Det blev nionde gången jag såg dem igår på Globen trots att jag hoppade över senaste spelningen i Stockholm vilket förmodligen var smart, annars hade jag nog trots storheten varit lite blasé igår. Sänkte en hel del öl innan för att inte vara allt för kritisk utan bara släppa loss istället.
Hela bandet är ju äntligen välslipat igen, gitarristerna men speciellt Sodomizer briljerar, galet bra, inte förvånad direkt, han har varit sjukt bra i både Katatonia och Bloodbath.
Hade sittplats på andra våningen den här gången vilket såklart gör att man blir lite utanför men kul att se Ghost från en ny vinkel, se bild, och ljudet var asbra där uppe.
https://ibb.co/Vm5Nydc
Sen tyckte jag det kändes lite uppfriskande att inte se någon påve på scenen.
Det enda jag riktigt kan klaga på är det totalt meningslösa och utdragna presentationen av bandet. Vet inte riktigt vad som var meningen med det, det kändes mer som att han ville sätta ett statement för oss att ge fan i att ge dem en identitet, nä, skippa det där om dom nu ändå ska vara så anonyma, eller gör det snabbt och enkelt istället för vår och musikernas skull.
Square Hammer får dom gärna lägga åt sidan nu, så sjukt tråkig låt.
Bäst var Absolution, Pinnacle, Majesty, Faith och Year Zero.
Som helhet storslaget och sjukt snyggt.