Det hjälper inte att vara anonym om man är det i en större organisations namn.
Senast redigerad av LinusSarud 2017-03-09 kl. 11:10.
Citera
2017-03-09, 11:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Etablissemangets värsta mardröm vore om fler medborgare; privatpersoner börjar agera och ställa frågor, precis som Granskning Sverige, men gör det utan någon koppling till varken en organisation eller utgivare.

Deras främsta vapen, och i princip deras enda, är guilt by association. De kopplar ihop individer med varandra. Som anonym kan man inte kopplas ihop med någon annans åsikter eller handlingar. Sverige behöver mer anonymitet. Det är det som etablissemanget är mest rädda för; att förlora GBA som argument.

En baksida av detta är att det är en nackdel när något växer och blir för stort, jag tänker på Granskning Sverige i detta fall, de som bidrar till GS blir associerade med alla andra som ringer för GS. Det hjälper inte att vara anonym om man är det i en större organisations namn.

Precis! Mycket bra inlägg!

Det absolut bästa, bättre än Granskning Sverige vore anonyma personer utan kopplingar till någonting! Ensamma, oberoende och anonyma!

Tänk om det fanns 10.000 anonyma och oberoende ringare idag, utan någon som helst koppling till varandra!

Som var och en har ett eget konto där de lägger ut sitt material med de frågor de ställt till makthavare i media och politiken!

Herregud, det om något skulle generera sann demokrati!

Och fullständigt omöjligt för etablissemanget att använda "Guilt by association" om alla, var och en är oberoende och utan koppling till någon annan person/organisation!

Vad tror du om det? Tänk bara vilken skillnad 100 sådana oberoende ringare skulle göra! ENORM!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2017-03-09 kl. 11:21.
Citera
2017-03-09, 11:31
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Precis! Mycket bra inlägg!

Det absolut bästa, bättre än Granskning Sverige vore anonyma personer utan kopplingar till någonting! Ensamma, oberoende och anonyma!

Tänk om det fanns 10.000 anonyma och oberoende ringare idag, utan någon som helst koppling till varandra!

Som var och en har ett eget konto där de lägger ut sitt material med de frågor de ställt till makthavare i media och politiken!

Herregud, det om något skulle generera sann demokrati!

Och fullständigt omöjligt för etablissemanget att använda "Guilt by association" om alla, var och en är oberoende och utan koppling till någon annan person/organisation!

Vad tror du om det? Tänk bara vilken skillnad 100 sådana oberoende ringare skulle göra! ENORM!
Problemet är att vi folket inte skulle hitta de upplagda klippen! Gs är folkligt initiativ, där oberoende uppringare kan använda sig av deras kanal! Så jag ser helst att man i forts hittar upprigningarna via deras sida.
Citera
2017-03-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Problemet är att vi folket inte skulle hitta de upplagda klippen! Gs är folkligt initiativ, där oberoende uppringare kan använda sig av deras kanal! Så jag ser helst att man i forts hittar upprigningarna via deras sida.

Tyvärr så blir det ett öppet självmål, oavsett om man vill det eller inte så kommer man att bli associerad med GS. Det finns alternativa sätt att nå ut på, är ett samtal intressant så får det stor spridning via sociala medier osv.

En egen youtube-kanal är hur enkelt som helst att starta. Visst, man går miste om den omedelbara spridning som ett bidrag till GS hade inneburit, men i förlängningen så är det bäst utan den associationen; då finns det inget att angripa.
Citera
2017-03-09, 12:09
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Tyvärr så blir det ett öppet självmål, oavsett om man vill det eller inte så kommer man att bli associerad med GS. Det finns alternativa sätt att nå ut på, är ett samtal intressant så får det stor spridning via sociala medier osv.

En egen youtube-kanal är hur enkelt som helst att starta. Visst, man går miste om den omedelbara spridning som ett bidrag till GS hade inneburit, men i förlängningen så är det bäst utan den associationen; då finns det inget att angripa.

Vi tycker olika! Onekligen jag ser mer potential i det som händer nu! Tyvär så har Fabian fått tagit stryk socialt, men tror han kommer ur det här starkare än någonsin! Kanalen gynnas av exponeringen och har en upparbetad sida av kraft! Det ser vi ju nu! Iom, etablerad media ständiga attacker på gs.
Citera
2017-03-09, 12:23
Avslutad
Citat:

Vad du nu föreslår är att överge ett upparbetat koncept och börja om på ny kula eftersom du är rädd för att gammelmedia ska bli lite ledsna i ögat och börja kalla dig rasist. Med den attityden är det lika bra att ge upp, för så fort gammelmedia drar sitt guilt by association-kort så kommer du att resetta och starta om på från ruta ett igen. Du kommer aldrig att komma någonvart med den inställningen.

Det gäller att organisera sig, att gå samman och att inte ha beröringsskräck med andra Sverigevänliga och nationellt sinnade krafter för gammelmedia kommer att köra sitt nazisttrams oavsett hur mycket sådana som du krälar i smutsen och förnekar att ni skulle vara "högerextrema". Gammelmedia är livrädda för att folk ur ett brett spektrum börjar prata med varandra och samarbeta, därför brunsmetar man allt man kan och försöker påverka svaga människor, alltså sådana som du, att hålla distans till människor som tycker till 97% precis som du. Förstår du inte det?
Citera
2017-03-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Vi tycker olika! Onekligen jag ser mer potential i det som händer nu! Tyvär så har Fabian fått tagit stryk socialt, men tror han kommer ur det här starkare än någonsin! Kanalen gynnas av exponeringen och har en upparbetad sida av kraft! Det ser vi ju nu! Iom, etablerad media ständiga attacker på gs.

Javisst, på några sätt håller jag med dig. Expos, Eskilstunakurirens och Expressens attacker mot Granskning Sverige är ju ett bevis på att GS har lyckats. Men ju större GS blir desto mer befogad blir ju mediernas "granskning". GS gör sig nog bäst av att fortsatt vara David i "David mot Goliat". Sverige behöver fler GS, inte ett stort GS. Men det är såklart bara min åsikt.
Citera
2017-03-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Vad du nu föreslår är att överge ett upparbetat koncept och börja om på ny kula eftersom du är rädd för att gammelmedia ska bli lite ledsna i ögat och börja kalla dig rasist. Med den attityden är det lika bra att ge upp, för så fort gammelmedia drar sitt guilt by association-kort så kommer du att resetta och starta om på från ruta ett igen. Du kommer aldrig att komma någonvart med den inställningen.

Det gäller att organisera sig, att gå samman och att inte ha beröringsskräck med andra Sverigevänliga och nationellt sinnade krafter för gammelmedia kommer att köra sitt nazisttrams oavsett hur mycket sådana som du krälar i smutsen och förnekar att ni skulle vara "högerextrema". Gammelmedia är livrädda för att folk ur ett brett spektrum börjar prata med varandra och samarbeta, därför brunsmetar man allt man kan och försöker påverka svaga människor, alltså sådana som du, att hålla distans till människor som tycker till 97% precis som du. Förstår du inte det?

Nja, jag kanske får omformulera mig. Jag hade gärna sett fler GS, i den storlek GS är just nu. Jag anser att GS är helt perfekt, i sin nuvarande form, med undantag för att de har blivit lite för många och då känsliga för gammelmedias fulmetoder och angrepp.

Jag vill inte att GS ska lägga ner och börja på ny kula, jag vill att de fortsätter på exakt samma sätt de gör idag: Granskning på lekman-nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in