2017-03-08, 20:44
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Håller faktiskt med dig om denna kritik mot Johan och senaste med IRM Henrik.

Blev endast barnsligt och opassande att driva med den lätt förståndshandikappade Henrik.
Ta billiga poäng mot en sådan som Henrik är tyvärr som att ta nappen från en bebis.

Förstår dock att det är lätt att tappa fattningen mot sådana som Henrik när det helt enkelt
blir för mycket. Henrik m fl som ständigt med sina felaktigheter själva söker billiga poäng och felvinklar det mesta 24/7 är det lätt att hamna i samma spår som dem.
Vi är dock olika! Jag tyckte faktist det var skitroligt! Gjorde min dag idag!
Citera
2017-03-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Oavsett så är det märkligt att jämställa ringa och knacka dörr. Sen så tänker du lite för kort, syftet med Expressens knackning var att ta en bild på Erik medan Erik / GS har ringt i ett informativt syfte.

Just det. Tidigare i tråden skrev jag om att Diamant Salihu påstår att de pressetiska reglerna säger att personer som förekommit i något medium har rätt att göra genmäle. Därför ansåg sig Salihu tvingad att leta reda på "Eriks" adress och knacka på hans dörr.

Enligt vad jag kan se står det dock ingenting i de pressetiska reglerna att man ska medföra fotograf för att ta bilder av den person som ska erbjudas möjlighet att göra ett genmäle.
Citera
2017-03-08, 21:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
http://www.granskningsverige.se/donationer/

127.000 nu.
Inte illa pinkat. Undrar om det är den gemensamma kassan eller Eriks. Fick intrycket att pengarna som kommer in på Eriks Swish går oavkortat till honom själv.
Citera
2017-03-08, 21:11
Medlem
Fabian, en från GS som gillar NMR. Tycker IRM fråga är ganska relevant, att är det inte viktigt för sidans följare att faktiskt säga var man står någonstans? Att dom stödjer SD är helt klart men att man även har sympatier för NMR?

Bara en sådan sak. GS är en blandning av rasism och nazism.

När jag lyssnade på ett av samtalen mellan GS och IRM så märker man rätt fort att GS går in på saker som inte är relevanta och man gör bort sig.
Ex om fetma osv osv. Men det bästa var när GS menade på att en del sa att IRM är rasister för några tycker det och IRM svarar , ja men då får dom tycka det, varav GS körde ett varv till med att några tyckte han var rasist och IRM svarade igen att det får dom tycka om dom vill.
GS kom av sig direkt. Klockrent.

GS är högerpropaganda med nazism.
Citera
2017-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Visste inte att GS/Fabian gjort några klipp om chemtrails, kan du länka?

Nä. Han har ju inte länkat till det. Och det är ju synd.
För jag menar.
Han verkar ju efter idoga studier på Internet- och Youtube-universiteten,
ha skaffat sån björnkoll på vad det verkar som, "Judar".
Och allt vad det innebär.

För det vet man ju.

Allt som inhämtats på tangentbordskrigarhögskolorna.

Är ju sant.
Och allt sitter hop.
Det vet man ju.

Illuminati.
Bilderberg.
NWO.*
Ryska Revolutionen.
Big Pharma.*
Feminism.
Homeopatskepsism.*
Bögeri.
Big Vaxx-scheme.
Lövhalka på rälsen.*
Porrindustri.
Kommunism.
GMO.*
Genusvetenskap.
Monsanto.*
HBTQ.
Stopp i tunnelbanan.
Ruttna bananer på ICA.
Normkritik.
Kapitalism.
Jymdödlor.
PK-ism.

Allt.*
Precis allt.*
Har en "Jude" med i spelet.

Så därför vore det ju som sagt sååå bra.
om Fab(uler)ian.
Som ju BÅDE är Mastermind.
OCH Pilot.
Kunde reda ut begreppen.
Åt oss alla.

Så återigen.
Bara Fabbe Kan svara på.
Om (den judiskmonterade) chemtrailsknappen på en Boeing A380,
sitter i takpanelen bredvid solluckan?*
Eller på mittkonsollen bredvid handbromsen?

PS: Om Fabbe läser här. Vilket jag hoppas och nästan är övertygad om.
Skulle jag bli JÄTTELYCKLIG,
om han kunde svara på om han för sin egen skull,
genom åren fodrat kaptensmössan med endera:
Grill- eller matfolie?
Citera
2017-03-08, 21:17
Medlem
Skita-Knulla-Spys avatar
Hyckleriet når inga gränser.
Utåt agerar msm-"journalister" fördömande.
På kammaren gläds de åt de frågor som GS ställer. Ler njuggt när kollegor i MSM-pakten blir avklädda och satta på pottkanten. Önskar att de i sitt yrke fick slapp balansera på knivseggen och istället få ställa samma frågor som Granskning Sverige gör.
- Vad är ett folk? Varför är det skillnad på kurder och svenskar?
- Hur kan det vara hets mot folkgrupp om man fördömer en religion?
- Hur kommer det sig att EXPO får bedriva en privat underrättelsetjänst?

PS
Idag är det internationella kvinnodagen.
Ta på dig en fittmössa och skänk de förtryckta kvinnorna i förorterna en tanke.
DS
Citera
2017-03-08, 21:29
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Håller faktiskt med dig om denna kritik mot Johan och senaste med IRM Henrik.

Blev endast barnsligt och opassande att driva med den lätt förståndshandikappade Henrik.
Ta billiga poäng mot en sådan som Henrik är tyvärr som att ta nappen från en bebis.

Förstår dock att det är lätt att tappa fattningen mot sådana som Henrik när det helt enkelt
blir för mycket. Henrik m fl som ständigt med sina felaktigheter själva söker billiga poäng och felvinklar det mesta 24/7 är det lätt att hamna i samma spår som dem.

Även jag reagerade på att Johan klev ner på samma plumpa nivå som "inte rasist men" brukar hålla.
Men det kanske är så man ska förhålla sig till mobbare, låta dem smaka på sin egen medicin.
Sedan kan man fråga sig varför Fastighetsanställdas Förbund (LO) betalar Henrik lön för att tramsa runt med sitt dravel. Jag tycker att ett fackförbund ska företräda medlemmarnas intressen.

Jag hörde ett annat klipp där "Erik" berättade att Henrik Johansson ringt till hans fru samt dotter, så jag förstår att GS har tröttnat på den lätt förståndshandikappade Henrik.
https://www.youtube.com/watch?v=bUrFlt5lRUo
Citera
2017-03-08, 22:00
Medlem
Hej!
Johan här!
Några reagerar på att jag körde för hårt med Henrik Johansson. Förklaringen till varför är så här.
Förra gången försökte jag förklara för Henrik vad jag menade på ett seriöst sätt. Han lyssnade dock inte på något, utan hakade upp sig på ord, som han skulle använda i sin guilt-by-assosiation strategi. I sista samtalet babblade han i 20 minuter av 25 med olika förskrivna frågor. Denna gången prövade jag en ny strategi. Jag skojade med honom. Jag tyckte själv att det blev riktigt roligt att lyssna på.

Han anser att "SD är en outtömlig källa till humor". Hans humor består i att trakassera lokala SD-politker och han har givit sig på Fabians barn och fru. Min humor är att skämta om hans pompösa personlighet. Han personifierar det klassiska uttrycket "det feta flyter alltid ovanpå"
Ni som inte gillar den typen av humor kan starta en egen kanal. Det behövs mängder av folk som ringer.
Citera
2017-03-08, 22:11
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Just det. Tidigare i tråden skrev jag om att Diamant Salihu påstår att de pressetiska reglerna säger att personer som förekommit i något medium har rätt att göra genmäle. Därför ansåg sig Salihu tvingad att leta reda på "Eriks" adress och knacka på hans dörr.

Enligt vad jag kan se står det dock ingenting i de pressetiska reglerna att man ska medföra fotograf för att ta bilder av den person som ska erbjudas möjlighet att göra ett genmäle.

Det här är bara trams. Journalister söker normalt aldrig upp folk i deras hem. De provar att ringa en eller två gånger, får de inte svar skriver de bara att de har sökt personen ifråga för en kommentar. Syftet med Expressens hembesök var att skrämma och trakassera.
Citera
2017-03-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det här är bara trams. Journalister söker normalt aldrig upp folk i deras hem. De provar att ringa en eller två gånger, får de inte svar skriver de bara att de har sökt personen ifråga för en kommentar. Syftet med Expressens hembesök var att skrämma och trakassera.

Exakt. Vi är helt ense. Salihus hänvisande till de pressetiska reglerna är ju bara ett enfaldigt försök att urskulda sig själv. Det tror jag faktiskt att han fattar själv.

Det vore väl intressant om den sömniga Publicistklubben kunde ordna en kväll med tema De pressetiska reglerna, och inbjöd Salihu att framföra sin tolkning.

Finns journalisternas yrkesetiska nämnd kvar? Jag tycker den borde fälla Salihu för ohederlig hänvisning till de pressetiska reglerna.
Citera
2017-03-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
En fråga till Johan!

Har följt GS länge och har hyst sådan otrolig respekt för er! Så kunniga! Så sanna och äkta!

En gång hörde jag en intervju med Henrik från IRM. Som du vet kunde han inte uttala Nürnberg på ett korrekt sätt! Men du nöjde dig bara med att uttala det som det skulle uttalas, utan att göra någon vidare grej av det!

Blev verkligen imponerad av att du bara gick vidare, det var verkligen öppet mål för dig att plocka poäng. Det gjorde intryck på mig att du bara lämnade det.

Som ett definitivt lackmuspapper att du Johan är "The real deal"!

Men så hörde jag den nya intervjun med samma Henrik från igår. Och Henrik vet vi är en sällsynt icke-empatisk och cynisk person.

Men oavsett det, herregud vad du föll där! Många unga har dig som förebild nu, och känner inte till kontexten, de vet inte vem Henrik är!

I den utlagda intervjun från igår så fick alla unga samhällsmedvetna ungdomar som är politiskt intresserade höra dig förolämpa Henrik för uttalssvårigheter, låg IQ och fetma!

Du föll rätt bra där! Fan vad tråkigt!

Hoppas ändå att ni lyckas rejält med den boll ni nu har satt i rullning! För herregud vilka cyniska lögnare vi har i media och i politiken!

Håller med om det gällt nån annan än henko, han har gjort sig väl förtjänt av låga påhopp och tror Johan ser det så med
Citera
2017-03-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Hej!
Johan här!
Några reagerar på att jag körde för hårt med Henrik Johansson. Förklaringen till varför är så här.
Förra gången försökte jag förklara för Henrik vad jag menade på ett seriöst sätt. Han lyssnade dock inte på något, utan hakade upp sig på ord, som han skulle använda i sin guilt-by-assosiation strategi. I sista samtalet babblade han i 20 minuter av 25 med olika förskrivna frågor. Denna gången prövade jag en ny strategi. Jag skojade med honom. Jag tyckte själv att det blev riktigt roligt att lyssna på.

Han anser att "SD är en outtömlig källa till humor". Hans humor består i att trakassera lokala SD-politker och han har givit sig på Fabians barn och fru. Min humor är att skämta om hans pompösa personlighet. Han personifierar det klassiska uttrycket "det feta flyter alltid ovanpå"
Ni som inte gillar den typen av humor kan starta en egen kanal. Det behövs mängder av folk som ringer.

Haha. Var nog den sämsta bortförklaring jag hört någonsin. Du hade inga argument kvar och då går man alltid på personangrepp..
Jag kan lova att du blev totalt ägd av honom. Men jag ger er Credit för att ni försöker bortförklara allt hela tiden och på ett kul sätt men denna var nog bäst.

Ge sig på fru och barn? Tror du överdriver en smula om jag ska vara ärlig. Skulle det komma till kritan så har nog Irm det inspelat och kan nog bevisa att det inte var riktigt så.
Överdriver gör ni ju lite eftersom ni skrev ett försvarstal på sidan att media ger sig på dom svagaste.
Jag menar, hallå?
Ska ni en försöka försvara er eller iallafall vara lite trovärdiga så överansträng er inte så.
Visserligen är det rolig toalektyr att skita och skratta samtidigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in