Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-08, 10:05
  #1
Medlem
Läste i Expressen att restaurangchefen för Bardot i Stockholm "körde ut de –vanliga– gästerna" när hon fick beskedet att Drake ville komma och käka efter sin konsert. Är det bara klumpigt uttryckt eller är Bardots restaurangchef en riktig skit?

Källa: http://www.expressen.se/noje/drakes-...n-i-stockholm/

EDIT: Upptäckte att jag placerat tråden i bar och nattklubb istället för restaurang och matställen, sorry!
__________________
Senast redigerad av Fegger 2017-03-08 kl. 10:14.
Citera
2017-03-08, 10:15
  #2
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegger
är Bardots restaurangchef en riktig skit?
Kvinnlig restaurangchef. Fundera själv.
Citera
2017-03-08, 10:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Kvinnlig restaurangchef. Fundera själv.

Tråkigt svar.
Citera
2017-03-08, 11:14
  #4
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag hade gjort exakt samma sak. Drake kommer inte själv utan det är ett rätt stort gäng som kommer och pengar är inget problem (som vi ser på notan).
Citera
2017-03-08, 11:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag hade gjort exakt samma sak. Drake kommer inte själv utan det är ett rätt stort gäng som kommer och pengar är inget problem (som vi ser på notan).
Men de kommer aldrig att komma tillbaka, så det är en engångsintäkt. Gästerna som blir utkörda däremot är troligen sådana som hade återkommit flera gånger, men det kommer de troligtvis inte göra efter det här. Så man har gett bra service till en person på andra sidan jorden som aldrig kommer komma tillbaka och gett dålig service till kunderna i närheten, som på grund av detta nu inte heller kommer att komma tillbaka. Tänk vilken positiv publicitet man hade fått om man berättat för honom att det var fullt och därmed visat att man värderar alla gäster lika mycket.
Citera
2017-03-08, 11:31
  #6
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Men de kommer aldrig att komma tillbaka, så det är en engångsintäkt. Gästerna som blir utkörda däremot är troligen sådana som hade återkommit flera gånger, men det kommer de troligtvis inte göra efter det här. Så man har gett bra service till en person på andra sidan jorden som aldrig kommer komma tillbaka och gett dålig service till kunderna i närheten, som på grund av detta nu inte heller kommer att komma tillbaka. Tänk vilken positiv publicitet man hade fått om man berättat för honom att det var fullt och därmed visat att man värderar alla gäster lika mycket.

Jag hade förklarat läget för befintliga gäster och gjort allt för att få dem att känna sig nöjda (ombokning etc) även om dem blev tvungna att gå. Hade jag blivit bemött med respekt och fått förklarat för mig att Drake med folk kommer hade det inte gjort mig nåt. Tror att det drar mer folk att gå till en restaurang där Drake ätit än en restaurang där Drake blivit nekad.
Citera
2017-03-08, 11:40
  #7
Medlem
SnakePlissskens avatar
Hade jag blivit utkörd för att nån kändis ska komma med entourage så hade jag kanske inte blivit tokförbannad om jag sluppit notan - men jag hade ändå aldrig ens övervägt att komma tillbaks. Fruktansvärt respektlöst av restaurangchefen.
Citera
2017-03-08, 12:09
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Men de kommer aldrig att komma tillbaka, så det är en engångsintäkt. Gästerna som blir utkörda däremot är troligen sådana som hade återkommit flera gånger, men det kommer de troligtvis inte göra efter det här. Så man har gett bra service till en person på andra sidan jorden som aldrig kommer komma tillbaka och gett dålig service till kunderna i närheten, som på grund av detta nu inte heller kommer att komma tillbaka. Tänk vilken positiv publicitet man hade fått om man berättat för honom att det var fullt och därmed visat att man värderar alla gäster lika mycket.

Jo, dom kommer komma tillbaka.
Det är tufft att ha blivit flyttad från sitt bord för att en världsartist med vänner behöver bordet.
Nu blev ju inte gästerna utkörda, utan fick flytta från VIP-avdelningen till den allmänna nattklubben.
Citera
2017-03-08, 12:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jo, dom kommer komma tillbaka.
Det är tufft att ha blivit flyttad från sitt bord för att en världsartist med vänner behöver bordet.
Nu blev ju inte gästerna utkörda, utan fick flytta från VIP-avdelningen till den allmänna nattklubben.
Jag hade iaf aldrig kommit tillbaka, och förstår inte heller vad som skulle vara "tufft".
Citera
2017-03-08, 14:20
  #10
Medlem
AA-suiteds avatar
Även fast det är otroligt jobbigt för de som var gäster den kvällen så är det fullt förståeligt. Besöket kommer gynna restaurangen mer i längden än vad de förlorar på gästerna som blev utskickade och därefter bestämmer sig att bojkotta.
Citera
2017-03-08, 14:44
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Även fast det är otroligt jobbigt för de som var gäster den kvällen så är det fullt förståeligt. Besöket kommer gynna restaurangen mer i längden än vad de förlorar på gästerna som blev utskickade och därefter bestämmer sig att bojkotta.

Du är inte ute så ofta märker jag.
I det här fallet så sa nattklubbschefen till ett sällskap "ursäkta, vi behöver det här rummet till ett större sällskap som har bokat bord, ni får gärna fortsätta ute på nattklubben".

Vad är problemet?
Citera
2017-03-08, 14:46
  #12
Medlem
arazals avatar
Drake & Co gjorde av med mer cash på några timmar än Bardot drar in på en månad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback