2017-03-07, 00:17
Bannlyst
Wiktorias låt är ju bara så förbannat tråkig och dålig. Totalt intetsägande och inget alls som sticker ut. Förstår inte varför folk gillar den.
Citera
2017-03-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albrektx
Wiktorias låt är ju bara så förbannat tråkig och dålig. Totalt intetsägande och inget alls som sticker ut. Förstår inte varför folk gillar den.

Den är catchy och kommersiellt gångbar. Dessutom är hon snygg och sjunger bra och har en bra scenshow. Tror definitivt att den kan komma högt i Eurovision. Inget land har skickat nån country-inspirerad poplåt i år, så på det sättet skulle den ju sticka ut.
Citera
2017-03-07, 00:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albrektx

Håller med den är urdålig, enligt min smak åtminstone!
Citera
2017-03-07, 10:19
Medlem
Helt obegripligt att Wiktoria har läst oss att vinna. Låten är ju piss.
Citera
2017-03-07, 11:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Absolut Wiktorias låt är banal och krystad i jämförelse med Jons.

Och ansträngd gäll sång.
Citera
2017-03-07, 12:43
Medlem
Vad hände med Nano? För några veckor sedan lät det som om han redan var den klare vinnaren och nu verkar han "bortglömd".
Citera
2017-03-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad hände med Nano? För några veckor sedan lät det som om han redan var den klare vinnaren och nu verkar han "bortglömd".

Mediokert jämfört med vad Jon kom med sen.
Citera
2017-03-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurpan90
Mediokert jämfört med vad Jon kom med sen.

Klart du tycker det om du vinner en bra slant om Jon vinner.
Citera
2017-03-07, 13:15
Medlem
Citat:
Klart du tycker det om du vinner en bra slant om Jon vinner.

Jo det är klart

Men jag har lyssnat på alla bidragen och försökt utgå från andra än mig själv, tittat på resultat från undersökningar, betting odds, visningar, lyssningar, kommentarer och gillningar på yt. Det jag har kommit fram till är att just nu så leder Jon, sen 2a Wiktoria och 3 Mariette/Robin

Om jag bara ska utgå ifrån vad jag tycker: 1. Jon, 2. Robin, 3. Mariette

Jag tycker att Jon har den absolut starkaste låten. Både sångmässigt och känslomässigt. Ligger på en helt annan nivå än dom andra.

Robin: Väldigt bra nummer med mystik. Men låten känns lite för mycket "Badboy..Mr.grey aktig" för att Sverige skulle vilja skicka den till ESC. Gillar hans röst, hoppas han kommer tillbaka med en ännu bättre låt och vinner.

Mariette: Hyfsad låt, hört liknande förut men endå bättre än de flesta låtar i finalen. Tycker hennes röst och karisma passar bra in i låten och numret. Men sticker inte ut tillräckligt för att bli en vinnare.

Wiktoria: Låten är lite för svår för hennes röst. Den hade nog passat Lisa Ajax bättre som är mezzosopran. Det blir för gällt med dom högre tonerna och hon får svårt med andningen i verserna. Inte tillräckligt bra låt för att vinna, känns lite Taylor Swift ripoff. Man har hört det här förut.

Nano: Skön låt, ganska unik jämfört med vad man brukar höra i mello. Hans röst är väldigt skön i dom lägre tonerna men han klarar dock inte av dom högre. Vilket vi fick bevisat under andra refrängen i deltävlingen där hans röst sprack, klart och tydligt. Därför känns han väldigt osäker. Men det värsta är att han bara står där och inte förmedlar nånting alls med sitt kroppsspråk.
Senast redigerad av Lurpan90 2017-03-07 kl. 13:37.
Citera
2017-03-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurpan90
Jo det är klart

Men jag har lyssnat på alla bidragen och försökt utgå från andra än mig själv, tittat på resultat från undersökningar, betting odds, visningar, lyssningar, kommentarer och gillningar på yt. Det jag har kommit fram till är att just nu så leder Jon, sen 2a Wiktoria och 3 Mariette/Robin

Om jag bara ska utgå ifrån vad jag tycker: 1. Jon, 2. Robin, 3. Mariette

Tror du att han kan gå hem hos den internationella juryn? Där tror iallafall jag att Nano får bättre poäng, men det är mycket möjligt att Jon tar honom på de "vanliga" rösterna.
Citera
2017-03-07, 13:41
Medlem
Citat:
Tror du att han kan gå hem hos den internationella juryn? Där tror iallafall jag att Nano får bättre poäng, men det är mycket möjligt att Jon tar honom på de "vanliga" rösterna.

Har ändrat mitt inlägg ovan om du vill läsa vad jag tycker om toppbidragen.

Ingen aning hur dom kommer att tänka, det är det som blir lurigt. Dom kan lika gärna ge Nano eller Wiktoria en helvetes massa röster. Återstår att se.
Citera
2017-03-07, 13:53
Medlem
Om man ska gå efter Spotify och iTunes så kommer Jon Henrik inte att få folkets röster. Dessutom tror jag inte att han kommer gå hem hos den internationella juryn. Konkurrensen är alldeles för stark. Det känns som att Wiktoria eller Nano kommer att ta det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in