2017-03-08, 14:58
Medlem
Om nu denne Jesper menar ett uns av allvar så borde han trycka upp lappar och dela ut till hungriga och hemlösa på olika språk. Det är många hemlösa som kommit nyligen från Marocko och Afghanistan och som också är utsatta. Visst blir det många korvar men varför skilja på människor? Han borde sprida budskapet till förorterna också.

#vistårinteut

Rymdkram.
2017-03-08, 17:55
Medlem
trehundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Svenska hemlösa ska vi som vanligt skita i? Dom är bra mycket mer utsatta än marockaner och afghaner .

Det var en kund som frågade angående insamlingen i lördags natt om hur den gick till. Jesper själv svarade att han delar ut mat till behövande och hungriga hemlösa.
kunden säger då - "uteliggare"
Jesper svarar - "nej hemlösa"
kunden svarar nåt med - "tiggare och hemlösa"
Jesper svarar nåt i stil med - "tiggare har ett hem i hemlandet, det har inte hemlösa"

Jag vill få det till att han hjälper svenska hemlösa och inte tiggare/zigenare...
sanningen låter jag vara osagt, har bara sett en burgare som har langats över till en svenskliknande figur och det skötte han bra genom att vråla till en annan kund att denne inte fick handla.

Han skall nog ta och mjukna lite om han vill fortsätta med sin verksamhet, förr eller senare så brinner korvvagnen och han börjar bli till åren.
2017-03-08, 19:48
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trehundra
Det var en kund som frågade angående insamlingen i lördags natt om hur den gick till. Jesper själv svarade att han delar ut mat till behövande och hungriga hemlösa.
kunden säger då - "uteliggare"
Jesper svarar - "nej hemlösa"
kunden svarar nåt med - "tiggare och hemlösa"
Jesper svarar nåt i stil med - "tiggare har ett hem i hemlandet, det har inte hemlösa"

Jag vill få det till att han hjälper svenska hemlösa och inte tiggare/zigenare...
sanningen låter jag vara osagt, har bara sett en burgare som har langats över till en svenskliknande figur och det skötte han bra genom att vråla till en annan kund att denne inte fick handla.

Han skall nog ta och mjukna lite om han vill fortsätta med sin verksamhet, förr eller senare så brinner korvvagnen och han börjar bli till åren.

Ja där får man ändå ge honom cred. Såg någon film för ett tag sedan där han delade ut lite mat och dricka till ett par hemlösa i ett gathörn. Jesper kan vara en riktig idiot men ibland verkar han göra en del gott också.
2017-03-08, 21:49
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Om nu denne Jesper menar ett uns av allvar så borde han trycka upp lappar och dela ut till hungriga och hemlösa på olika språk. Det är många hemlösa som kommit nyligen från Marocko och Afghanistan och som också är utsatta. Visst blir det många korvar men varför skilja på människor? Han borde sprida budskapet till förorterna också.

#vistårinteut

Rymdkram.

Marockanerna lär säkert älska korven. Afghaner är ju naturliga korvryttare. Kan bli kul att se deras agerande mot korvsnusk när de förstår varför lammkorven är så saftig...
2017-03-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Marockanerna lär säkert älska korven. Afghaner är ju naturliga korvryttare. Kan bli kul att se deras agerande mot korvsnusk när de förstår varför lammkorven är så saftig...

Nu råkar han faktiskt servera burgare också. Om Marockaner och Afghaner som liksom dom är utsatta och hemlösa så borde dom bjudas också om han inte är hjärtlös.

#vistårinteut

Rymdkram.
2017-03-09, 11:09
Medlem
Förstår inte hur folk kan tycka denna snubbe är skön.
Stör mig något enormt på honom.
2017-03-09, 17:47
Medlem
Lothbroks avatar
Kollade lite på hans streaming på youtube. Verkar ju helt efterbliven när han säger "hur säger man" och "whata fuck" i varannan mening jävligt störande människa på alla sätt.

En snubbe ringer in o frågar "gillar du pizza" o han svarar " Jag brukar pissa i din mammas mun" och lägger på. Haha vilken stolle.
Senast redigerad av Lothbrok 2017-03-09 kl. 17:53.
2017-03-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Kollade lite på hans streaming på youtube. Verkar ju helt efterbliven när han säger "hur säger man" och "whata fuck" i varannan mening jävligt störande människa på alla sätt.

En snubbe ringer in o frågar "gillar du pizza" o han svarar " Jag brukar pissa i din mammas mun" och lägger på. Haha vilken stolle.
Jag stör mig absolut på att han är otrevlig mot barn och tonåringar som ringer in och frågar dessa frågor. Jag skrev tidigare i ett inlägg i denna tråd, om att jag störde mig på att han gjorde så.

Och han säger alltid någonting med "Din mamma", när någon ringer och frågar en fråga som han inte tycker om.
2017-03-10, 04:00
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Nej för det är ju verkligen inkomsterna en vill veta om... det är utgifterna från swishpengarna som är intressanta såklart din dumma cuck. Spela inte dummare än du är!
Förklara hur fan han ska redovisa pengarna utan att outa någon?
"Cuck" Tillbaka till 4chan för fan.

För ni Alpha-folket som består av 50% bipolära fjollskott som ägnar 90% av eran arbetslöshet åt att titta på "snusk gubben". Ni kommer ju med bra lösningar om hur han ska redovisa.
Senast redigerad av Vurtne 2017-03-10 kl. 04:07.
2017-03-10, 19:27
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Frågan är ju hur han fortfarande får ha sin verksamhet när han har blivit anmäld av ett flertal med en solklar video som visar hans respekt för kunder. (hamburgsfilmen)
Alla kan se att den inte är ihopklippt.
2017-03-10, 22:47
Bannlyst
De som blev förtalade enligt lagens alla regler har de gjort sin röst hörd?

Hänga ut personer som värnar om andras människor hälsa är under all kritik
2017-03-11, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Nödvärn innebär att du får avväpna en våldsam person för att förhindra våld på dig själv eller någon annan, men bara så mycket som situationen kräver. Jesper har alltså ingen rätt att drämma till folk i huvudet även om de spottar på hans vagn. Så visst, nog skulle han kunna åka dit för det, men då krävs det att personerna i videon gör en anmälan.
Du får även freda din egendom. Att smälla till nån med en grilltång är inte speciellt grovt våld och skulle nog ses som acceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Det är inte åklagaren som driver förtalsanmälan utan målsägaren, din dumme jävel. Gå tillbaka till skolan nu snorunge.
Vad jag älskar folk som uttalar sig nedsättande till andra fast de har helfel.

Förtal är ett brott som visst då kan drivas av åklagare om det är påkallat av allmän synpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av jegfaller
Jobbar du som jurist eller din dumma jävel? Det kan mycket väl röra sig om ringa misshandel (eller försök till misshandel) eftersom att såsen är så pass stark, att den som blir utsatt för den kommer lida väldigt mycket, särskilt då personen är omedveten om det hela.

Jag vet inte det du, har du koll på PUL, eller sluter du upp i kören här? Det är ju offentliga uppgifter, inte direkt så att han skrivit ut folks IP-adresser och liknande? Dessutom gäller offentlighetsprincipen när man anmäler den här typen av saker, det är ju inget brott i sig, där man som anmälare kan vara anonym.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlighetsprincipen

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/

PUL i sociala medier (så är väl fallet här, ej följt noga):

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/sociala-medier/
Nä det är inte misshandel.. ska som sagt mer till. Även om såsen är stark och kan orsaka ett visst lidande så är den inte skadlig. Då hade han aldrig fått ha den på hamburgare.
Senast redigerad av Gromgutten 2017-03-11 kl. 16:52. Anledning: Trippelpost, använd "Citera flera"-funktionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in