2017-03-07, 19:21
Medlem
En scennärvaro som Omega hade är ingenting man ersätter bara sådär. Dessutom tror jag att gastarna från och med nu rent generellt kommer bli mer anonyma och sluta eller bytas ut oftare. Bandkänslan kommer nog tyvärr försvinna.
Citera
2017-03-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Det var helt generella uppdelningar jag gjorde och många, inklusivt mig jälv ligger nog ett ställe i mitten. För 20 år sedan hade jag varit harcore fan, men när man har rundat 40 så finns det viktigare saker att tänka på

Jo en stark ledare är ofta den säkra vägen till succé och är man dryg och krånglig spelar ingen roll för mig så länge jag gillar musiken. Jag har varit stor fan av Yngwie Malmsteen sedan mitten av 80-talet och det finns fan ingen drygare eller större rövhål i rocken än Yngwie

Men ska man köra den stilen tycker jag man ska göra det från början och inte efter tre plattor där fler och fler bandmedlemmar bidrar. Men jo helhetsintrycket betyder mest.

Det där med ett nytt Kiss om 10-20 år hade inte varit dumt. Nu har jag uppfostrat mina barn till att gilla kiss. Trevligt om man också kunde göra det med barnbarnen i framtiden

Helt utan relations för vår diskussion och oenigheter, så ta en titt på Omega i det här klippet. Den energin kommer jag att sakna på scenen

https://youtu.be/x9nSUIJ_1VQ

Är det bara jag som anar att någon substans letat sig in i Omega på den här spelnigen? Såhär vild har han inte varit på de konserter jag varit på.
Citera
2017-03-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OREZRAEY
Är det bara jag som anar att någon substans letat sig in i Omega på den här spelnigen? Såhär vild har han inte varit på de konserter jag varit på.

Inte helt omöjligt. Han är ju även lite hispig på vissa andra videos. Men tänk på att han lider av OCD också vem vet vad han tar för mediciner, sen alkohol och grym musik på det.
Citera
2017-03-07, 21:55
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Jo en stark ledare är ofta den säkra vägen till succé och är man dryg och krånglig spelar ingen roll för mig så länge jag gillar musiken. Jag har varit stor fan av Yngwie Malmsteen sedan mitten av 80-talet och det finns fan ingen drygare eller större rövhål i rocken än Yngwie

Men ska man köra den stilen tycker jag man ska göra det från början och inte efter tre plattor där fler och fler bandmedlemmar bidrar. Men jo helhetsintrycket betyder mest.

Helt utan relations för vår diskussion och oenigheter, så ta en titt på Omega i det här klippet. Den energin kommer jag att sakna på scenen

https://youtu.be/x9nSUIJ_1VQ
Håller helt med dig. Det är riktigt tråkigt att man byter ut alla sådär efter tre riktigt bra plattor.

Klipppet med Omega är helt underbart. Han var den jag tittat mest på när jag sett dom live.
Citera
2017-03-07, 22:03
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Inte helt omöjligt. Han är ju även lite hispig på vissa andra videos. Men tänk på att han lider av OCD också vem vet vad han tar för mediciner, sen alkohol och grym musik på det.
OCD?
Citera
2017-03-07, 22:20
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
OCD?

Finns en intervju med honom (med mask) där han lägger ut texten rätt rejält om sina problem med OCD. Orkar inte leta rätt på den nu.
Citera
2017-03-07, 22:27
Medlem
Les Binkss avatar
Höhöhö.

Här är den i alla fall: https://www.youtube.com/watch?v=KD2n8-bkkRo
Citera
2017-03-08, 00:43
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Min svåger bor i Linköping och berättade för mig i helgen att han har träffat en före detta sångare i Ghost (tyvärr minns han inte namnet), han som var före den nuvarande. En annan i deras bekantskapskrets hade gått ut med att han spelat i bandet. Det är tydligen så att varje Papa är en ny sångare, enligt min svåger i alla fall.
Din svåger ljuger eller hittar på.
TF är sångaren. Bortsett från allt som talar för detta i tråden samt att man känner igen hans röst från tidigare band så tänker jag så här:
Vi vet till 100% nu att Martin Persner har varit Omega. Och allt pekar på att SS har varit den andra gitarristen.
Basisten är utbytt, trummisen är bytt några gånger och keyboardisten sägs vara en äldre person.
Om inte TF är Papa, vilken annan roll i bandet skulle han ha? Är han inte med i liveversionen alls? '

Nä, TF är Papa. Sluta med den diskussionen nu, tack!
Citera
2017-03-08, 08:24
Medlem
Monotheists avatar
http://mmnrockandmetal.wixsite.com/m...Keep-an-Eye-On Ganska intressant läsning med flera "hints" och möjligen någon passning till TF...
Citera
2017-03-08, 10:19
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monotheist
http://mmnrockandmetal.wixsite.com/m...Keep-an-Eye-On Ganska intressant läsning med flera "hints" och möjligen någon passning till TF...

Typ: "Visually we obviously stripped down the shell of a current, successful rock band.We opened it, repainted it and filled it with mechanical parts. A machine does not get corrupted by greed, insanity and envy like some humans do."

Vi kan nog därmed fastslå att det skurit sig rejält mellan Alpha/Omega och TF...
Citera
2017-03-08, 10:22
Medlem
Et lite slag i siden mot TF?:

"Visually we obviously stripped down the shell of a current, successful rock band.We opened it, re- painted it and filled it with mechanical parts. A machine does not get corrupted by greed, insanity and envy like some humans do."

Og om Alpha(SS) - og kanskje et lite hint om Water?:

"The triangle is for trinity or the “tria prima,” It´s also the symbol of fire, used by our current producer (Alpha) but that´s just plain coincidence. If you turn the triangle upside down it becomes the symbol of water – maybe a little clue for all the private eyes out there..."

...

".. And yes, Alpha is playing guitar on one track."

...

"We are also recording an album with Alpha right now and the release is scheduled this fall."
Citera
2017-03-08, 10:52
Medlem
Og et rykte på hvorfor MP forlot bandet(fra reddit):

"Joppe777:
The short version is that Omega was taking to much space. He was a co-writer on almost all the songs, he registered a name so he got credited for it (Indio Marcato), when playing live he was taking focus away from Papa with his energic stage acts, he began to have a own group of fans, fans were just as eager to meet Omega as Papa after the shows, the list goes on...

SG(Papa/TF) wanted the focus to be on him and told Omega to cut down on his activities and tune down his songwriting and stage act (some rumors(!) even say that SG rejected songs Omega wrote - not because they were bad but becuase "In Ghost I am the one that writes the songs").

Omega was in his prime as musician, both as performer and songwriter and did not want to stand down. Ghost had never been better and he was a great reason.

Disagreements like this, combined with massive stress from constant touring, personal and health problems (i won't comment them) led to that Omega left in rage.

But like I said before. This is "the talk" from the town where Ghost comes from and where the founding members, their family and friends live. It is not evidence and I can't prove it in any way. I just pass the words."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in