Citat:
Ursprungligen postat av
arallaupptagna
Klart du tycker det om du vinner en bra slant om Jon vinner.

Jo det är klart
Men jag har lyssnat på alla bidragen och försökt utgå från andra än mig själv, tittat på resultat från undersökningar, betting odds, visningar, lyssningar, kommentarer och gillningar på yt. Det jag har kommit fram till är att just nu så leder Jon, sen 2a Wiktoria och 3 Mariette/Robin
Om jag bara ska utgå ifrån vad jag tycker: 1. Jon, 2. Robin, 3. Mariette
Jag tycker att Jon har den absolut starkaste låten. Både sångmässigt och känslomässigt. Ligger på en helt annan nivå än dom andra.
Robin: Väldigt bra nummer med mystik. Men låten känns lite för mycket "Badboy..Mr.grey aktig" för att Sverige skulle vilja skicka den till ESC. Gillar hans röst, hoppas han kommer tillbaka med en ännu bättre låt och vinner.
Mariette: Hyfsad låt, hört liknande förut men endå bättre än de flesta låtar i finalen. Tycker hennes röst och karisma passar bra in i låten och numret. Men sticker inte ut tillräckligt för att bli en vinnare.
Wiktoria: Låten är lite för svår för hennes röst. Den hade nog passat Lisa Ajax bättre som är mezzosopran. Det blir för gällt med dom högre tonerna och hon får svårt med andningen i verserna. Inte tillräckligt bra låt för att vinna, känns lite Taylor Swift ripoff. Man har hört det här förut.
Nano: Skön låt, ganska unik jämfört med vad man brukar höra i mello. Hans röst är väldigt skön i dom lägre tonerna men han klarar dock inte av dom högre. Vilket vi fick bevisat under andra refrängen i deltävlingen där hans röst sprack, klart och tydligt. Därför känns han väldigt osäker. Men det värsta är att han bara står där och inte förmedlar nånting alls med sitt kroppsspråk.