2019-02-24, 14:13
Medlem
Skrottefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie22
Jag vet vilka alla är om du vill veta? kan skicka ett meddelande

Du kan jo bare skrive hvem de er i en spoiler
Citera
2019-02-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrottefar
Du kan jo bare skrive hvem de er i en spoiler

Ja just det, tänkte jag inte på.

Bandmedlemmar:

Citera
2019-02-24, 14:52
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
.
Och såklart det största minuset, ett minus man tyvärr aldrig kan komma ifrån och något man får börja acceptera helt enkelt. Det är att Svensson har hittat dit och bara älskar He Is och står och pratar resten av konserten. Dom förstör "mitt Ghost". Dom fattar inte det jag fattar och det stör mig.
Men jag är medveten om att när ett band växer så blir det såhär och det får man helt enkelt leva med.
Någonstans är det ju ett tecken på en framgång också.
Håller med dig.
Blir riktigt trött på folk som köper biljetter till ståplats och så gör de ingenting för att förhöja stämningen, både för bandet och för övriga åskådare.
Stod vid ett par som kollade snett på en när de ansåg att man levde sig in för mycket i konserten.

Tröttaste göteborgspubliken jag varit med om på väldigt länge.
Senast redigerad av Graver 2019-02-24 kl. 14:55.
Citera
2019-02-24, 15:06
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Och såklart det största minuset, ett minus man tyvärr aldrig kan komma ifrån och något man får börja acceptera helt enkelt. Det är att Svensson har hittat dit och bara älskar He Is och står och pratar resten av konserten. Dom förstör "mitt Ghost". Dom fattar inte det jag fattar och det stör mig.
Men jag är medveten om att när ett band växer så blir det såhär och det får man helt enkelt leva med.
Någonstans är det ju ett tecken på en framgång också.

Måste säga att det var mindre illa på den punkten än jag trott. I alla fall i pitten. Men jag hade berett mig på det värsta å andra sidan.

Skulle säga att det var tio gånger värre på Metallica förra våren i samma arena.

Tyckte inte heller ljudet var dåligt i pitten, men i övrigt enig om det mesta du skrev!
Citera
2019-02-24, 15:55
Medlem
Citat:
Det gick tyvärr inte: Nyregistrerade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.
Hittade tråden på reddit, tack ändå
Citera
2019-02-24, 20:28
Medlem
Det blev nionde gången jag såg dem igår på Globen trots att jag hoppade över senaste spelningen i Stockholm vilket förmodligen var smart, annars hade jag nog trots storheten varit lite blasé igår. Sänkte en hel del öl innan för att inte vara allt för kritisk utan bara släppa loss istället.
Hela bandet är ju äntligen välslipat igen, gitarristerna men speciellt Sodomizer briljerar, galet bra, inte förvånad direkt, han har varit sjukt bra i både Katatonia och Bloodbath.
Hade sittplats på andra våningen den här gången vilket såklart gör att man blir lite utanför men kul att se Ghost från en ny vinkel, se bild, och ljudet var asbra där uppe.

https://ibb.co/Vm5Nydc

Sen tyckte jag det kändes lite uppfriskande att inte se någon påve på scenen.
Det enda jag riktigt kan klaga på är det totalt meningslösa och utdragna presentationen av bandet. Vet inte riktigt vad som var meningen med det, det kändes mer som att han ville sätta ett statement för oss att ge fan i att ge dem en identitet, nä, skippa det där om dom nu ändå ska vara så anonyma, eller gör det snabbt och enkelt istället för vår och musikernas skull.

Square Hammer får dom gärna lägga åt sidan nu, så sjukt tråkig låt.
Bäst var Absolution, Pinnacle, Majesty, Faith och Year Zero.
Som helhet storslaget och sjukt snyggt.
Senast redigerad av bizzon 2019-02-24 kl. 20:47.
Citera
2019-02-24, 20:46
Medlem
Håller med. Under, vad jag tycker är den vackraste av låtar, Life Eternal, så satt folk å prata. Jävla idioter. Är man inte intresserad av att lyssna eller sjunga med kan man ju stanna hemma och ge fan i å förstöra för andra som vill njuta av musiken. Sanslöst.
Citera
2019-02-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ja just det, tänkte jag inte på.

Bandmedlemmar:

Är du säker på att Scott är kvar? I höstas presterandes han på en spelning som ”the tallest Ghoul from down under”, så då var det ju garanterat han. Plus att han spelar barfota/utan skor.
På tv-spelningen i Frankrike såg dock trummisen betydligt mindre ut, och Scott verkade befinna sig i Kalifornien ungefär i samma veva.
Citera
2019-02-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns
Är du säker på att Scott är kvar? I höstas presterandes han på en spelning som ”the tallest Ghoul from down under”, så då var det ju garanterat han. Plus att han spelar barfota/utan skor.
På tv-spelningen i Frankrike såg dock trummisen betydligt mindre ut, och Scott verkade befinna sig i Kalifornien ungefär i samma veva.

Nej säker är jag inte, men jag har inte hört att det skulle vara nån ny
Citera
2019-02-25, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxed-Forever
Håller med. Under, vad jag tycker är den vackraste av låtar, Life Eternal, så satt folk å prata. Jävla idioter. Är man inte intresserad av att lyssna eller sjunga med kan man ju stanna hemma och ge fan i å förstöra för andra som vill njuta av musiken. Sanslöst.

Jodu. Det var ett gäng spanjorer i pulpiten som sjöng förjävligt, fel, och överröstade alla samt snackade spanska och svor mitt i de mer fina momenten. Kul ska man få ha, det hade jag själv och de allra flesta runt mig, men finns nån gräns där det blir smaklöst faktsikt.

Nåja, några höjdpunkter enligt mig var nog Absolution, Miasma och självklart Satan Prayer!
Citera
2019-02-25, 08:47
Medlem
Rebali179s avatar
Låter som en salig blandning av folk med andra ord på Globen
Dock finns det alltid folk till allt som vi alla vet
Citera
2019-02-25, 09:59
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av der06
Jodu. Det var ett gäng spanjorer i pulpiten som sjöng förjävligt, fel, och överröstade alla samt snackade spanska och svor mitt i de mer fina momenten. Kul ska man få ha, det hade jag själv och de allra flesta runt mig, men finns nån gräns där det blir smaklöst faktsikt.

Nåja, några höjdpunkter enligt mig var nog Absolution, Miasma och självklart Satan Prayer!
Undra om vi hörde samma personer då. Dom stod längst bak i piten va? Pratade högt och skämtade. Störde mig på dom.

Hamnade dock bredvid en snubbe som var riktgt skön som hängde med i låtarna och levde in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in