Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Att just Bendiksen ger Trofodermin , som görs av Bendiksens tidigare arbetsgivare, är mycket alarmerande. Trofodermin är, som sagts, inte för såriga läppar utan för hudsår. Detta vet naturligtvis Bendiksen om. Bendiksen hade stora kunskaper kring Trofodermin då han varit CEO Norway för Pfizer. Är det någon som har kunskaper om salvan så är det han. Vi ser systematiken när det gäller astmamediciner inom norska längdlandslaget. Min övertygelse är att Clostebol är en del av den systematiska dopingen i Norge. Jag tror läkarna ger Clostebol under uppbyggnadsperioden. Det är därför de reser ner till Val Senales och Livigno varje år under uppbyggnaden.
Ett evigt återkommande tjat om att salvan inte ska användas till läpparna. Det tenderar att vara en Flashbacksanning. Man har lyssnat på en doktor någonstans och helt plötsligt är det en verklighet att den inte går att använda till läpparna.
Men om det hade varit så - tänk efter lite längre.
Hade ingen i media tagit upp den synnerligen graverande invändningen? Dussintals har uttalat sig, INGEN känner sig besvärad av att salvan inte går att använda på läpparna.
Hade Norska Idrottsförbundet totalt ignorerat att hon har använt fel medicin? Det går inte att läsa någonstans vad jag kan förstå när man bestämde påföljden.
Varför har FIS inte berört detta i sin överklagan?
Det är bara på Flashback som självutnämnda experter vet det som ingen annan vet. Eller också är det så att det går utmärkt att använda salvan för att läka ett sår. Hennes sår läkte ju bevisligen.