2017-03-11, 23:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
När juryn var klar och Nano och Robin ledde och tävlade om segern så fick de nog massa extra röster av tittarna som de annars inte fått. T.ex. de som absolut inte ville se Nano röstade på Robin. Vilket ökade avståndet till de undre som Jon Henrik.
Citera
2017-03-11, 23:30
Medlem
Röstade på Wiktoria, men är det ingen annan som tänkte på att robins framträdande var oerhört maskulint, så det nästan förvånar mig om inte pk feminister skriker rätt ut.

Vi skickade ut pk gullebarnet loreen och skickade det mest maskulina bidrag vi kunde hitta, känns lite politiskt faktiskt
Citera
2017-03-11, 23:33
Medlem
Sunimods avatar
Dressman vann.

Nano borde vunnit

Kommer absolut ej se Eurosvison song contest med Dressman som vårt bidrag.

Dags att lägga ned skiten när folkets röst ej går fram.
Citera
2017-03-11, 23:38
Medlem
NirvanAs avatar
Bra att en svensk vann och inte mulatt eller adopterad sydamerikan eller kulturmarxist
Citera
2017-03-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brief
Tror nog att Nano kan lyckas ganska bra. Påminner lite om Human med Rag'n'Bone Man. Tror man är på väg tillbaka till enklare framträdanden och inte sönderproducerade likt Loreen. Kolla en megastjärna som Ed Sheeran, bara en gitarr och bra texter.

Bara jag som tycker "Nano - Hold On" liknar "Sigma - Changing"?
Citera
2017-03-11, 23:43
Medlem
Jag tycker att Nano borde ha vunnit. Eftersom det var den bästa
låten och majoriteten av svenska folket röstade på den.
Citera
2017-03-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costanza123
Jag tycker att Nano borde ha vunnit. Eftersom det var den bästa
låten och majoriteten av svenska folket röstade på den.

Hur vet du att en majoritet av det svenska folket röstat på den? Dels fick den väl bara ca 10-15 % av rösterna eller liknande... och dels finns det så många icke-svenskar som kan rösta så det är ju omöjligt att svara på hur många svenskar som röstat.
Citera
2017-03-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Hur vet du att en majoritet av det svenska folket röstat på den? Dels fick den väl bara ca 10-15 % av rösterna eller liknande... och dels finns det så många icke-svenskar som kan rösta så det är ju omöjligt att svara på hur många svenskar som röstat.
Okej, jag uttryckte mej fel, "flest av folkets röster fick Nano." Om man inte hade
blandat in en internationell jury så skulle han ha vunnit.
Citera
2017-03-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
När juryn var klar och Nano och Robin ledde och tävlade om segern så fick de nog massa extra röster av tittarna som de annars inte fått. T.ex. de som absolut inte ville se Nano röstade på Robin. Vilket ökade avståndet till de undre som Jon Henrik.
Ja det var mycket märkligt att juryns röster redovisades innan publiken röstat klart. Ska det vara så?
Citera
2017-03-12, 00:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Mellan tittartrean Robin Bengtsson och tittarfyran Jon Henrik skiljde det 0,3 procentenheter. Omräknat i poäng blev det: en (1). -Anders Nunstedt

http://www.expressen.se/noje/kronikorer/anders-nunstedt/nunstedt-ett-historiskt-systemfel-att-han-vann/

Så hade inte juryn placerat Jon som 4 utan högre upp så hade han troligtvis fått fler röster av folket. Nano och Robin som tävlade om segern efter juryns röstning gynnades av att de fick extra röster.

Ännu mer missgynnades Wiktoria av det hela efter som hennes fans säkert gav upp och istället försökte rösta på de bidrag i toppen de helst ville se vinna.

Lägg ner den utländska juryn.
Citera
2017-03-12, 00:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
Sverige är som vanligt förutsägbart när det gäller vårt val av musik. Jag skäms för fan. Av 10 kopior fanns det bara ett original och det var Jon Henrik.
En till tramslåt i mängden utan originalitet eller känsla skickas istället vidare som kommer glömmas om ett år precis som alla andra mediokra kopior.
Samma sak som när Timoteij inte gick vidare 2010.
Det märks hur det svenska folkets mentalitet är för det avspeglas i vårt val av musik. En mil brett men en centimeter djupt. Ungefär som Zara Larssons huvud.
Jag begår hellre harakiri och kölhalas i två timmar än att se den här smörjan igen. Men grattis till den kommande förlusten

Har du lyssnat genom andra länders bidrag?

Tyvärr har Sverige god chans igen då det är en määäängd trötta ballader i år....
Citera
2017-03-12, 00:08
Medlem
Många som klagar på den internationella juryn, men enligt mig är det appen som är den största boven. När så många kan rösta på samtliga bidrag gratis fem gånger blir rösterna för jämnt fördelade. Det skiljde bara ca 5 procentenheter mellan det bidrag som fick minst antal röster (Lisa Ajax på 6.2%) och det som fick flest (Nano på 11.9%). Det kan jämföras med 2014, före appen introducerades, då Sanna Nielsen fick 25.8% medan den som fick lägst bara hade 3%.

Det innebär att det alltid kommer vara relativt jämnt i folket röster vilket i sin tur leder till att juryn avgör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in