Citat:
Ursprungligen postat av
sosamomuelol
Tack!
Jag tror dessvärre att du missförstår mig lite. Att affärsmodellen fungerar är inte positivt. Eftersom OneCoin själva hävdar sig vara en kryptovaluta med fungerande blockvaluta, högt marknadsvärde på sina coins, en växlingstjänst och handelsplats kan man inte direkt kalla det för ett framgångsrikt företag; snarare en lyckosam bluff.
Högskolehjälpen har också en fungerande affärsplan. Det betyder inte att verksamheten är bra. Man hjälper människor att begå brott och i slutändan bidrar man bland annat till att bedragare får stå med skalpellen och karva i folk efter att ha fuskat sig in på och genom en läkarutbildning. Fungerande affärsplan? - Ja. Moraliskt försvarbart? - Nej. Jag undrar hur personerna bakom HP-hjälpen skulle tänka om de om sisådär 10-15 år måste lägga upp sitt barn på operationsbordet och inser att kirurgen är en person de hjälpt till att fuska in på läkarprogrammet.
"Hatarna", som du beskriver det, har nog inte svårt att förstå att man är bra på att sälja. De tycker bara inte att det är något bra. OneCoin är en bluff och ett bedrägeri. Att det är framgångsrikt gör det inte bättre.
Om affärsmodellen drar in pengar så är det enligt definition positivt! Uttrycket bluff har en väldigt negativ klang som kan skrämma bort många från OneCoin så därför bör inte det uttrycket användas. Om man nu lyckas sälja ingenting för höga priser så är det väl ett kvalitetsmått. Ingenting kostar 0 kr att producera, ingenting har ingen miljöpåverkan, ingenting behöver inte bokföras o.s.v.
Det är väl inte Högskolehjälpen problem om eventuell kvalitet på kirurgin? Dom säljer något som är efterfrågat och tjänar pengar på det. En WinWin-situation som bara har vinnare.
Hatarna kan inte erkänna något positivt hos OneCoin-sfären. Läs igenom tråden så får du se hur de blir kallade Klappmongos, psykiskt sjuka, mentalt retarderade, scamers, rasistiska uttryck, misogyna uttryck m.m.